اقتدار امروز ثمره مقاومت

سی و یکم شهریورماه یادآور شروع جنگ تحمیلی 8 ساله دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و سرآغاز رشادتهای جانانه ملت و نظام جمهوری اسلامی در راه دفاع از کیان اسلام و انقلاب و کشور است. دشمن آرزو داشت با فتح سه روزه تهران بتواند پرونده انقلاب و نظام را هم برای همیشه ببندد و مزدورانش را بر اریکه قدرت بنشاند ولی این آرزو را به گور برد.
مجاهدات و ایثارگری ملت سلحشور ایران و فرزندانش به پشتوانه عظیمی از غرور ملی، اقتدار و بالندگی تبدیل شد که امروزه حتی دوست و دشمن هم بدان معترضند و روی آن حساب خاصی را باز کرده‌اند. البته هنوز هم اشرار و عناصر فاسدی هستند که آرزو دارند بتوانند جنگ تازه‌ای را بر ایران تحمیل کنند. ناگفته پیداست که رفتارهای وحشیانه آمریکای ترامپ در تحمیل فشار حداکثری بر ملت ایران در واقع یک جنگ تمام عیار اقتصادی است ولی دشمنان شرور حتی همین را هم کافی نمی‌دانند و برای ایجاد یک جنگ و بکار گرفتن انواع جنگ‌افزارهای خود علیه این ملت وسوسه می‌شوند و ترامپ را برای تهاجم نظامی تحریک و تشویق می‌کنند.
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق آمریکا در این زمینه از نقش آشکار و نهان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر شرور اسرائیل پرده برداشت و گفت نتانیاهو، ترامپ را فریب می‌دهد و با ارائه «اطلاعات نادرست» مرتباً تلاش کرده و می‌کند تا سیاست واشنگتن را در مسیر دلخواه خود جهت دهد. وزیر خارجه سابق آمریکا بارها به ترامپ گوشزد کرده با استناد به اطلاعات غلط که توسط نتانیاهو ارائه شده، بازی خورده است.
طبعاً بدون اعتراف تیلرسون هم کاملاً روشن بود که نتانیاهو در سالهای اخیر بیش از گذشته در قامت یک طراح سیاست خارجی آمریکا ظاهر شده و عمل می‌کند. فراموش نکنیم که «لابی ایپک» بارها فاش کرده که برخی بیانیه‌ها و موضع‌گیریهای ترامپ و جان بولتون را عیناً تنظیم و منعکس کرده است لکن به فاصله کوتاهی نتانیاهو با غرور جاهلانه‌ای از نقش مستقیم خودش در تنظیم و صدور این بیانیه‌ها و موضع‌گیریها سخن به میان آورد. اکنون بهتر می‌توان دریافت که انگیزه و هدف نتانیاهو در «افشاگریهای موهوم» چه بوده است که ادعا می‌کرد جاسوسان اسرائیل توانسته‌اند به خزانه اسناد، اطلاعات و سی‌دی‌های فراوان مربوط به فعالیتهای هسته‌ای ایران دست یابند و روشن است که احساس این قبیل ادعاهای دروغین صهیونیستها، تلاش برای درگیر ساختن آمریکای ترامپ با ایران بوده و هست.


حتی بعضی رژیم‌های فاسد عربی هم به تحریک اسرائیل در همین راستا وارد عمل شده‌اند و مرتباً تلاش می‌کنند زمینه‌هائی برای رویاروئی آمریکای ترامپ با ایران را فراهم سازند که نمونه‌های اخیر آن ادعای نامربوط برای نسبت دادن حملات پهپادی ارتش یمن به ایران است که باعث تمسخر و تردید ناظران و کارشناسان شده است. در واقع سعودیها تلاش می‌کنند بلکه بر ناتوانی خود پیرامون مهار حملات پهپادی یمن سرپوش بگذارند و به طور همزمان، آمریکا را برای رویاروئی با ایران وسوسه و تشویق نمایند.
افشای ماهیت و نقش صهیونیستها توسط رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق آمریکا در دانشگاه هاروارد، برکناری تحقیرآمیز جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که آرزوی پایان انقلاب و سقوط نظام جمهوری اسلامی قبل از چهلمین سالگرد انقلاب را داشت و تناقض‌گوئی‌های مستمر ترامپ در واشنگتن به حوادث پرشتاب عربستان به خوبی نشان می‌دهد که «اردوی گروه ب» متشکل از جان بولتون، بنیامین نتانیاهو، بن‌سلمان و بن‌زائد چگونه ازهم پاشیده و بی‌اعتبار شده که اینگونه مورد بی‌اعتنائی و تمسخر قرار گرفته است.
اینها از برکات مقاومت مثال‌زدنی و هوشمندی ملتی است که در طول این دوران 40 ساله توانسته است از انقلاب و نظام و حکومتی که خود به وجود آورده و به این مرحله از رشد و بالندگی رسانده، به یاری خدا حفاظت و حراست کند و ترفندهای دشمنان قسم‌خورده را یکی پس از دیگری خنثی و بی‌اثر سازد. هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای قدرشناسی از رشادت‌های ملت و انعکاس ظرافتها و پیچیدگیهای این دستاورد عظیم به نسل حاضر و نسلهای آینده است.