رکوردشکنی‌اولین‌وزنه‌بردارِ زن‌ ِایرانی‌

آرمان‌ملي: بانوان وزنه‌بردار کشورمان طي روزهاش گذشته و براي اولين‌بار در مسابقات جهاني حاضر شدند که نتيجه آن کسب مقام ششمي رقابت‌هاي قهرماني جهان در تايلند بود.
کسب مقام
پوپک بسامي که  در گروه D دسته 55 کيلوگرم بانوان مسابقات قهرماني بزرگسالان جهان در تايلند روي تخته رفت، توانست دو رکورد ملي را ارتقا دهد. او اولين وزنه‌بردار بانوي ايراني تاريخ وزنه‌برداري بود که در مسابقات قهرماني جهان شرکت کرد. اين ملي‌پوش کشورمان در يکضرب موفق به ارتقاي 2کيلويي رکوردملي شد. وي وزنه‌هاي 64 ،69 و 72 کيلو را با موفقيت بالاي سر برد. بسامي در دوضرب با موفقيت 82 و 86 کيلوگرم را بالاي سر برد؛ اما در مهار 91 کيلوگرم ناکام ماند. اين ورزشکار دسته 55 کيلوگرم در مجموع، رکورد 158 کيلو را به ثبت رساند که باعث ارتقاي يک کيلويي رکوردملي شد. پوپک بسامي در گروه D دسته 55 کيلوگرم در نهايت با ثبت رکورد 72 يکضرب، 86 دوضرب و مجموع 158 کيلوگرم  ششم شد.
بازتاب جهاني


 فدراسيون جهاني وزنه‌برداري حضور بانوان ايراني در قهرماني جهان 2019 را تبريک گفت. کميسيون زنان  فدراسيون جهاني  گزارشي از پيشرفت ارتقا برابري جنسيتي ارائه کرد و البته در اين گزاش به اشاره‌اي هم به ايران شد. با توجه به اينکه تيم‌ملي وزنه‌برداري بانوان ايران براي نخستين‌بار در مسابقات جهاني شرکت مي‌کند، سايت فدراسيون جهاني نوشت: در کنگره جهاني تبريک ويژه‌اي هم به فدراسيون ايران گفته شد که براي نخستين‌بار ورزشکاران خانم خود را در مسابقات جهاني شرکت داد. همچنين سايت insidethegames در مورد حضور زنان ايراني در مسابقات قهرماني جهان نوشت: پوپک بسامي اولين زن ايراني بود که در مسابقات قهرماني جهان شرکت کرد و کار تاريخي را رقم زد. بسامي 27 ساله يکي از چهار نفر تيم قوي زنان ايران است که در گروه D دسته 55 کيلوگرم وزنه زد  و ششم شد. او پنج حرکت صحيح داشت و فقط حرکت آخر دوضرب را نزد. حجاب او توجه زيادي به خود جلب مي‌کرد و خود بسامي هم گفت: من کاملا فهميدم همه روي من متمرکز شده‌اند و اين استرس من را افزايش مي‌داد. همه دوربين‌ها روي من متمرکز بود و منتظر بودند که رقابت يک وزنه‌بردار با حجاب را ببينند.در تيم ايران علاوه بر بسامي، الهام حسيني، ابريشم ارجمندخواه و پريسا جهانفکريان هم حضور دارند. علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه‌برداري ايران گفت: اين تيم از سارا احمد وزنه‌بردار با حجاب مصري الهام گرفته که در المپيک ريو مدال برنز گرفت.