صادق زیباکلام: از تتلوها می‌ترسم و هربار دلهره‌ام بیشتر می‌شود

صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید که از «تتلو»ها می‌ترسم و هر بار که آنها را می‌بینم ترس و دلهره‌ام بیشتر می‌شود.
صادق زیباکلام در اینستاگرام خود نوشت:
من از «تتلو»‌ها می‌ترسم و هر بار که آنها را می‌بینم ترس و دلهره‌ام بیشتر می‌شود. نخستین بار «تتلو»ها را پنج سال پیش دیدم. مراسم تشییع‌جنازه «مرتضی پاشایی» بود. صدها هزار دهه شصتی و هفتادی آرام و در سکوت جنازه را تشییع می‌کردند. در چشمانشان آمیزه‌ای از بغض و کینه گره‌خورده با عصیان موج می‌زد. بی‌اختیار به یاد شعار دوران انقلاب بعد از کشتار هفده شهریور افتادم: «مشت گره‌ کرده ما فردا مسلسل می‌شود». آن روزها نه اینستا بود، نه غول بی‌شاخ و دم فضای مجازی و نه عضویت چهل و پنج میلیون ایرانی در تلگرام. اما امواج حیرت‌آور «تتلو»ها در تشییع‌جنازه مرتضی پاشایی ایران را تکان داد. بار دوم آن‌ها را در ناآرامی‌های دی‌ماه نود و شش دیدم. این بار دیگر سکوت نکرده بودند. چند ماه بعد تب جام‌جهانی فوتبال کشور را در خود فرو برد.
از صمیم قلب می‌خواهم اشتباه کرده باشم. امیدوارم هیچ بغض و کینه و نفرتی در دهه هفتادی‌ها و به‌ تدریج هشتادی‌ها‌ نهفته نشده باشد و ترس من از آنها بی‌مورد باشد.