ظریف در گفت‌و‌گو با شبکه NBC مطرح کرد ایران و آمریکا در جنگ سایبری

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی ادعای دست داشتن ایران در مداخله انتخاباتی آمریکا را رد کرد.
محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی NBC در پاسخ به این که بر مبنای گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا، ایران نیز در میان کشورهایی است که با نفوذ سایبری قصد مداخله در انتخابات آمریکا را دارد و آیا ایران این تاکتیک را تاکتیکی موثر می‌داند، گفت: برای ما مزیتی در انتخابات شما وجود ندارد که در آن مداخله کنیم. ما در امور داخلی کشوری دیگر مداخله نمی‌کنیم اما یک جنگ سایبری در جریان است.
ظریف در این راستا اشاره کرد: آمریکا این جنگ سایبری را با حمله‌ای خطرناک و غیرمسئولانه سایبری به تاسیسات هسته‌ای ما آغاز کرد که می‌توانست جان میلیون‌ها انسان را بگیرد. استاکس‌ نت را به خاطر دارید؟ زیرو دی را به خاطر دارید؟ عملیات المپیک را به خاطر دارید؟ جنگی سایبری در میان است و ایران در آن درگیر است. هر جنگی که آمریکا آغاز کند، قادر به پایان دادن به آن نخواهد بود.
به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که احتمال دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و دونالد ترامپ،‌ رئیس ایالات متحده آمریکا چقدر بود، با اشاره به تلاش دیپلماتیک انجام شده از سوی فرانسه و دیگر کشورها در‌این‌باره گفت: رئیس ایالات متحده آمریکا با تحلیل من بیشتر به دیدار تمایل دارد تا محتوای آن و برای ما این محتوا است که اهمیت دارد. شاید به همین دلیل است که از کنار یکدیگر رد شدیم یا هماهنگی میان ما حاصل نشد.
ظریف همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: ما از آمریکا درخواست کمک‌های خیریه و حمایت‌رسانی نداریم و حتی از آن نمی‌خواهیم که با ما تجارت کند یا نفت‌مان را بخرد. تنها می‌خواهیم که بگذارد دیگران مطابق خواسته‌شان با ایران رفتار کنند، حتی دلار استفاده نکنند. آن‌ها می‌توانند تجارت خودشان را با ایران داشته باشند و این مطابق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. آمریکا کشورهای دیگر را برای به جا آوردن قوانین بین‌المللی تنبیه می‌کند. این تمام آن چیزی است که می‌خواهیم به آن پایان دهد.
سایر اخبار این روزنامه
«‌ابتکار» بزرگ‌ترین عملیات نظامی حوثی‌ها علیه ائتلاف عربی را بررسی می‌کند توفان یمنی در نجران ژوبین صفاری شفافیت را از معنا تهی نکنیم «ابتکار» دلایل کمرنگ بودن نقد هنری در فضای تجسمی کشور را بررسی می‌کند رنگ ناپیدای نقد در هنر «ابتکار» ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو را بررسی کرد ساماندهی یا آشفته‌سازی! دولت در حذف صدک به جای دهک درآمدی، هوشمندانه عمل کرد اما و اگرهای یارانه نقدی «ابتکار» از عوامل تاثیرگذار بر روند اجرای یک قانون گزارش می‌دهد اجتماعات عمومی در انتظار اجرای قانون آیا سال 99 پایان کار آزمون ورود به دانشگاه‌ها است؟ گرهِ کورِ کنکور معاون اول رئیس‌جمهوری:‌ بیش از راهکارهای اقتصادی، به افزایش اعتماد مردم نیاز داریم ظریف در گفت‌و‌گو با شبکه NBC مطرح کرد ایران و آمریکا در جنگ سایبری همتی در صحن مجلس: جایگزینی پول‌های جدید با پول‌های فعلی ۴ سال زمان می‌برد امیر حاتمی در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت: مقاومت، فشار حداکثری را به التماس حداکثری دشمن تبدیل می‌کند سردار جلالی در واکنش به نظرات مخالف درباره کوپن: هر سیستمی برای توزیع مناسب باید مورد توجه باشد