هر زمان تشخیص بدهم به تلویزیون برمی‌گردم

آفتاب یزد – گروه شبکه: چندی پیش شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده بود مبنی بر اینکه قرار است رئیس رسانه ملی تغییر یابد از همین رو نام علی فروغی مدیر شبکه سه سیما را به عنوان یکی از گزینه‌ها برای ریاست نام برده بودند. اتفاقی که منجر به انتشار نامه‌ای از سوی این مدیر جوان شد که در آن، این موضوع را تکذیب کرده بود. اما این نامه فقط تکذیبه این شایعه نبود؛ چرا که علی فروغی در آن نامه به برخی از سلبریتی‌ها تاخت. موضوعی که واکنش تند آنها را در پی داشت.
فروغی چه گفته بود؟
علی فروغی در بخشی از نامه‌ای که شایعه ریاستش بر صدا و سیما را تکذیب کرده بود نوشته است:«حالا این روزها آنهایی که باد در گلو انداخته و آروغ روشنفکری نشخوار می‌کردند که «مگر کسی هم دیگر این تلویزیون را می‌بیند؟» به جرگه معترضین بالا تا پایین برنامه‌های رسانه‌ ملی از نخستین دقایق بامدادی تا واپسین ثانیه‌های شامگاه پیوسته‌اند و همچنان با ژست«ندیدن»، گاه در مورد فلان میان برنامه‌ یک دقیقه‌ای در فلان برنامه در فلان شبکه‌ نوپا و تخصصی مقاله‌ها می‌نویسند و توئیت‌ها می‌زنند و جیغ‌های بنفش می‌کشند. شاهد مثال، همان سلبریتی پرمدعا و منتقدی که با کلی سروصدا در صفحه‌ اینستاگرامش شب عیدی به بهانه‌‌ای نسخه‌ تحریم صداوسیما و شبکه‌‌‌ «رادیکالِ سه» را می‌پیچد و به فاصله یک ماه و نیم، در همان صفحه‌ اینستاگرام طاقت نمی‌آورد و می‌گوید هر شب ماه مبارک رمضان پای سریال همان شبکه‌ رادیکال و همان صداوسیما اشک می‌ریزد!»
پاسخ پرستویی


منظور فروغی از آن سلبریتی مطرح شده در نامه‌اش پرویز پرستویی بازیگر کشورمان بود که البته از سوی او، این طعنه فروغی بی‌جواب نماند. پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرامش پاسخ تند و تیزی به رئیس شبکه سه سیما داد. در بخش‌هایی از نامه این هنرمند آمده است:
علی فروغی
متولد ۱۳۶۷
مدیر شبکه ۳ سیما
پسر باجناق...
اولا، بنده اعلام کردم تلویزیون حق نداره حتی مرگ من و زیرنویس بره. دوما،من نگفتم تلویزیون تماشا نخواهم کرد. سوما،مگه صدا و سیما ملک شخصی یا ارث پدری شماست؟ راحتت کنم، بنده همه شبکه‌های ایرانی و غیر ایرانی رو نگاه می‌کنم، تمام اخبارهای داخلی و خارجی رو دنبال می‌کنم،چون کار من ایجاب میکنه،خوب ببینم،خوب بشنوم وخوب بخونم. اگر بنده اعلام کردم به تلویزیون نخواهم آمد، به خاطر [...]امثال شماست. تا زمانیکه صداو سیمای ملی، مدیرانی چون شما (البته شخص شما کوچکتر از آنی هستید که من به خاطرش تصمیم بگیرم) داشته باشد،تلویزیون همین خواهد بود که هست. (البته منهای بعضی از عزیزانی که صادقانه کار می‌کنند). آخه شما با چه تجربه و تخصصی مدیر شبکه تلویزیونی شدید؟ فقط چون من آنم که رستم بود پهلوان؟ بعد حالا چی شده مرده چوب می‌زنید؟ من یکسال پیش یک حرفی زدم وپای حرفم هم ایستادم. هر زمانی هم که تشخیص بدم که مدیران کاردان و با صلاحیتی بر سکان صداو سیما نشسته‌اند، به تلویزیون برمی‌گردم، آنهم به عشق مردم، چون صداو سیما متعلق به مردمه. تلویزیون من و بزرگ نکرده، بلکه من و امثال من تلویزیون و بزرگ کردیم و مدیران فقط پزش و دادن، حداقل در بخش هنرهای نمایشی مثل: سریال رعنا، امام علی (ع)، آپارتمان، آوای فاخته، زیرتیغ، آشپزباشی. مثلا سریال زیرتیغ، چه به لحاظ معنوی و مادی،کم وجهه‌ای برای تلویزیون داشت؟ یا سریال آشپزباشی که هزینه ۱۶ ماه تولیدش یک میلیاردو ششصد و...تومان بود، فقط ۵۰ میلیارد تومان از طریق باکس بازرگانی صاحب درآمد شد و ما بزور دستمزدمان رو گرفتیم. علی فروغی، شما هنوز جوانید، تازه ۳۱ بهارو گذروندید، من با تجربه ۶۴ سال زندگی و ۵۰ سال بازیگری و ۱۰ سال سابقه قضایی،بهتون میگم، این میزها و سمت‌ها و مدیریت‌ها ماندگار نخواهد بود. چرا که پشت میزی که شما نشستید، قبل از شما هم کس دیگری بوده و بعد از شما هم کس دیگری خواهد آمد. پس بهتره خدارو شکر کنی و سرت و بندازی پایین و [...] ...»
گفتنی است که این ماجرا نیز در فضای مجازی با واکنش‌های متفاوت کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شد.