نمایش پهپادهای شکار شده آمریکایی در نمایشگاه «شکار کرکس‌ها»


قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا بردیم
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه شکار کرکس‌ها در باغ موزه دفاع مقدس با تاکید بر اینکه هم اراده و هم عمل و نیز زبان به عهده گرفتن مسئولیت کاری‌هایی را که انجام داده‌ایم، داریم، گفت: دشمنان بدانند که ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا بردیم و ظرفیت‌های اصلی قدرتمان را هنوز نشان نداده‌ایم، بخش کوچکی از آن را نشان داده‌ایم و بخش کوچکتری را استفاده کرده‌ایم.
فرمانده کل سپاه گفت: ما هر کس را که از حریم مرزهای‌مان تجاوز کند، می‌زنیم و بدانید هر کاری بکنیم، می‌گوییم، ما هم اراده و هم عمل و نیز زبان به عهده گرفتن مسئولیت کاری‌هایی را که انجام داده‌ایم، داریم.
سرلشکر سلامی ادامه داد: قدرت و عظمت ما از درون میدان‌های سخت مبارزه گذشته است، هرچه دشمن تدبیر کرد، برای ما تبدیل به واقعیت‌های شیرین و دل‌انگیز شد. تهدید دشمنان، به ما آموخت که چگونه برد و قدرت تخریب سلاح‌ها را افزایش دهیم.


وی تصریح کرد: ما امروز جنگ‌های تدارکاتی خود را انجام داده‌ایم و مهیای هر سناریویی هستیم، ما وقتی از درون اشتباهات در تفکر و راهبرد‌های دشمن بزرگ شده‌ایم، از تکرار آن‌ها نگران نیستیم، حکمت و قدرت تدبیر مرکزی نظام در کنار نبود، فلسفه پیروزی‌بخش برای دشمن، ما را در این موقعیت قرار داده است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان باید چند واقعیت را بدانند در پایان خاطرنشان کرد: دشمن گاهی سخن از گزینه‌های نظامی می‌گویند، اما از چهل سال پیش و ماجرای طبس و خاکستر شدن نیرو‌های متجاوز دلتا به این طرف ما می‌گوییم اهل پاسخ هستیم و‌مقتدرانه پاسخ می‌دهیم، هرکس می‌خواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود، بسم‌الله، هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگ به سرزمین ما کشیده شود؛ تهاجم محدود باقی نمی‌ماند، ما اهل تعقیب هستیم و تا نابودی متجاوز از پا فرو‌نمی‌نشینیم و هیچ نقطه امنی باقی نمی‌گذاریم، حساب کار دست‌تان باشد.
 سردار حاجی‌زاده: اقدام غلط دشمن، پاسخ کوبنده خواهد داشت
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه موزه عبرت است برای دشمنان کشور و کسانی که ملت ایران را تحقیر می‌کنند.
حاجی‌زاده افزود: ما جزو پنج کشور اول جهان در حوزه پهپادها هستیم و در حوزه ساخت رادار و سامانه های پدافندی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم. امروز در حوزه موشکی نیز جزو قدرت‌های منطقه و چند قدرت بزرگ جهان هستیم.
وی تاکید کرد: ما همچون گذشته ایستاده‌ایم و اگر از دشمن غلطی سر بزند، حتما پاسخ کوبنده‌ای در انتظار آنها خواهد بود.
 هفته دفاع مقدس با «شعار ما پیروزیم»
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم گفت: ما در حوزه دفاعی به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌ایم که پهپاد‌های فوق‌پیشرفته آمریکایی را با سامانه‌های ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساقط می‌کنیم.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس با «شعار ما پیروزیم» ۵۰۰ برنامه محوری و اصلی وجود دارد. بیش از ۱۰ هزار برنامه در شهرستان‌ها و روستا‌ها تدارک دیده شده است. در این هفته ۳۱۴ عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی خواهد شد که ۱۰۰ عنوان آن مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که با حضور سردار سلامی رونمایی خواهد شد.
شکارچی «گلوبال هاوک»
 به نمایش درآمد
نمایشگاه پهپاد‌های غنیمتی آمریکا با عنوان «شکار کرکس‌ها» روز گذشته با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.
در این نمایشگاه علاوه بر نمایش سامانه پدافندی «سوم خرداد» که اخیراً پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکایی را بر فراز آب‌های جنوبی کشورمان سرنگون کرده، پهپاد‌هایی مانند اسکن ایگل، شادو، آر کیو ۱۷۰ و ایروسوند، ام کیو ۱ و هرمس، آر کیو ۱۱ و درزت هاوک یک و سه و فونیکسو شادو ۲۰۰ که به غنیمت گرفته شده، به نمایش درآمده است.