انتقادات صریح لاریجانی از مجریان تلویزیون به هزل‌گویی مجریان رسیدگی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانونگذاری کار جدی حکومت است و صدا و سیما موظف است فرهنگ قانونی را در جامعه رشد دهد، نه با سخنان تمسخرآمیز که مثلا مجلس رکورد زد، حرف‌های وهن‌آمیز و غلط مطرح کند. حکمرانی در سطح قانونگذاری از جنس امور فکاهی نیست که دستاویز یک مجری کم‌اطلاع شود و آن را وسیله هجوگویی قرار دهد و هر و کر راه بیندازند.
به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی روز گذشته در بخشی از نطق پیش از دستور خود با انتقاد از عملکرد صدا و سیما و انتقاداتی که به لایحه تجارت مطرح شده است، گفت: متاسفانه قضاوت‌های ناصحیح درمورد لایحه تجارت ابراز داشتند و امر عجیبی است. وقتی مجلس به یک قانون مادر در اقتصاد کشور ورود می‌کند و بدون آنکه سوابق امر را بدانند، سروصدا در رسانه‌ها راه می‌اندازند که چنین و چنان بوده و وقتی مجلس ورود نمی‌کند، باز ماجرا درست می‌کنند که چرا در مسائل اقتصادی مجلس وارد نمی‌شود.
وی گفت: این قانون اولا به صورت لایحه در زمان دولت اصلاحات به مجلس داده شد. در چند دوره مجلس روی آن کار شد و اتفاقا وقت زیادی برای آن صرف شد و به هیچ وجه حرفی که می‌زنند کار با عجله انجام شده، درست نیست. ثانیا این تصور غلطی است که فکر می‌کنند همه کار روی یک لایحه در صحن مجلس باید انجام شود.
لاریجانی ادامه داد: ثالثا این ادعا که بخش‌های اقتصادی حضور نداشتند حرف ناصحیحی است. ادعایی که در صدا و سیما و رسانه‌ها مطرح شد که حقوقدانان در این لایحه نظر داده‌اند و اقتصاددانان مشارکت نداشته‌اند، حرف درستی نیست. اتاق بازرگانی و دولت در بخش اقتصادی مشارکت داشتند و متن اصلی لایحه را دولت ارائه کرده است که با حضور کارشناسان اقتصادی تدوین شده است.
رئیس مجلس گفت: قانونگذاری کار جدی حکومت است و صدا و سیما موظف است فرهنگ قانونی را در جامعه رشد دهد، نه با سخنان تمسخرآمیز که مثلا مجلس رکورد زد، حرف‌های وهن‌آمیز و غلط مطرح کند. حکمرانی در سطح قانونگذاری از جنس امور فکاهی نیست که دستاویز یک مجری کم‌اطلاع شود و آن را وسیله هجوگویی قرار دهد و هر و کر راه بیندازند و متاسفانه برخی همکاران هم در این زمینه رعایت شان مجلس را نکردند. به هر تقدیر از آقای عسکری رئیس محترم صدا و سیما هم می‌خواهم به این وضع نابسامان شخصا رسیدگی کند. وظیفه صدا و سیما در حکمرانی خوب این است که زمینه تحقق قانون را فراهم کند.
سایر اخبار این روزنامه
روحانی در دیدار مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا: تلاش‌های ماکرون تنها با لغو تحریم‌های ترامپ نتیجه می‌دهد محمدرضا ستاری میدان سخت نیویورک از سخنان رهبر انقلاب تا فتوای دو مرجع تقلید «مست عشق» حرام است؟ «ابتکار» نوع عملکرد بازار بورس را بررسی می‌کند حرکت بورس خلاف جهت واقعیت «ابتکار» در گفت‏و‏گو با سید‏جواد میری منیق بررسی می‏کند تتلو، زاییده دوران انحطاط نمایندگان مجلس طرح شفافیت آرای مجامع تصمیم‌گیر نظام را امضا کردند همه زیر چتر شفافیت «‌ابتکار» واکنش‌ها پس از بیانیه سه کشور اروپایی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را بررسی می‌کند انتقادات صریح لاریجانی از مجریان تلویزیون به هزل‌گویی مجریان رسیدگی شود ترامپ در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران: تحریم‌های ایران لغو نشده بلکه تشدید هم می‌شود نخست‏وزیر ژاپن با روحانی دیدار کرد هشدار سرلشکر باقری به دشمن: نتیجه تجاوز به کشور ایران، انهدام و نابودی شماست قاهره آبستن یک انقلاب پسا بهار عربی