انصارالله به صورت مشروط از توقف حملات به عربستان خبر داد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می‌کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ مثبت ائتلاف سعودی همراه باشد.
به گزارش شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن، "مهدی المشاط" که به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر 2014 (30 شهریور 93) سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما منتظر اعلام اقدامی متقابل ازسوی سعودی‌ها هستیم و امیدواریم پاسخ مشابهی بگیریم مبنی بر اینکه تمامی حملات به خاک یمن را متوقف کند.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: در صورتی که عربستان به اقدام ما مبنی بر توقف حملات به خاک این کشور پاسخ مناسبی ندهد، ما حق خود را برای پاسخ به این حملات محفوظ می‌دانیم.
المشاط، تمامی طرف‌های درگیر را دعوت کرد که به صورت جدی و واقعی وارد مذاکرات شوند که این موضوع موجب آشتی ملی جامع خواهد شد.وی گفت: تاکید می‌کنیم ادامه جنگ به سود هیچ کسی نخواهد بود بلکه منجر به تحولات خطرناکی خواهد شد که ما آن را نمی‌خواهیم؛ هرچند اعتقاد راسخ داریم که خسارت‌های آن برای ما نخواهد بود بلکه در وهله نخست و به صورت مستقیم و اساسی برای کشورهای متجاوز خواهد بود.


المشاط همچنین از کشورهای متجاوز در ائتلاف سعودی خواست فوراً محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعا را پایان دهند و علاوه بر احترام به درد و رنج مردم یمن، مانع حرکت کشتی‌های به سوی بندر الحدیده در غرب یمن نشوند.
وی در پایان گفت: از کشورهای متجاوز می‌خواهیم در راه آزادی اسیران، مانع تراشی نکنند و به صورت کاملاً جدی در روند تبادل اسرا مشارکت داشته باشند.
خبر توقف مشروط انصارالله برای حمله به تاسیسات سعودی چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که دو پالایشگاه "بقیق" و "هجره خریص" متعلق به شرکت آرامکو در شرق این کشور هدف 10 پهپاد یمنی قرار گرفت.به دنبال این حملات، تولید نفت سعودی به کمتر از پنج میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد.
این اقدام ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به دنبال حملات بی‌امان ائتلاف متجاوز سعودی به شهرهای یمن و محاصره اقتصادی این کشور صورت گرفته است.