تبعیت پزشکان از قانون مالیات فقط 31 درصد

در حالی که مهلت پزشکان برای ثبت نام دریافت کارتخوان دیروز به پایان رسید تا ظهر دیروز فقط 31 درصد از جمعیت پزشکان از قانون و مطالبات عمومی تبعیت و در این خصوص اقدام به ثبت نام کردند.
در این زمینه، رستم پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی افزود: بیش از 73 هزار و 877 پزشک در این طرح فراخوان شده‌اند که 22 هزار و 571 نفر کارتخوان خود را در سامانه به ثبت رساندند. وی با اشاره به جلسه مسئولان سازمان مالیاتی با سازمان نظام پزشکی گفت: قرار بر این شد که از ادبیات و زبان تشویقی بیشتر استفاده شود و در این خصوص کمیته‌ای چهارجانبه با حضور نمایندگان مجلس،‌ وزارت بهداشت، سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی تشکیل شود تا بر تکالیف قانونی و حتی بخش رسانه‌ای مالیات پزشکان مدیریت داشته باشند. وی در پاسخ به سوالی درباره ورود به حساب های بانکی پزشکانی که به قانون تمکین نکرده اند، گفت: از جمیع اطلاعاتی که در اختیار سازمان قرار دارد و در آینده نیز به آن افزوده می‌شود، برای کمک به تشخیص درآمد واقعی و مطالبه مالیات حقه دولت استفاده خواهد شد.
همزمان مهدلو، مدیر مالیاتی استان اصفهان با اشاره به ارسال پیامک و نامه به پزشکان برای ثبت نام دریافت کارتخوان و ثبت نام فقط 24 درصدی تا 29 شهریور گفت: هم اکنون این امکان فراهم است تا با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی که از سال 93 وجود دارد حساب‌های بانکی و تراکنش‌های پزشک، خانواده پزشک، منشی و عواملی که در مطب ها فعالیت دارند مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد. در صورتی که کتمان درآمد یا فرار مالیاتی صورت گرفته باشد علاوه بر جریمه، پرونده‌ آن ها به قوه قضاییه ارسال می‌شود.