رای الیوم: اوضاع به هم ریخته سه هم پیمان / احتمال برکناری ترامپ، جانسون و نتانیاهو

دو رئیس‌جمهور نژادپرست و راست‌گرا در جهان، با بحران‌های سیاسی بزرگی مواجه هستند که می‌تواند آن‌ها را از قدرت کنار بزند؛ ترامپ که در مقابل تحقیقاتی در مورد قانون شکنی او در جریان رقابت با جو بایدن و همکاری با رئیس‌جمهور اوکراین قرار گرفته است و بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا که با نقض قانون اساسی، تلاش کرد بدون هیچ توافقی، این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند.
رای الیوم نوشت: دو رئیس دولت نژادپرست و راست گرا در جهان، با بحران‌های سیاسی بزرگی مواجه هستند که می‌تواند آن‌ها را از قدرت کنار بزند؛ ترامپ که در مقابل تحقیقاتی در مورد قانون شکنی او در جریان رقابت با جو بایدن و همکاری با رئیس‌جمهور اوکراین قرار گرفته است و بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا که با نقض قانون اساسی، تلاش کرد بدون هیچ توافقی، این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند.
در ادامه این مطلب آمده است: درحالی که جانسون به پایان کار خود در کسوت نخست وزیری انگلیس نزدیک می‌شود، انتظار نمی‌رود که نانسی پلوسی بتواند ترامپ را سرنگون کند؛ چرا که شروع تحقیقات در مورد رئیس‌جمهور ایالات متحده، بدین معنا نیست که شانس برکناری وی بسیار است و این برکناری مستلزم موافقت یک سوم اعضای کنگره است؛ که درحال حاضر، اغلب جمهوری خواه هستند.
در هر صورت، ترامپ مانند هم پیمان خود، جانسون، در طول این کش و قوس‌ها شدیدا تضعیف می‌شود؛ بویژه آنکه این افتضاح برای او، تنها 14 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری بوجود آمده است.


هم پیمانان ترامپ در خاورمیانه و بویژه در منطقه خلیج فارس، نگران رفتن او یا عدم پیروزی‌اش در انتخابات هستند؛ چرا که این خروج، پس از دست نیافتن نتانیاهو به آراء لازم در جریان انتخابات، می‌تواند ضربه دردناکی به آن‌ها وارد کند.
مشکل ترامپ، در آغوش گرفتن اسرائیل و هم پیمانانش و تسلیم کامل در برابر نکاتی است که لابی آمریکایی ایپک، به او دیکته می‌کند. این درحالی است که رئیس‌جمهور اوکراین که ترامپ از او درخواست کمک کرده است نیز از بارزترین هم پیمانان اسرائیل است.
در صورتی که بحران ترامپ تشدید شده یا تلاش‌ها برای برکناری‌اش موفقیت‌آمیز باشد، قطره‌ای اشک نمی‌ریزیم؛ همانطور که رسیدن رقیب او، جو بایدن به کاخ سفید نیز برایمان خوشحال‌کننده نیست؛ هر دو آن‌ها میانه خوبی با اعراب و مسلمانان نداشته و کنار سنگر اسرائیل می‌ایستند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: پرداخت 23 هزار میلیارد ریالی پاداش بازنشستگان فرهنگی و دانشگاهی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری: پرهیز از ناامید کردن مردم بیش از 300 مقام سابق آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت کردند روزنامه آمریکایی؛ عربستان سعودی به یمن پیشنهاد آتش‌بس داد رئیس‌جمهور در بازگشت از نیویورک: پیام مظلومیت و حقانیت ملت ایران را به جامعه جهانی رساندیم برگزاری تظاهرات "جمعه رهایی" در مصر اخبار کوتاه اقتصادی رای الیوم: اوضاع به هم ریخته سه هم پیمان / احتمال برکناری ترامپ، جانسون و نتانیاهو ولیعهد عربستان مسئولیت قتل قاشقچی را پذیرفت مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی: با دوگانه‌سازی انقلابی - غیرانقلابی، بسیاری از بزرگان طرد شدند یادداشت مدیرمسئول برجام و سیاست خارجی ما دکتر روحانی با تسلیت به خانواده‌های قربانیان سانحه خروج قطار زاهدان-تهران: دستگاه‌های امدادی و استانی، با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند ایران تحریم‌های جدید آمریکا ضد چین و روسیه را محکوم کرد ایجاد 15 هزار شغل در مناطق محروم استان کرمانشاه وزیران کشور و صنعت این هفته به مجلس می‌روند با ارسال پیامی به رئیس‌جمهور فرانسه؛ دکتر روحانی درگذشت ژاک شیراک را تسلیت گفت