اتهامات تکراری ترامپ علیه ایران در سازمان ملل

ایرنا: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل باردیگر لفاظی‌ها و اتهامات کهنه و تکراری خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و مدعی شد که ایران نخستین حامی تروریسم در دنیاست و این کشور در تنور جنگ‌های سوریه و یمن می‌دمد.
ترامپ که به عنوان سومین سخنران هفتاد وچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ودر جمع شماری از سران کشورهای شرکت‌کننده سخن می‌گفت بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی،ایران را به دخالت در حمله به تاسیسات نفتی عربستان متهم کرد وگفت که تحریم‌ها علیه بانک مرکزی ایران واکنشی به این اقدام جمهوری اسلامی بوده است.
وی با تکرار ادعاهای خود و بدون اشاره به 15گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره پایبندی ایران به برجام، مدعی شد که ایران در راستای دستیابی به سلاح هسته‌ای گام بر می‌دارد و ایالات متحده اجازه نمی‌دهد که ایران به چنین سلاحی دست یابد.
وی با نادیده انگاشتن نظارت‌ها و بازدید کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: تاریخ اعتبار برجام بزودی منقضی خواهد شد و این توافق اجازه بازدید را نمی‌دهد و بعد از خروج آمریکا از برجام، ایران با امید رهایی از تحریم‌ها دست به تجاوزگری زده است.


رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از تداوم تحریم‌ها علیه ملت ایران سخن گفت و بدون اشاره به عوارض این تحریم‌ها بر بیماران و بخش زیادی از مردم متوسط و پایین دست جامعه ایران افزود: تا زمانیکه رفتار ایران ادامه داشته باشد تحریم‌ها نه تنها لغو نمی‌شود، بلکه بیشتر هم خواهد شد.
ترامپ در بخش دیگری از سخنانش ایران را به تحریک احساسات ضد یهود متهم کرد وگفت: سال گذشته رهبران ایران گفتند که اسراییل(رژیم صهیونیستی)غده سرطانی است که باید از بین برود.آمریکا هرگز این احساسات ضد یهودی را نخواهد پذیرفت.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین به شعار"مرگ بر آمریکا"ی ملت ایران نیز اشاره کرد و گفت: 40 سال است که دنیا به حاکمان ایران گوش داده است.آنها احساسات ضدیهودی را دامن می‌زنند و خوشبختانه کشورهای منطقه یک منافع مشترک برای مبارزه با افراط گرایی دارند.
ترامپ دربخش دیگری از سخنانش باردیگر حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی را آشکارا اعلام کرد و با نادیده گرفتن چند دهه سیاست‌های ظالمانه وتوسعه طلبانه رژیم صهیونیستی که صدها هزار کشته وبی خانمان برجای گذاشته و بدون توجه به قطعنامه‌های سازمان ملل فلسطینی‌ها را آواره و بی‌خانمان کرده است؛ مدعی شد که روابط کشورهای همسایه با رژیم اشغالگر قدس باید یک رابطه متقابل باشد و بر این اساس می‌توان به جلو گام برداشت.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره موضوع هسته‌ای شبه جزیره کره گفت که کره شمالی هم مثل ایران دارای ظرفیت‌های بالایی است و باید دست از سلاح اتمی بردارد.
وی همچنین درباره مساله افغانستان؛بدون اشاره به مشکلات فزاینده ملت افغانستان ناشی از سیاست‌های اشغالگرانه ایالات متحده در این کشور گفت که دولت متبوع وی درحال پیگیری آرزویی بهتر برای آینده افغانستان است.وی افزود: طالبان متاسفانه تصمیم به ادامه حملات وحشیانه گرفته است اما هرگز از پا نخواهیم نشست تا صلح را برقرار کنیم.
وی همچنین هشدار دادکه ایالات متحده هرگز اجازه ورود به مهاجران غیرقانونی را نخواهد داد و آنها را به کشورشان بازمی گرداند.ترامپ دربخش دیگری از سخنانش کشورهای کوبا و نیکاراگوئه و سیاست‌های " مادوررو " رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا را مورد انتقاد قرار داد.
وی اظهار داشت:آمریکا با خرج کردن حدود دو و نیم هزار میلیارد دلار برای ارتش قدرتمند،قوی‌ترین قدرت دنیا است.امیدوارم ما مجبور نشویم از قدرت خود استفاده کنیم،آمریکا از ارزش‌ها و سنت‌ها دفاع می‌کند. ترامپ اظهار داشت:درحالی که ما مشغول احیای قدرت ارتش آمریکا هستیم درتحکیم اتحادهای خودمان هم تلاش می‌کنیم.از متحدان انتظار داریم تا پول این دفاع آمریکا را پرداخت کنند.ما با همکارانمان در کانادا و مکزیک کار کردیم تا توافق خوبی را ایجاد کنیم با ژاپن هم صحبت می‌کنیم با نخست‌وزیر انگلیس هم روی یک قرارداد جدید کار می‌کنیم.
ترامپ درباره چین گفت: چین وارد تجارت جهانی شد و قرار بود سوبسیدها را بردارد، اما نه تنها چنین کاری نکرد، بلکه تعرفه‌های زیادی را بر روی کالاهای تجاری وارد کرد و باعث سرقت در حق کپی رایت شد. در این زمان، آمریکا 60 هزار کارخانه را از دست داد.به گفته وی، آمریکا دهها سال چشمش را بر روی چین بست، اما دیگر شاهد چنین روزهایی نخواهیم بود. برای پایان دادن به این مساله تعرفه‌هایی را بر روی 500 میلیارد دلار کالا بستیم که میلیاردها دلار وارد خرانه آمریکا شده است. مردم امریکا به شدت دنبال توازن با چین هستند من تحمل یک توافق بد را با چین نخواهیم داشت.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: سلاح تحریم آمریکا کند شده است دکتر روحانی در دیدار مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا: تلاش‌های مکرون تنها با لغو تحریمهای ترامپ نتیجه می‌دهد عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد امضای 200 نماینده مجلس پای طرح شفافیت آرای مجامع تصمیم‌گیر نظام عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد امضای 200 نماینده مجلس پای طرح شفافیت آرای مجامع تصمیم‌گیر نظام با حضور وزرای راه وشهرسازی وصمت صورت گرفت تحویل اولین محموله ریل قطارهای پرسرعت تولید شده در ذوب آهن اصفهان اتهامات تکراری ترامپ علیه ایران در سازمان ملل دیوان عالی انگلیس تصمیم دولت برای تعلیق مجلس را «غیرقانونی» اعلام کرد چامسکی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران اقدام جنگی است و باید محکوم شود آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی 98 از امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه: بودجه جاری سال آینده بدون منابع نفتی تامین می‌شود شهردار تهران: حذف نام شهدا از تابلو معابر تهران کذب است وزیر دادگستری: اقدام کانادا در توقیف اموال ایران غیر قانونی است سیاست تعامل با کشورهای همسایه