سومین‌ قهرمانی والیبال در آسیا


گروه ورزش/ تیم ملی والیبال ایران دیروز در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه قاطعانه ۳ بر صفر (۲۵-۱۴، ۲۵-۱۷ و ۲۵-۲۱) در سه ست پیاپی به پیروزی رسید. ایران با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف (کاپیتان)، فرهاد قائمی، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد. شاگردان کولاکوویچ در ست اول با درخشش موسوی در دفاع روی تور، عملکرد خوب غفور در سرویس و حمله، برتری شان را به حریف دیکته کردند و با سرویس‌های خوب بازیکنان ایران دریافت‌ها و حملات استرالیا از کار افتاد.
در ست دوم نیز برتری ایران ادامه یافت و استرالیا مقابل مدافعان ایران حرفی برای گفتن نداشت تا سروقامتان پیروز این ست شوند. ست سوم بازی پایاپای دنبال شد و با درخشش عبادی‌پور در زدن آبشار، ایران برای نخستین بار در این ست با دو پوئن اختلاف و ۱۹ – ۱۷ پیش افتاد. این برتری ادامه یافت تا شاگردان کولاکوویچ در فینال ست واگذار نکنند و به برتری 3-0 دست یابند. ملی‌پوشان‌ والیبال ایران که در مرحله نخست مسابقات از استرالیا شکست خورده بودند، انگیزه مضاعفی داشتند تا علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، انتقام آن شکست را هم از استرالیا بگیرند که در نهایت هم به هدف خود رسیدند.
ایران پیش از این در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ نیز عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را از آن خود کرده بود و به این ترتیب سومین قهرمانی خود در قاره کهن را کسب کرد.