تأمین دفتر مشق 100 هزار دانش‌آموز محروم با حذف قبوض کاغذی برق


محمدحسین متولی زاده در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  طرح حذف قبوض برق در برخی استان‌ها بصورت کامل اجرا شده است و اجرای کامل آن در استان‌های دیگر در دست انجام است.
او ادامه داد: کاغذ‌هایی که برای قبوض برق مصرف می‌شد عمدتا وارداتی  و به میزان قابل توجهی ارزبری داشت، با توجه به مدیریت صحیح وزارت نیرو توانستیم این قبوض برق را حذف و آن را به صورت الکترونیکی برای مشتریان ارسال کنیم. مدیرعامل شرکت توانیر کل کشور با بیان اینکه با حذف قبوض کاغذی برق، صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف کاغذ در کشور و همچنین نیروی انسانی توزیع کننده آن صورت می‌گیرد، اضافه کرد: از محل کاغذ صرفه جویی شده حذف قبوض برق، برای مهر امسال دفتر مشق مورد نیاز یکصد هزار دانش آموز در مناطق محروم تامین می‌شود.
متولی زاده گفت: طبق آمارهای دریافتی تا به امروز حدود ۳,۵ میلیون نفر به طرح حذف قبوض برق پیوسته‌اند
به طوری که با اجرای این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان در کشور صرفه جویی صورت می‌گیرد. در واقع با اجرای این طرح صرفه جویی‌های خوبی در کشور و به نفع مردم خواهد شد و قطعا دولت و وزارت نیرو هم از اجرای طرح حذف قبوض حمایت می‌کند.


مدیرعامل شرکت توانیر کل کشور  تصریح کرد: هموطنان می توانند  از طریق پیامک و ارسال شناسه قبض برق به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ برای شهروندان تهرانی و ۲۰۰۰۱۵۲۱ برای سایر هم‌وطنان در دیگر استان‌ها پیش‌بینی شده است.