تهمت به نماینده اصلاح طلب مجلس نشان داد جریان چپ شرایط سختی در انتخابات پیش‌رو خواهد داشت

ماجرای ماساژ انتخاباتی
آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: حمله به پروانه سلحشوری و علی مطهری کاملاً قابل پیش بینی بود! این را ما نمی‌گوییم افکار عمومی می‌گوید آن هم با تاکید و تامل فراوان:«معلوم بود همین روزها علیه مطهری و سلحشوری، کارناوالی از بداخلاقی و تخریب به راه خواهد افتاد» اما، این که یک فرد همه مرزها و تقوای سیاسی را ناگهان زیر پا گذارد، ازآن‌دست مسائلی است که باید گفت متاسفیم!
داستان از آن جایی شروع شد که حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نوشت:«در روزهای اخیر برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌هایی از دستگیری یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران خبر دادند. باند کثیفی که علاوه بر ماساژ، به مشتریان خود خدمات خاص نیز ارائه می‌دادند؛ نکته‌ای که در این بین حاشیه‌ساز شد توییت دو تن از نمایندگان مجلس بود که به صورت تلویحی و غیرمستقیم به ارتباط سرکرده این باند ماساژ مختلط با یکی از نمایندگان مجلس اشاره کرده بودند. هر چند در این دو پست اسمی از نماینده‌ای مطرح نشد اما با یک جستجوی ساده در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن بودیم که برخی از کاربران سرتیم این باند ماساژ را برادرزاده پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کردند.»
همین خبر کافی بود تا چهره‌هایی چون؛ محمد مهدی زاهدی، سید ناصر موسوی لارگانی و از همه بدتر و شدیداللحن‌تر؛ حمید رسایی دست به کار شوند و هرچه می‌خواهند بنویسند!


>جایگاه تقوای سیاسی کجا است؟!
حمید رسایی در حساب توئیتری خود می‌نویسد: «گناه برادرزاده چه ارتباطی به عمه دارد! یک باند ماساژ[...] دستگیر شده که سردسته آن برادرزاده پروانه سلحشوری بوده. برخی در فضای مجازی به این نماینده حمله می‌کنند. بله بی‌شک اگر این اتفاق توسط برادرزاده یکی از ما افتاده بود این جماعت در فجازی امان نمی‌دادند. ولی فرق ما با آنها چیست؟»
منهای حمید رسایی که مشخصا از پروانه سلحشوری نام می‌برد، محمدمهدی زاهدی در توئیتی به اشاره می‌نویسد: «اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ نما هستند. دختر آبی را مستمسک قرار دادند، تا جائیکه پسر فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب آقازاده ماساژور فرو رفته‌اند.» و نیز لارگانی که می‌نویسد: «کسی می‌تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد. کاش به جای پرداختن هجویّاتی نظیر دروغ دختر آبی، حواسمان بیشتر به اطرافیانمان باشد. آقازاده ماساژور»
این اتفاقات در کسری از ثانیه به یک توفان توئیتری مبدل می‌شود آن هم به واسطه خبری که از ریشه غلط است. ساعاتی بعد پروانه سلحشوری با انتشار توئیتی اصل خبر را تکذیب کرده می‌نویسد: «فی قلوبهم مرض فزادهم اللّه مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون (بقره۱۰) - دو برادرزاده ۴ و ۲۰ ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش ۲۰ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید.»
حمید رسایی ضمن عذرخواهی می‌نویسد: «متن توئیتم که ضمیمه شده دوبخش داشت: بخش اول اصل خبر که باشگاه خبرنگاران آن را منتشر کرده بود و امروز توسط خانم سلحشوری تکذیب شد و بخش دوم تاکیدم بر اینکه گناه برادرزاده به عمه چه ربطی دارد. هرچند حرف اصلی متن بنده بخش دوم بود اما بابت عدم دقت در انتشار بخش اول هم عذرخواهی می‌کنم.»
>توئیت‌هایی که منبع درآمد است!
ماه‌ها قبل اخباری در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود که بعضی از توئیت بازهای پر بازدید، از این راه کسب درآمد می‌کنند حتی عنوان شده بود که برخی برای نوشتن توئیت نرخ‌هایی تا 400 هزار تومان دریافت می‌کنند! ابعاد مختلف آن خبر هیچ‌گاه بررسی و آشکار نشد اما تکذیب هم نشد و این یعنی در فضای مجازی یا به قول برخی «فجازی ـ فضای مجازی» درآمدهایی وجود دارد که منابع تامین هزینه‌هایی که گاه هنگفت هم برشمرده شده، مشخص نیست!
خیلی از تحلیلگران و فعالان فضای مجازی یا از اندکی قبل، حملاتی این چنین گسترده را پیش‌بینی کرده بودند و یا این که اساساً خود را آماده برای چنین هجمه‌های سنگینی نشان داده بودند و اما آن چه در این میانه به قربانگاه برده شد تقوای سیاسی است.
از میان جمع حمله برنده به پروانه سلحشوری، رفتار، ادبیات و نوع چینش کلمات حمید رسایی از همه قابل تامل تر است زیرا، با نیم نگاهی به سوابق فعالیت‌های «فجازیِ» این نماینده سابق و عضوی از اعضای جبهه پایداری، هیچ نشانه‌ای از ادبیات فاخر و کلماتی که کمتر رنگ و بوی توهین و هتک‌حرمت داشته باشد، یافت نخواهد شد تا جایی که این پرسش مطرح می‌شود که این نماینده مجلس نهم، اساساً اعتقادی به اخلاق و تقوای سیاسی دارد؟ اما از میان همه واکنش‌ها به این خبر، یک توئیت، تامل برانگیز و پر از نشانه‌هایی بود که با زبان بی‌زبانی می‌گفت از حالا تا انتخابات مجلس و حتی تا مدت‌ها پس از اعلام نتایج ما باید منتظر هجمه‌ها و حمله‌های ساختارشکنانه بسیاری باشیم. این کاربر می‌نویسد: «داستان آقازاده ماساژور با چاشنی برادرزاده و ماساژ...، هرچند تخیلی اما بهترین ماساژ به جریان اصلاح‌طلب بود که بداند جریان ۹۸ چه ابعاد مخوف و تاریکی دارد تا «مجلس نو» شکل بگیرد!» این جمله کوتاه سر شار از واقعیت‌های ملموس دنیای پیچیده اما مخوف سیاست است!