قالیباف: مجلس نو در کنار قوه قضاییه، ریل اداره کشور را تغییر می دهد

محمدباقر قالیباف شب گذشته در اقدامی کم سابقه در بین اهالی سیاست، در یک گفت و گوی برخط و زنده با جوانان به سوالات آنان پاسخ گفت. قالیباف در این سخنان که محوریت آن مسئله مجلس نو بود، بی توجهی به سرمایه های داخلی و بن بست خودساخته افراد خودباخته را از مهم ترین مشکلات فعلی جامعه اعلام کرد و با بیان این که ما نیازمند ورود جوانان باانگیزه در مدیریت کشور هستیم خطاب به مخاطبان این برنامه اینستاگرامی گفت: شما جوانان مومن و انقلابی، می توانید یک تحول اساسی ایجاد کنید و به ناکارآمدی اشباع شده در کشور پایان دهید.قالیباف با اشاره به اقدامات جدید قوه قضاییه که امیدهایی برای اجرای عدالت ایجاد کرده و با تاکید بر این که برطرف کردن فقر و فساد و تبعیض در گرو به وجود آمدن مجلسی نو است، خاطرنشان کرد: ورود به دوران جدید با شکل گرفتن مجلس نو و کارآمد در کنار قوه قضاییه ، ریل اداره کشور را تغییر می دهد.
 وی به نامه اش به جوانان اصولگرا و بازخوردهای آن در بحث نواصولگرایی اشاره و تأکید کرد: بیانیه رهبر انقلاب درباره گام دوم انقلاب، روحیه مضاعفی به ما داد که در نهایت، به شکل گیری ایده "مجلس نو" انجامید.  وی ادامه داد: حتما در این مسیر، کسانی خواهند بود که به دنبال تزلزل در اراده ما باشند، اما در این راه، سستی و تزلزل معنا ندارد. از این شیطنت ها باید عبور کرد. نباید حرکت را به خاطر حرف آن ها یا حتی به خاطر مجادله با آن ها متوقف کرد.
قالیباف با اشاره به این که عضویت در این حزب و آن حزب و همچنین موافقت یا مخالفت با قالیباف، شاخص [حضور در فرایند مجلس نو] نیست، تأکید کرد: حتما برای رسیدن به این مقصد باید از راه های تجربه شده و کهنه دست برداشت، باید نوگرا بود. باید به جوانان میدان داد. وی در توضیح بیشتر افزود: بر اساس این شاخص ها نامزد ها سنجیده و فهرستی استخراج می شوند  یک ساز و کار مناسب برای انتخاب درون گروهی آماده شده که نفرات شایسته و مورد حمایت شما [جوانان] وارد کارزار انتخابات مجلس شوند و حتما تصمیم گیر نهایی هم خود شما خواهید بود.
شهردار اسبق تهران در پاسخ به این سوال که آیا فهرست متفاوتی از اصولگرایان خواهد داد یا خیر؟ گفت: برای من مجلس نو با شاخص های گفته شده مطرح است و برای رسیدن به این هدف وحدت اولویت دارد، اما وحدتی که منتج به پیروزی بشود و پیروزی که حتماً در آن کارآمدی باشد. اگر وحدت یا کارآمدی نباشد و رویکرد مجلس بر همان پاشنه های قبلی بچرخد، این وحدت اصالت ندارد. وی درباره اثر حرکت جوانان در ماه های گذشته بیان کرد: هم اکنون در شورای وحدت 50 درصد نیروها، افراد جوان هستند که این نتیجه و اثر حرکت نوگرایانه شما جوانان است. وی افزود: در مصوبات شورای وحدت نیز آمده که حداقل 50 درصد نامزدهای فهرست نهایی باید نیروهای جوان باشند. همین که این افراد پذیرفته اند در مسیر تطبیق بین اشخاص و شاخص ها، حرکت از پایین به بالا باشد و نظر شما جوانان دخیل باشد، خیلی مهم است. قالیباف در انتها وعده داد با راه اندازی پویش مجلس نو به صورت چهره به چهره نیز با جوانان در ارتباط خواهد بود.