در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود صورت گرفت: درگیری در دانشگاه علامه

همدلی:صبح دیروز سال تحصیلی جدید دانشجویان دانشگاه علامه در حالی آغاز شد که خبر زد و خورد دانشجویان عضو بسیج دانشگاه با اعضای انجمن اسلامی در رسانه‌های اجتماعی دست به دست شد.
اول مهر امسال برای دانشجویان علامه با دو خبر غمگین آغاز شد؛ اولی تایید محکومیت ۱۸ماه حبس تعزیری فرشته طوسی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی بود که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در برنامه روز دانشجو‌ی انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی در سال۹۵بازداشت شد و دومی درگیری فیزیکی شدید در دانشکده علوم اجتماعی به بهانه وجود عکس میرحسین موسوی در غرفه دانشجویان انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی.
دانشجویان علامه در شبکه‌های اجتماعی خود دلیل درگیری‌ها را درخواست بسیج دانشکده علوم اجتماعی از انجمن اسلامی برای برچیدن غرفه‌ای عنوان کردند که به سنت هر سال برای خوشامدگویی به ورودی‌های جدید دانشگاه برپا شده بود. به گفته این منابع آگاه، بسیج دانشکده در پی رد این درخواست به همراه برخی عوامل بیرون از دانشگاه دست به عمل شده و درگیری را آغاز کرده‌اند.
یکی از اعضای بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی علامه در توییتر خود در خصوص ریشه آغاز این درگیری‌ها نوشت: نصب عکس سران فتنه ۸۸ توسط انجمن اسلامی آزاداندیش در روز ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشکده علوم اجتماعی چیزی جز به حاشیه کشیدن فضای علمی دانشگاه وجود ندارد... دانشگاه جای عکس سران فتنه و فتنه‌گر نیست...


انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی علامه به سنت هر سال برای خوشامدگویی به دانشجویان جدیدالورود غرفه‌ای را در راهرو دانشکده برپا کرده بود و پوستر‌هایی با تصویر میرحسین موسوی و مصدق نیز بر روی میز غرفه قرار گرفته بود. به نظر می‌رسد این پوستر‌ها جرقه اولیه درگیری میان دانشجویان بسیجی با انجمن اسلامی را روشن کرده است.
«سپهر صمدی‌راد» نایب دبیر انجمن اسلامی آزاداندیش دانشگاه علامه در گفت‌وگو با رویداد ۲۴ درباره درگیری‌های روز گذشته در دانشکده علامه طباطبایی گفت: امروز(اول مهر) در جریان ثبت نام دانشجویان ورودی علامه، دانشجویان انجمن آزاداندیش در دانشکده علوم اجتماعی با مجوز دانشگاه اقدام به عضوگیری و آشنایی با دانشجویان جدید دانشکده کرده بودند؛ تصاویری از میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز روی میز غرفه انجمن قرار داشت.
او در ادامه به هجوم دانشجویان بسیجی برای حذف این تصاویر از روی میز انجمن اشاره کرده و مدعی شد: ۱۵ تن از دانشجویان بسیج به غرفه حمله کردند تا جایی که دبیر انجمن اسلامی نیز مورد حمله قرار گرفت.
صمدی راد از حضور فرمانده بسیج دانشجویان علامه در جریان درگیری دانشکده علوم اجتماعی خبر داد. چند تن از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه که خواستند نامشان برده نشود در گفت‌وگو با رویداد ۲۴ از ادامه درگیری در این دانشکده خبر داده و گفته‌اند که جو متشنجی بر دانشکده حاکم است.
صابر بابایی دبیر سیاسی انجمن اسلامی آزاداندیش در گفت‌وگو با رویداد ۲۴ از انفعال حراست و مسئولین دانشگاه علامه انتقاد کرده و گفته: مسئولان دانشگاه هیچ اقدامی در جهت آرام کردن این فضا نکرده‌اند و موجب عصبانیت بیشتر دانشجویان شده‌اند. او همچنین خواستار دخالت حراست دانشگاه برای آرام کردن فضای دانشکده شد.