وزیر آموزش و پرورش خبر داد اعلام فراخوان استخدام 18 هزار نیرو همزمان با آغاز سال تحصیلی

وزیر آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی 99-98 از اعلام فراخوان استخدام 18 هزار نیرو همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.
محسن حاجی میرزایی دیروز با بیان اینکه ضروری می‌دانم از خدمات کسانی که در چهاردهه گذشته دستاوردهای درخشانی در حوزه تعلیم و تربیت داشته‌اند قدردانی کنم گفت: همچنین در آستانه هفته دفاع مقدس نام غیورمردانی که جان خود را در راه ایران و اسلام هدیه کردند گرامی می‌داریم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ابتدای مهر همه مدارس از معلم برخوردار خواهند بود و دغدغه‌ای برای بازگشایی مدارس وجود ندارد گفت: 14 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز با احتساب پیش دبستانی‌ها ثبت‌نام شده‌اند و 98.5 درصد افراد لازم التعلیم تحت پوشش قرار گرفته‌اند و دو درصد رشد دانش‌آموز دردوره ابتدایی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: 480 هزار دانش‌آموز اتباع داریم. 570 هزار کلاس و 110 هزار واحد آموزشی آماده بازگشایی مدارس‌اند. از این تعداد 45 هزار مدرسه کمتر از 50 دانش‌آموز دارند. همچنین 51 درصد مدارس ما در مناطق روستایی قرار دارد درحالی که 20 درصد دانش‌آموزان روستایی هستند.


حاجی میرزایی با بیان اینکه 142 میلیون جلد کتاب در یکهزار عنوان آماده و توزیع شده است گفت: کتب به دلیل تخصیص ارز دولتی تا 70 درصد یارانه گرفته‌اند. بیش از 30 میلیارد تومان نیز برای توزیع رایگان کتب در مناطق محروم صرف شده است.
وی درباره طرح خریدخدمات آموزشی و خصوصی سازی در آموزش و پرورش گفت: خصوصی سازی در آموزش و پرورش صحت ندارد و تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست و امری حاکمیتی است. خرید خدمات طرحی برای تامین آموزش در مناطق محروم است و معلم باید تابع شرایط و گزینش آموزش و پرورش باشد. دیدگاه‌هایی درباره خرید خدمات وجود دارد و ارزیابی‌هایی را در دستور کار داریم.
وی درباره کنکور و برنامه‌اش برای مقابله با مافیای کنکور اظهار کرد: در قانون سنجش و پذیرش مسئولیت تدبیر درباره کنکور برعهده وزارت علوم است، اما به نظر می‌رسد اراده‌ای برای اجرای این قانون وجود ندارد و نیازمند آن هستیم کنکور را عمیق‌تر در دستورکار قرار دهیم آن هم به میزانی که بتوانیم نیازهای جامعه را به شکل مناسبتری پاسخ دهیم. در این صورت نظام آموزشی ما هدفمندتر حرکت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این علم آموختنی و کسب کردنی است و ما تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان را به حدی از توانمندی در ساحت‌های شش گانه برسانیم اظهار کرد: یکی از مواردی که سیستم آموزش و پرورش از آن رنج می‌برد ارزشیابی‌های منحصر به سنجش محدود و تک ساحتی دانش‌آموزان است که کنکور از آن جمله است و تمام فعالیت‌ها و تحرکات ما را گروگان گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان گفت: آیین نامه رتبه بندی در دولت باید به تصویب برسد و برای اجرا به دست ما برسد. تلاش ما تسریع فرایند است. رتبه بندی قطعا از اول مهر اجرا می‌شود و احکام از اول مهر خواهد بود، اما شاید مصوبه دیرتر به دستمان برسد. 2000 میلیارد تومان تخصیصی فقط برای رتبه بندی است و در جای دیگری هزینه نمی‌شود.
وی در ادامه گفت: منابع انسانی فوق‌العاده اهمیت دارد. هماهنگی‌هایی با سازمان برنامه انجام شده تا وضعیت نیروی انسانی مورد مطالعه قرار بگیرد. باید به درک مشترکی برای نیروی انسانی برسیم. امیدواریم نتایج آن کمک خوبی به ساماندهی نیروی انسانی کند. برای استخدام18 هزار و 30 نفر فراخوان در مهر اعلام می‌شود.
به گزارش ایسنا وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه با مدارس خشت و گلی در ابتدای مهر ماه خداحافظی خواهیم کرد افزود: البته حذف مدارس خشت و گلی در استان سیستان و بلوچستان تا آبان ماه به اتمام می‌رسد. مدارس کپری نیازمند سازه‌های متناسب با اقلیم هستند که در دستور کار و اولویت بعدی سازمان نوسازی قرار دارد. هر مدرسه‌ای که علمک گاز به آنجا رفته باشد بخاری گازسوز جایگزین می‌شود و در مدارسی که گازکشی ندارند بخاری‌های دیگری جایگزین می‌شوند.