جنگ روانی تازه آمریکا

آمریکایی‌ها که در ماه‌های اخیر در عرصه‌های مختلف نظامی و اقتصادی بارها با ناکامی‌هایی در مقابل جمهوری اسلامی ایران مواجه شده‌اند، بار دیگر به جنگ رسانه‌ای و روانی روی آورده و رسانه‌های نزدیک به جریان تندرو در واشنگتن و ضد ایرانی در منطقه روز شنبه مدعی حمله سایبری به تاسیسات نفتی و برخی زیرساخت‌های ایران شدند. خبری که بلافاصله تکذیب شد.
به گزارش ایرنا، آمریکایی‌ها یکی از اقدام‌هایی که برای تحت تاثیر قراردادن موفقیت‌های منطقه‌ای ایران بویژه در هفته‌های اخیر و بعد از سرنگونی پهپاد متجاوز این کشور به حریم هوایی ایران و توجه افکار عمومی جهانی به جنایت‌های آل سعود در یمن در پیش گرفته‌اند، جریان‌ سازی رسانه‌ای بوده است.
در این راستا رسانه‌ها و مقامات آمریکایی طی روزهای گذشته و بعد از حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان مدعی شدند که «دونالد ترامپ» با عقب‌نشینی از عملیات نظامی علیه ایران، حمله سایبری را بویژه در زمینه تاسیسات اقتصادی ایران در دستور کار قرار داده است. این گونه اتهامات بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی در خلیج فارس نیز مطرح و مدعی شدند که یکی از اهداف آنها سیستم‌های رایانه‌ای کنترل راکت و سیستم پرتاب موشک‌های ایران بوده است.
آنها مدعی شدند که در همان روز بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی و به تلافی حمله به نفتکش‌ها، سامانه‌های تسلیحاتی و تجهیزات موشکی ایران هدف حملات سایبری آمریکا قرار گرفت. امروز نیز شبکه خبری آمریکایی«فاکس نیوز» که یک شبکه نزدیک به ترامپ بوده و ضد ایرانی است دراین راستا مدعی شد که تاسیسات نفتی ایران تحت حملات سایبری قرار گرفته است.


این ادعا از سوی برخی رسانه‌های عربی منطقه نیز که مطالب ضد ایرانی منتشر مي‌کنند، تکرار شد.
بعد از طرح این ادعا مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نیز در اطلاعیه‌ای حملات سایبری موفق به تاسیسات نفتی و زیرساخت‌های حیاتی ایران را تکذیب و تصریح کرد: بر اساس رصدهای صورت گرفته برخلاف ادعاهای امروز رسانه‌های غربی حمله سایبری موفقی به تاسیسات نفتی و سایر زیرساخت‌های حیاتی کشور صورت نگرفته است.
این مرکز، از همه خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، نشریات و فعالان فضای مجازی خواست تا قبل از انتشار این گونه اخبار، از طریق مراجع ذی‌صلاح از صحت آن‌ها اطمینان کامل حاصل کنند.
سخنگوی وزارت نفت هم این اخبار را تکذیب کرد و گفت: فعالیت تاسیسات نفتی ایران طبق روال عادی ادامه دارد.
به یاد داشته باشیم که آمریکا بعد از ناکامی‌ها و شکست‌های منطقه‌ای خود و هم پیمانانش در خاورمیانه تلاش زیادی مي‌کند تا با جنگ روانی موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران را با جنگ‌های روانی و رسانه‌ای تحت تاثیر قرار دهد. این جنگ‌ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و حتما ما بار دیگر شاهد چنین ادعاهایی خواهیم بود.