تشدید تدابیر امنیتی در کشمیر بعد از سخنرانی عمران خان در سازمان ملل

به دنبال سخنان عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در سازمان ملل تدابیر امنیتی در کشمیر تشدید شد.
به گزارش یورو نیوز، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در سخنرانی خود در محل مجموع عمومی سازمان ملل متحد گفت: وقتی ما هیچ کزینه دیگری نداشته باشیم، جنگ خواهیم کرد و وقتی یم قدرت هسته‌ای تصمیم بگیرد تا آخر بجنگد، تبعاتش بسیار فرار از منطقه خواهد بود و همه جهان را متاثر خواهد ساخت.
عمران خان در ادامه صحبتهایش نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را با هیتلر رهبر آلمان نازی و وضعیت فعلی در منطقه کشمیر را با وضعیت اروپا در سال 1328 مقایسه کرد. او گفت که به اعتقاد وی سازمان هندی Rashtriya Swayamsevak Sangh(RSS) که از آن به عنوان سازمان مادر برای حزب حاکم بهاراتیا جاناتای این کشور یاد می‌شود، سازمانی است که با الهام گرفتن از آدولف هیتلر و بنیتو موسولینی، دیکتاتورهای آلمان و ایتالیا در زمان جنگ جهانی دوم فعالیت می‌کند.
بعد از آن که عمران خان در سخنرانی خود نسبت به خطر وقوع راه افتادن یک "حمام خون" در کشمیر و همچنین رو آوردن مردم این منطقه به مبارزه مسلحانه علیه حاکمیت هند و سرکوبگری‌هایش در آنجا هشدار داد، مقامهای کشمیر تحت کنترل هند امروز شنبه تدابیر امنیتی را در این منطقه که از قبل تشدید شده بود، حتی سفت‌وسخت‌تر کردند و از جمله تحرکات مردم را شدیدا محدود کردند تا اجازه به بروز تظاهرات احتمالی ندهند.


بلافاصله بعد از سخنرانی عمران خان، صدها نفر از کشمیری‌ها از خانه‌هایشان بیرون آمده و شعارهایی در حمایت از عمران خان و همچنین در راستای مطالبه استقلال کشمیر سر دادند.
دیروز گزارش شد که خودروهای ون پلیس از طریق بلندگو در مناطقی از شهر سرینگر نسبت به اعمال محدودیت برای تحرک مردم هشدار دادند و نظامیان بیشتری نیز در این مناطق استقرار یافتند تا جلوی هر گونه اعتراضاتی را بگیرند.
نظامیان وابسته به حکومت هند در عین حال دسترسی به منطقه تجاری اصلی شهر سرینگر را با سیم خاردار مسدود کردند.