شیلر ایرانی از مهرماه وارد جاده‌های کشور می‌شود

آرمان ملي: آيين رونمايي ازپلتفرم ايراني شيلر(کاميونت و ميني بوس) جديد گروه بهمن صبح ديروز با حضور جمعي از نمايندگان مجلس، مقامات وزارت صمت و نيز فعالان صنعت خودروسازي و قطعه‌سازي برگزار شد. در اين مراسم که مسئولان وزارت صمت و نمايندگان مجلس (اعضاي هيات رئيسه مجلس، رئيس کميسيون اجتماعي، عضو کميسيون فرهنگي، عضوکميسيون سياست خارجي و امنيت ملي و نيز برخي از اعضاي کميسيون صنايع و معادن، برنامه بودجه و نيز کميسيون اقتصادي) حضور داشتند. همچنين فعالان صنعت قطعه سازي، خودروسازي و نيز ديگر فعالان اقتصادي نيز مهمان اين آيين رونمايي بودند. بهمن ديزل به عنوان يک شرکت خصوصي در حوزه توليد خودرو با رويکرد توجه به اقتصاد مقاومتي وتکيه برتوان داخلي از پلتفرم ايراني دو محصول کاميونت 6تن و ميني بوس شيلر که حاصل خودباوري و تلاش بي‌وقفه متخصصين اين شرکت صنعتي است، همزمان با شروع هفته دفاع مقدس رونمايي کرد. ميني بوس و کاميونت شيلر به عنوان جديدترين محصول اين شرکت با هدف کمک به توليد ملي، تقويت ناوگان حمل و نقل و تعميق ساخت پلتفرم داخلي به سبد محصولات بهمن ديزل اضافه شده است. ميني بوس و کاميونت شيلر بهمن ديزل براساس استانداردهاي يورو4 و5 توليد شده‌اند.
ظرفيت توليد
مرتضي شفيعي در مراسم رونمايي از شيلر با بيان اين مطلب گفت: پس از خصوصي‌سازي در گروه بهمن اصلاح ساختار با هدف افزايش بهره‌وري انجام و سازمان فروش و خدمات پس از فروش شرکت منسجم شد. در گروه بهمن حدود 1000 نفر جذب اين شرکت شده و سالن‌هاي توليد دو برابر افزايش پيدا کرده است. شفيعي تصريح کرد: زيرساخت‌ها براي توليد 100 هزار دستگاه در بهمن موتور فراهم شده بود که در صورت عدم اعمال تحريم‌ها اين ميزان توليد انجام مي‌شد.
بهمن ديزل و توليد محصول


در ادامه کمالى، مدير پروژه شيلر در اين مراسم درباره جزئيات پلتفرم دو محصول جديد بهمن ديزل توضيح داد: کاميونت و مينى بوس شيلر دو محصول جديد گروه بهمن هستند. اين دو محصول سال گذشته آماده ارائه به بازار بودند اما حساسيت مديران گروه به تست بيشتر خودرو در همه شرايط اقليمى بود، از اين رو شيلر با گذراندن انواع تست‌ها در حال حاضر آماده عرضه به بازار با مناسب‌ترين قيمت است.
بهمن ديزل و اقتصاد مقاومتي
عضو هيات رئيسه مجلس در آيين رونمايي از خودرو شيلر اظهار داشت: قدم‌هاي موثري در جهت اقتصاد مقاومتي در بهمن ديزل برداشته مي‌شود. محمدعلي وکيلي گفت: تقارن رونمايي از خودرو شيلر و هفته دفاع مقدس را بايد به فال نيک گرفت. گفتمان هر دو، خودباوري است و خوباوري به شرطي که سنگ اندازي داخلي صورت نگيرد ما را از مهلکه تحريم نجات خواهد داد. وي افزود: ذره بين را بايد بر نظامات اداري و اجرايي بگذاريم و نبايد ذره بين را به سمت سرمايه‌گذار و کارآفرين بگيريم.وي افزود: تحريم، ظرفيتي را پيش روي اقتصاد ايران قرار داد مشروط به اينکه اين اقتصاد از حالت دولت زده خارج و تبديل به يک اقتصاد پيشرو شود.
دولت از بهمن ديزل حمايت کند
همچنين رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در مراسم رونمايي از محصولات بهمن ديزل با تاکيد بر اينکه دولت بايد بيش از گذشته از خودروسازي‌هايي همچون بهمن ديزل حمايت کند، گفت: اين خودروسازي نقشي اثر گذار در توليد خودروهايي با کيفيت و مطابق با استانداردهاي جهاني دارد و از اين رو بيشتر از گذشته بايد مورد حمايت متوليان قرار گيرد. عبدالرضا عزيزي افزود: بخش خصوصي در راستاي اقتصاد مقاومتي قدم بر مي‌دارد، ظرفيت‌هاي بالايي براي توسعه صنعت و اقتصاد در اين بخش‌ها وجود دارد، بايد نگاه حمايتي به اين بخش‌ها بيش از گذشته در دستور کار قرار گيرد.
حرکت بخش خصوصي درخودروسازي
مصطفي کواکبيان نماينده تهران در مجلس نيز در مراسم رونمايي از محصولات بهمن ديزل ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: بخش خصوصي سالم‌تر از بخش دولتي است و حرکت صحيح در بخش خصوصي مي‌تواند راهگشاي اقتصاد کشور و خروج از تحريم باشد، نبايد دنبال تصدي‌گري بيشتر دولت باشيم بلکه بايد کمک کنيم کارآفرين‌هاي بزرگ به کارهاي خود توسعه دهند و دلگرمشان کنيم. امروز نماد يک خصوصي‌سازي مثبت در پلتفرم شيلر را مي‌بينيم. سردار تيمور حسيني فرمانده پليس راهبر ناجا در اين مراسم نيز حضور داشتند و بر ضرورت توجه به خطاي انساني اشاره کرد و گفت: بايد کمک کنيم تا سهم 80 درصد خطاي انساني در تصادفات را با تجهيز وتوجه بيشتر در توليدات خودروها و تکنولوژي‌هاي جديد کمتر شود. در پايان اين مراسم از پلتفرم خودروهاي ايراني شيلر (کاميونت و ميني بوس) توسط نمايندگان مجلس و مسئولان وزارت صمت رونمايي شد و از همکاري‌هاي وزارت صمت، مدير کل خودرويي و همچنين مسئولان استان قزوين که شرکت بهمن ديزل در آن استان واقع شده است، تقدير و اعلام شد خودروهاي توليدي امسال اين پلتفرم بنا بر نياز موجود توسط مشتريان شرکتي سفارش گذاري شده و اقبال خوبي توسط خريداران داخلي به دريافت اين خودروها نشان داده شده است.