منتظر مجازات باشيد

آرمان ملي: معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران روز دوشنبه اعلام کرد که بهزاد نبوي بايد به زودي به دادگاه برود و پاسخگوي ادعاي خود باشد. بهزاد نبوي روز شنبه 30 شهريور در گفت‌وگو با روزنامه ستاره صبح ادعا کرد در طول دوره زندان خود، با دو زنداني ملاقات کرده که در دفتر سردار محمدرضا نقدي مشغول فعاليت بودند و به جرم جاسوسي براي اسرائيل در زندان به سر مي‌بردند. نايب رئيس مجلس ششم همچنين با هشدار در خصوص نفوذي‌هايي که در جمهوري اسلامي رشد کرده و اکنون مشغول فعاليت هستند، گفت: معتقد هستم که در کشور کارهايي مي‌شود که نمي‌توان آن‌ها را به اصلاح‌طلبان و اصولگرايان نسبت داد يا حتي ناشي از تند روي دانست. به عنوان مثال آمريکا بعد از خروج از برجام، براي اولين بار به لحاظ سياسي در اين چهل سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تا حدود زيادي منزوي شده است و بجز نتانياهو کسي نيست که از خروج آن دولت از انزوا و نزديکي آن با اروپا سود ببرد. در چنين شرايطي چه کسي در داخل مي‌تواند کاري کند که اروپا به سمت آمريکا برود؟ وي در ادامه با اشاره به ماجراي دفتر سردار نقدي اشاره و اظهار کرد: در دفتر فلان سردار دو جاسوس اسرائيل شناسايي شد که در زندان با برخي زندانيان سياسي هم همبند بودند و يکي از آنها اعدام شد. تازه اينها در رده‌هاي پايين است و من نگران رده‌هاي بالاتر هستم. به‌طور مثال در ماجراي بمب گذاري پاريس در محل مراسم مجاهدين خلق، درست زماني اين اتفاق رخداد که آقاي روحاني براي اعلام حسن نيت به اروپا سفر کرده است؛ موضوع نفوذ بسيار مهم و جدي است که بايد مورد توجه قرار بگيرد.
تکذيب و تهديد
توصيه دلسوزانه بهزاد نبوي که از پيش از پيروزي انقلاب اسلامي به مبارزه با رژيم شاه مي‌پرداخت و يکي از نزديک‌ترين ياران شهيد رجايي بود، چندان به مذاق معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران خوش نيامد و او ضمن تکذيب، نبوي را تهديد کرد که بايد به زودي در دادگاه حاضر شود. سردار محمدرضا نقدي اظهار داشت: هجويات فردي که نام برديد ارزش پاسخگويي ندارد و وي بايد به زودي به دادگاه برود و جواب دروغ‌هايي که مطرح کرده را بدهد، چراکه مصداق بارز نشر اکاذيب براي تشويش اذهان عمومي است. او در ادامه با بيان اينکه مردم شايد نتوانند صحت اين ادعا را بررسي کنند، افزود: همه مي‌توانند بخش ديگري از صحبت‌هاي او که گفته «60 درصد ثروت ملي کشور در اختيار چهار نهاد است» را اندازه‌گيري کنند و ميزان دروغگويي اين فرد را بسنجند. معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در پايان تأکيد کرد که بهزاد نبوي بايد منتظر مجازات باشد.
استاندارد دوگانه


فارغ از اين که اظهارات بهزاد نبوي تا چه اندازه منطبق بر واقعيت بوده، نکته جالب توجه در سخنان سردار نقدي آن است که او ادعاي دروغ عليه افراد را مستحق مجازات مي‌داند؛ مجازاتي که مي‌تواند از بازنشر اطلاعات دروغ عليه افراد حقيقي و حقوقي جلوگيري کند. چندي پيش وکيل استاد محمدرضا شجريان در اين باره گفت: «شکايتي از سوي استاد شجريان در سال 88 از حسين شريعتمداري مطرح کرديم که اين شکايت در ادامه با 19 شکايت ديگر عليه مديرمسئول روزنامه کيهان جمع و تبديل به يک پرونده واحد شد اما جالب اين است که اخيرا و بعد از گذشت 10 سال، شعبه دوم بازپرسي دادسراي فرهنگ و رسانه در تمام اين شکايت‌ها قرار منع پيگرد صادر کرده است». محمدحسين آقاسي تصريح کرد که دادستان عمومي و انقلاب تهران، قربان بهزاديان ، سيدعليرضا بهشتي، محمدمهدي امامي ناصري، دفتر حقوقي مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره)، خانه سينما به مديريت محمدمهدي عسگرپور، سيدعلي‌اکبر محتشمي‌پور، ليلا زارعي، ابوالفضل فاتح، محمدرضا شجريان، رئيس دولت اصلاحات (دو شکايت) مهدي ملال‌لو مديرمسئول وقت روزنامه ايران در سال 89، داديار شعبه اول بازپرسي دادسراي کارکنان دولت، مهدي فتحي‌زاده، خدارحم مفيد دهکردي، اميرحسين آذرمنش رئيس دادگستري سرابله، سيدعلي موسوي مطلق، عباس اميري‌فر، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و موسوي را شاکيان حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه کيهان در اين پرونده عنوان کرد و گفت که شريعتمداري به موجب هيچ کدام از اين 19 شکايت حکمي نگرفته است. خوب است سردار نقدي و ديگر کساني که مورد انتقاد يا تهمت قرار مي‌گيرند، با رسانه‌ها و صحبت‌هاي رسانه‌اي به زبان رسانه سخن بگويند و اگر قرار است در اين زمينه تنبيه و مجازاتي در نظر گرفته شود، اين مجازات برابر و به دور از بازي‌هاي جناحي باشد.