رئیس‌جمهور زنگ آغاز سال تحصیلی 99-98 را به صدا درآورد


زنگ آغاز سال تحصیل ۱۳۹۹-۱۳۹۸صبح دیروز توسط رئیس‌جمهور در مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه(س) در منطقه 18 شهر تهران نواخته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس‌جمهور در این مراسم در جمع دانش‌آموزان با بیان اینکه آغاز مهر به‌عنوان عید نوروز علم، دانش، تحقیق و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه یک روز به یادماندنی است، گفت: در کنار تلاش معلمان، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و دولت، بسیار مهم است که بدانیم چه کمبودهایی باید جبران شود. تلاش ما این است که وزارتخانه آموزش و پرورش و بخش‌های مدیریتی و آموزشی بتوانند آماده کار باشند و مدرسه‌ها تجهیز شوند.
حسن روحانی ادامه داد: باید در ساخت و ساز، تعمیر و آماده‌سازی مدارس، استخدام معلمان و تهیه و پرداخت به موقع بودجه این وزارتخانه در حد توان کمک
شود.


افزایش ۳برابری بودجه وزارت آموزش و پرورش
روحانی با‌ اشاره به افزایش سه برابری بودجه وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین افزایش چهار برابری حقوق معلمان به‌طور متوسط از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال ۹۲به چهارمیلیون و۱۰۰ هزار تومان در سال جاری، تأکید کرد: دولت در حد توان و امکان تلاش کرد تا وضعیت مدارس، حقوق معلمان و کتب و محیط آموزشی مناسب بهتر شود.
وی با بیان اینکه بی‌تردید بزرگ‌ترین آرزوی خانواده‌ها موفقیت شما فرزندان است، افزود: باید خوب درس بخوانید، یاد بگیرید و برای طی کردن پله‌های ترقی آماده شوید چرا که بار مسئولیت سنگین و آینده کشور بر دوش نسل ۳و۴ انقلاب است و نسل ۱و ۲ در حال پایان مسئولیت و مدیریت خود هستند.
پرسش مهر
رئیس‌جمهور در ادامه سنت طرح پرسش مهر و در هفتمین پرسش خود از دانش‌آموزان سؤال کرد که آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا این محیط شاداب‌تر، دلپذیرتر و امن‌تر باشد و آن را بیشتر دوست داشته
باشید.
روحانی همچنین پس از مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ با حضور در کلاس‌های درس مدرسه دخترانه شاهد خدیجه کبری (س) و در گفت‌و‌گویی صمیمانه با کادر آموزشی و معلمان دستورات لازم برای حل مشکلات و دغدغه‌های آنان را صادر و از خدمات و تلاش‌های این قشر از جامعه قدردانی کرد.
تلاش برای بهبود مستمر کیفیت
مدارس دولتی
وزیر آموزش‌وپرورش هم در این مراسم با بیان اینکه همزمان با این مراسم بیش از 14 میلیون و600 هزار دانش‌آموز در110 هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، اظهارداشت:‌ با اینکه برخی فکر می‌کنند تابستان فعالیت زیادی انجام نمی‌شود اما همکاران فرهنگی‌ام تمام تلاششان را در تابستان امسال کرده‌اند تا یک سال تحصیلی خوب را آغاز کنیم.
جشن برچیده شدن مدارس خشتی و گلی
تا قبل از پایان پائیز
محسن حاجی‌میرزایی با‌ اشاره به آغاز سال تحصیلی در مدارس زلزله‌زده کرمانشاه گفت: تمام مدارس تخریب ‌شده یا نیازمند به نوسازی و بهسازی، آماده شدند و سرانه فضای آموزشی در این مناطق نسبت به قبل افزایش پیداکرده است.
حاجی میرزایی افزود: در سال تحصیلی جدید مدارس خشتی و گلی در تمام استان‌های کشور به‌ جز استان سیستان و بلوچستان برچیده شده است و تا قبل از پایان پائیز جشن پایان مدارس خشتی و گلی را در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.
وی دسترسی به تحصیل و آموزش را از حقوق پایه همه افراد دانست و ادامه داد: تلاش برای پوشش تحصیلی کودکان به ‌ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها وظیفه همه است، همچنین بهبود مستمر کیفیت مدارس دولتی و آماده کردن دانش‌آموزان برای مواجهه با پیچیده‌ترین موضوعات علمی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های آموزش‌وپرورش است.
وزیر آموزش‌وپرورش کیفیت یادگیری را محصول تلاش هماهنگ و خردمندانه همه عوامل سهیم و مؤثر در آموزش‌وپرورش دانست و گفت: صیانت از سلامت جسمی، روانی، عاطفی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری، صداقت، شجاعت، پاک‌دامنی، ایمان و عفاف در برنامه‌های مدارس ترویج می‌شود.
گفتنی است، از بین بیش از ۱۴میلیون و۶۰۰ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور که سال تحصیلی جدید را آغاز کردند حدود هشت میلیون و 175هزار نفر در دوره ابتدایی، سه میلیون و352 هزار نفر در دوره متوسطه اول و دو میلیون و493هزار نفر در دوره متوسطه دوم ثبت‌نام کرده‌اند.
نواختن زنگ دانش‌آموز شهيد
با حضور شهردار تهران
شهردار تهران صبح دیروز با حضور در بهشت زهرا(س) در آيين نواختن زنگ دانش‌آموز شهيد و افتتاح پروژه‌هاي این سازمان شرکت کرد.
به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در مراسم زنگ دانش‌آموز شهید که در بهشت زهرا(س) برگزار شد، با‌ اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با ایام محرم، خطاب به دانش‌آموزان حاضر در جلسه گفت: امروز شرافت و اقتداری را که داریم مدیون کسانی هستیم که آن روزها جنگیدند و بخش عمده‌ای از این رزمندگان را جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند. آنها می‌توانستند هر غیرممکنی را ممکن سازند.