دولت روحانی موفق بوده است چون دلار 50 هزار تومان نشد!

سرویس سیاسی-سازندگی در بخشی از مطلب تیتر 1 خود نوشته است: «از یکسو دولت ایران با همه ناکارآمدی‌های اداری نهاد دولت در کشور طی یک‌سال گذشته بحران را مهار کرده است که مهم‌ترین نماد آن ثبات و حتی کاهش نرخ ارز در یک‌سال گذشته است؛ در حالی که گمان می‌رفت بااین حجم از تحریم‌ها اقتصاد ایران دلار 50 هزار تومانی! را تجربه کند.»
روحانی، ترامپ را از پاسخ نظامی منصرف کرد!
در ادامه این مطلب آمده است: «تاریخ به یاد خواهد داشت که پیام روحانی به ترامپ که پس از سرنگون ساختن پهپاد آمریکایی از طریق سفارت سوئیس به کاخ سفید مخابره شد، چگونه ترامپ را از حاشیه‌های یک پاسخ نظامی منصرف ساخت و روحانی چه اندازه در جلوگیری از جنگ ظرافت به خرج داد تا جایی که یکی از سرداران سپاه هم سرنگونی پهپاد را در زمره سیاست آتش به اختیار دانست تا پیام رئیس‌جمهور را تقویت و اعلام کند، گرچه ایران آماده دفاع است اما سر حمله ندارد».
ادعای سازندگی مبنی بر اینکه « روحانی، ترامپ را از پاسخ نظامی منصرف کرد!» در شرایطی است که گزاره مقاومت از سوی سپاه پاسداران (سرنگونی پهپاد آمریکایی، توقیف نفتکش انگلیسی و...) نتیجه داده و نظام سلطه را منفعل کرده است مگرنه همان حضور پهپاد آمریکایی در قلمرو هوایی جمهوری اسلامی یک تجاوز نظامی است؛ تجاوزی که به دنبال انفعال روحانی در سیاست خارجی صورت گرفته بود.


اظهارات سازندگی درخصوص مدیریت روحانی در حالی است که دولت تدبیر و امید، حل تمام مشکلات کشور را مستلزم مذاکره با آمریکا دانست. مذاکره‌ای که نتیجه‌اش از یکسو تعطیلی صنعت هسته‌ای و تشدید تهدید و تحریم‌ها و از سوی دیگر تورم بیش از 42 درصدی و افزایش قیمت چندصد درصدی در بخش‌های مسکن و خودرو و... بود.
بهره‌برداری انتخاباتی مدعیان اصلاحات از حقوق زنان
روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم فاطمه سعیدی، نماینده مجلس و عضو شورای مرکزی کارگزاران نوشت: «فرصت‌های شغلی، تحصیلی و حضور در عرصه‌های اجتماعی برای سالها از زنان دریغ شده بود و اگر امروز شاهد فرصت نسبتاً برابر تحصیلی هستیم به راحتی به دست نیامده است.»
در این مطلب آمده است: «کارهای بزرگی در همین شش سال سپری شده از دوران ریاست‌جمهوری آقای روحانی انجام و قدم‌های موثری توسط مجلس دهم و به ویژه فراکسیون زنان برداشته شده است... امروز تصدی پست‌های مدیریتی توسط زنان چندین برابر قبل شده، فرصت‌های شغلی در مسیر تخصیص عادلانه‌تری قرار گرفته اما هنوز در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و ورزشی با کاستی‌های عمیقی مواجهیم»
این مطلب پس از‌اشاره به موضوع غائله دختر آبی و اینکه «امروزه با فشار فیفا...حضور زنان ولو به صورت محدود در بازی‌های ملی پذیرفته شده است [و] آیا بهتر نبود این کار توسط دستگاه‌های داخلی خودمان صورت می‌گرفت» افزوده است: «نگذاریم جامعه‌ای با خشم و یاس عجین شود که اگر چنین شد بدانیم باد کاشته ایم»
اظهارات نماینده اصلاح‌طلب مجلس و تعریف از دولت درخصوص حمایت از حقوق زنان در حالی است که در همین دولت، وعده تشکیل «وزارت زنان»، «بیمه زنان سرپرست خانوار» و مواردی از این قبیل بر زمین مانده است.
چه کسی است که نداند پروژه‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلبان در موضوعاتی مانند لایحه تأمین امنیت زنان، موتورسواری زنان، ورود زنان به ورزشگاه، تجمع حجاب در دانشگاه تهران، دختر آبی و...تنها برای بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی بوده است چه آنکه 1- در همین دولت پیشنهاد شرم‌آور «عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب» مطرح شد یا آنکه همین اصلاح‌طلبان حامی زن بودند که چند ماه پیش در «ماجرای قتل میترا استاد» توسط نجفی (سیاستمدار اصلاح‌طلب) شایعه پرستو بودن او را مطرح و طرف قاتل را گرفتند! و 2- اصلاح‌طلبان که این‌همه سنگ حمایت از زنان را به سینه می‌زنند، در 8 سال نخست‌وزیری میرحسین موسوی، 8 سال دولت هاشمی رفسنجانی، 8 سال دولت خاتمی و 6 سال اخیر دولت روحانی، نشده است که یک وزارتخانه را به یک وزیر زن بسپارند!
سیاست بر اخلاق غلبه‌کرده است
محسن غرویان در گفت‌وگو با همدلی اظهار کرده است: «متاسفانه سیاست بر اخلاق غلبه کرده است. سیاست‌زدگی و قدرت‌پرستی در جامعه ما زیاد شده و متاسفانه جناح‌های سیاسی از ابزارهای صددرصد خلاف شرع و خلاف اخلاق برای تخریب رقیب خود استفاده می‌کنند و حتی مفاهیم شرعی و دینی را برای تخریب رقیب سیاسی خود به‌کار می‌گیرند. تهمت‌ها، دروغ‌ها و نسبت‌های ناروا کم نیست و ما شاهدیم جناح‌ها برای اینکه رقیب خود را از صحنه خارج کنند، دست به چنین حرکت‌های ناشایستی می‌زنند. بنابراین داستان این بداخلاقی‌ها بسیار غم‌انگیز شده است. مسئله غم‌انگیزتر آنجاست که به‌نام دین دست به این اقدامات می‌‌زنند و از مفاهیم دینی و شرعی سوءاستفاده می‌کنند. موارد این‌چنینی بسیار هست. قوه قضائیه موظف است به این تهمت‌ها و تخریب‌ها رسیدگی کند. امیدواریم فضای کشور فضای درست و متعادلی شود.»
برای پی بردن به میزان صحت و صدق اظهارات غرویان کافی است بدانید که وی همان فردی است که در توجیه ناکارآمدی و سوء مدیریت دولت و در توهینی آشکار به شعور مردم مدعی شده بود: « اگر رئیسی رای آورده بود الان دلار 40 هزار تومان بود!».
گرچه موضوع مصاحبه روزنامه زنجیره‌ای همدلی با غرویان، انتقادات علیه اصلاح‌طلبان و دولت است اما بایستی‌اشاره کرد که اتفاقا جمله درستی است که «سیاست بر اخلاق غلبه‌کرده است» اما از قدیم گفته‌اند که « یک سوزن به خود یک جوالدوز به دیگران». از غرویان باید این سؤالات را پرسید که چه کسانی در قتل میترا استاد، شایعه پرستو بودن را مطرح کردند و طرف قاتل را گرفتند؟ یا آنکه چه کسانی منتقدان خود را «عصر حجری»، «بی شناسنامه»، «متوهم»، «بی عقل» و... می‌نامیدند؟ البته از بس که اصلاح‌طلبان بی‌اخلاقی خود در سیاست را نشان داده اند، پاسخ آن نیز روشن است.
خودکفایی در گندم، «خودزنی» است
روزنامه زنجیره‌ای همدلی در شماره اخیر خود در یک یادداشت و یک گزارش به انتقاد از «خودکفایی در گندم» پرداخت. همدلی در گزارشی با عنوان «خودکفایی یا خودزنی؟» نوشت: « عده‌ای دیگر از اظهارنظرهای کارشناسی حکایت از این دارد که به دلیل محدود بودن منابع آبی و عدم دسترسی به کشاورزی مدرن و استفاده از روش‌های سنتی آبیاری حتی فکر کردن به تولید گندم در داخل کشور نیز مصداق خودزنی است. با توجه به اینکه بحران آب هر روز جدی‌تر می‌شود و خطر خشکسالی هر سال قوی‌تر از سال‌های گذشته شرایط زندگی در ایران را تهدید می‌کند، به نظر می‌رسد باید به جای اینکه بی‌گدار به آب بزنیم و کورکورانه مسیری را که دیگر کشورها در زمینه حمایت از تولید محصولات پر مصرفی مانند گندم رفته‌اند طی کنیم، باید به فکر ارتقای کشاورزی به روش‌های مدرن‌تر باشیم».
این روزنامه همچنین در بخشی از یادداشتی با عنوان « تولید گندم وابسته به میزان منابع آبی کشور است» نوشته است : «در شرایط فعلی دستیابی به خودکفایی گندم خودزنی است. چرا که به هر میزانی که آب برای تولید گندم مصرف می‌شود، به همان اندازه منابع و سفره‌های زیرزمینی کشور تخلیه می‌شود. در حال حاضر بیلان بیش از 90 درصد از منابع آبی کشور منفی است.»
شایان ذکر است که یکی از محورهایی که نظام سلطه همواره در صدد اعمال آن در ایران بوده، کاهش ضریب خودکفایی، تضعیف اقتصاد مقاومت و تولید ملی است تا بتواند زمینه عملیاتی شدن و اثرگذاری تحریم‌ها در ایران را فراهم کند. متاسفانه در داخل، برخی مدعیان اصلاحات بی‌آنکه بخواهند یا بدانند، آن‌هم در زمانی که برکت الهی و نزولات آسمانی در اوایل سال جاری بر ما ارزانی شده است، آب در آسیاب دشمن ریخته و با خودکفایی در گندم مخالفت کنند.
وقتی مدعیان اصلاحات، «بدهکار» برجام را «منجی» جا می‌زنند!
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «در ادامه تلاش‌ها براي حفظ برجام، وزيران امور خارجه ايران و فرانسه در نيويورک با يکديگر ديدار و رايزني کردند. به سبب محدوديت‌هايي که در تردد وزير امور خارجه ايران وجود دارد، ژان ايو لودريان شخصا به محل اقامت محمدجواد ظريف رفت و با او به گفت‌وگو پرداخت.»
روزنامه دولتی ایران نیز نوشت: « مکرون و آبه مقامات کشورهایی هستند که در ماه‌های اخیر به نحو پررنگی در موضوع عملیات نجات برجام فعال بوده‌اند. مکرون به تنهایی در تماس‌های مکررش با رئیس‌جمهوری ایران و دیدارهایش با دونالد ترامپ سعی کرده است نقش شوالیه نجات دهنده را ایفا کند.»
فرانسه یکی از بدهکارها در برجام است. به اذعان مقامات ارشد دولت، اعضای اروپایی برجام از جمله فرانسه تاکنون به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. بنابراین طرف اروپایی اکنون باید درباره بی‌عملی خود پاسخگو باشد، نه اینکه ژست منجی به خود گرفته و مدعی تلاش برای حفظ برجام باشد.فرانسه در پی آن است تا در نقش پلیس خوب در کنار آمریکا در نقش پلیس بد، ضمن دائمی کردن محدودیت‌های برجامی ایران، خسارت محض توافق هسته‌ای را به حوزه‌های دیگر از جمله توان موشکی و قدرت منطقه‌ای تعمیم بدهد.
سنگپرانی روزنامه زنجیره‌ای به سمت شفافیت
روزنامه آفتاب یزد از زنجیره روزنامه‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب بار دیگر به انتشار گزارشی علیه شفافیت آرا پرداخت.
این روزنامه با‌اشاره به یک جمله حدادعادل مدعی شده «همه رشته‌های حامیان شفافیت آرای نمایندگان پنبه شد!» این روزنامه نوشته است که «غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از رهبران جبهه اصولگرایی ـ اسلامگرایان! ـ به صراحت می‌گوید در مصلحت بودن مطلع شدن مردم از رای هر نماینده، تردید دارد.»
یعنی حدادعادل به صراحت با آن مخالفت نکرده و گفته است که تردید دارد که به مصلحت هست این موضوع یا نه. حتی اگر او مخالفت علنی هم می‌کرد این نظر شخصی اوست و موضع‌گیری طیف اصولگرا در مجلس پیرامون شفافیت مهم است که این فراکسیون (اصولگرایان) خلاف دو فراکسیون دیگر (امید و مستقلان) حامی شفافیت بود و اعضای آن دو بار این طرح را برای تصویب به صحن آورده و هم اینکه پس از عدم تصویب اعضای فراکسیون اصولگرایان به صورت داوطلبانه به انتشار آرا و حضور و غیاب خود پرداختند.
 نکته مضحک این گزارش آنجاست که مدعی شده: «...با اندکی فاصله از این غوغاسالاری رسانه‌ای نهایتاً همگان متوجه خواهند شد که اولاً طرح شفافیت آرا این نمایندگان [نمایندگان اصولگرا] همان طرحی است که نمایندگان اصلاح‌طلب به دنبال تصویب آن بوده‌اند[!!] و ثانیاً طرح شفافیت آرا به این سادگی‌ها هم که فکر می‌کنند حتی اگر مجلس به آن رای بدهد در مراحل بعدی از موانع تایید نهایی عبور نخواهد کرد.»
این ادعای مضحک که عملا هدف از نگارش آن را نشان می‌دهد که چیزی جز فریب مخاطبان نیست می‌گوید طرحی که نمایندگان موافق شفافیت به دنبال تصویب آن بودند همان طرح اصلاح‌طلبان است! خب باید پرسید اگر همان طرح اصلاح‌طلبان است چرا طیف موسوم به اصلاح‌طلب با آن مخالفت کرده و مانع تصویب آن شد؟ و چرا در بیرون از صحن فراکسیون امیدی‌ها در مصاحبه با رسانه‌ها به صورت علنی و صریح با ذکر دلایلی ساختگی به مخالفت با اصل شفافیت پرداختند!؟
دوم آنکه به قول آن ضرب المثل «قصاص قبل از جنایت» چرا؟ اینکه روزنامه مدعی اصلاحات می‌گوید اگر شفافیت تصویب هم می‌شد در مراحل بعدی نمی‌توانست از موانع رد شود!! یعنی عملا این روزنامه ضمن آنکه در سطر قبل طرح شفافیت را طرح اصلاح‌طلبان عنوان کرده ‌اما در سطر بعد به ساختن دلیلی خنده دار برای مخالفت اصلاح‌طلبان با شفافیت پرداخته که اگر فراکسیون امید رای موافق هم می‌داد از موانع بعدی عبور نمی‌کرد! چطور است که در مورد طرح‌های دیگر این طیف اصلاح‌طلب به این موضوع اندیشه نمی‌کند که آیا از موانع بعدی رد می‌شود یا نه؟ مثلا در مورد رای مثبت این طیف به لوایح FATF چرا این مورد را در نظر نگرفتند؟