مدعیان اخلاق مرزهای بی‌اخلاقی را تا ناکجا آبادِ تهمت و دروغ آشکار جابه‌جا کرده‌اند

تهمت، تاوان دفاع از ملت
تندروها دفاع نماینده دلسوز مجلس از حقوق بر باد رفته قشر بزرگ و مهم جامعه را برنمی‌‌تابند
همدلی | جواد شمس: خیلی دور از انتظار نیست، جمعی که سرشتشان با خشونت و تندروی در هم آمیخته، صدای کلفتشان که از حنجره‌های نهفته در گردن‌های کلفت‌ترشان برمی‌آید را نثار تن‌ها و روح‌های خسته‌ای می‌کنند که عدالت، تنها آرزویشان است.
برای پروانه سلحشوری، نماینده دلسوز مجلس منتظر بودیم که در پس تاختن‌ها و تهدیدها و تحدیدها به او، ضربه‌های بی‌اخلاقی را روانه‌اش کنند و او را با دروغ‌هایی که نه تایید شده‌اند و نه تایید خواهند شد، بسوزانند. گردن‌کشانی که ترس از خدا و آخرت ندارند و برای سوءاستفاده‌های سیاسی و جناحی در طبل توخالی می‌کوبند که نتیجه‌اش غوغا و هیاهو برای هیچ است. این دسته از تندروها فقط بخشی از نظریه قدرت ماکیاولی را به خوبی آموخته‌اند که «هدف وسیله را توجیه می کند.»


چراغ کوری که روشن شد
باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما در آخرین ساعات پنجشنبه 28 شهریور خبری را در خروجی خود قرار داد که قصد و نیت آن، ساکت کردن یک صدای رسا در مجلس بود.
در خبر فوق با تیتر «آقازاده ماساژور، واکنش کاربران به دستگیری باند ماساژ یکی از نزدیکان نماینده مجلس» آمده بود: «روز گذشته برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌هایی از دستگیری یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران خبر دادند. باند کثیفی که علاوه بر ماساژ، به مشتری‌های خود خدمات جنسی نیز ارائه می‌دادند. برخی از فعالان فضای مجازی که مطالبی را با این هشتگ به اشتراک گذاشتند اعلام کردند که سرکرده این باند، برادرزاده پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس بوده است.»
نشانی دادن‌های این‌چنین در خبر با توجه به اینکه هنوز اتهامی به شخصی وارد نشده و هنوز یک اتهام است ، یک پیام آشکار دارد؛ بدون شک انتشار آن خبر با هدف بدنام جلوه دادن شخصی خاص ـ در اینجا پروانه سلحشوری ـ به مدیران مربوطه رسانه دیکته شده است.
اینکه منشا خبر کجاست، برای ما مشخص نیست، اما باشگاه خبرنگاران جوان با گردآوری برخی واکنش‌ها به خبری که جعلی و تکذیب‌شده و تاییدنشده است، گام در مسیری نهاده که به تخریب یکی از فعال‌ترین نمایندگان خانه ملت منتهی می‌شود.
دو چهره متفاوت از وکلای مردم
استناد باشگاه خبرنگاران جوان در اسم بردن از پروانه سلحشوری برای اثبات ادعای واهی‌اش این است: «در پی انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی، کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ #آقازاده_ماساژور از راه‌اندازی این باند فاسد و خانه فساد اعتراض کردند. صحت و سقم این ادعا کاربران مشخص نبود تا اینکه دو تن از نمایندگان مجلس با انتشار پست‌هایی در صفحات شخصی خود در توئیتر این خبر را تایید کردند.»
اشاره اول آنان به محمدمهدی زاهدی، نماینده اصول‌گرا که در طیف مقابل خانم سلحشوری قرار دارد، است که در یک توئیت نوشت: «‏اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ‌نما هستند. ‎دختر آبی را مستمسک قرار دادند، تا جایی که ‎پسر فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب ‎آقازاده ماساژور فرو رفته‌اند.»
و نیز شاهد دیگر که سید ناصر موسوی‌لارگانی، دیگر نماینده اصول‌گرای مجلس است که او هم در شبکه اجتماعی فیلترشده توئیتر نوشت: «‏کسی می‌تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد. کاش به جای پرداختن هجویاتی نظیر ‎دروغ دختر آبی، حواسمان بیشتر به اطرافیانمان باشد.»
کینه‌هایی که برانگیخته شدند
همین دو نمونه که با عبارت دختر آبی، نشانی‌های پروانه سلحشوری را می‌دهد، مشخص می‌کند که جمعی از او کینه دارند. او به صدای فروخفته کسانی است که مظلومانه زندگی می‌کنند، مظلومانه تحقیر و تضعیف می‌شوند و مظلومانه می‌میرند.
در این گیرودار، تندروهایی که بدون تفکر تنها از روی تعصب صحبت می‌کنند، بهترین فرصت و مجال را یافتند تا به اردوگاه رقیب بتازند. نمونه بارز آنها حمید رسایی، روحانی تندرو و طردشده از مجامع سیاسی راست و چپ است ، زبان به طعنه و نیش باز کرد و او هم با پناه آوردن به توئیتر که با فشار همفکرانش فیلتر شده و در دسترس همگان قرار ندارد، نوشت: «گناه برادرزاده چه ارتباطی به عمه دارد! یک باند #ماساژ_جنسی دستگیر شده که سردسته آن برادرزاده #پروانه_سلحشوری بوده. برخی در فضای مجازی به این نماینده حمله می‌کنند. بله بی‌شک اگر این اتفاق توسط برادرزاده یکی از ما اتفاق افتاده بود این جماعت در فجازی امان نمی‌دادند. ولی فرق ما با آنها چیست؟»
او البته خوراک تبلیغاتی خود را به دست آورده و چون حرام و حلال سیاسی را به خوبی نمی‌شناسد و رعایت نمی‌کند، همین خبر دروغ را علم یزید خواهد کرد تا با چنگ زدن به تار و پود نخ‌نمای آن به بهره‌برداری‌های سیاسی‌اش برسد و روح کسانی چون کج‌فهمان نظریه ماکیاولیستی و پیروان اندیشه گوبلزی را شاد کند.
می‌خواهند صدای عدالت‌خواهی را ساکت کنند
هم اداره‌کنندگان باشگاه خبرنگاران جوان و هم کسانی همچون محمدمهدی زاهدی، سیدناصر موسوی‌لارگانی و حمید رسایی، خیلی خوب می‌دانند که این خبر از سوی پروانه سلحشوری تکذیب شده و هیچ ارگان رسمی قضایی و انتظامی آن را تایید نکرده است. این اقدام آنها قرار گرفتن در جمع کسانی است که فعل ناصواب انجام می‌دهند تا دیگر کسی صدای عدالت‌خواهی خانم سلحشوری یا کسانی را که می‌خواهند در مسیر او باشند، نشوند.
البته این نماینده اصلاح‌طلب به خبر دروغی که به گفته حمید رسایی «فجازی» را پر کرده است، واکنش خوبی نشان داده است. در همین شماره از روزنامه همدلی، می‌توانید مصاحبه‌های پروانه سلحشوری و برادرش تورج سلحشوری را بخوانید و با اصل موضوع آشنا شوید. طرفداران خانم سلحشوری هم به میدان آمده‌اند و به کذابان و دروغ‌گویان تاخته‌اند. یکی از پاسخ‌های پروانه سلحشوری این عبارات است که بین کاربران فضای مجازی دست به دست می‌شود: «فی قلوبهم مرض فزادهم اللّه مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون (بقره-۱۰) دو برادرزاده ۴ و ۲۰ ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش ۲۰ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید.»
اما متاسفانه کسانی که در این میدان بازی به‌راه انداخته‌اند و بازی می‌کنند و بازی می‌گیرند، شناخت‌شان از خدا و آخرت در دایره شناخت خشک و متعصب خودشان است و باز هم شاهد بازی‌های دیگری خواهیم بود که مشخصه بارز آن بی‌اخلاقی و بداخلاقی صرف است.
سایر اخبار این روزنامه
گزارش همدلی از فشارهای رسانه‌ای بر وریا غفوری به دلیل حمایت از دخترآبی تولد یک اسطوره «همدلی» از ماجرای استاندارد نبودن سوخت در پایتخت گزارش می‌دهد بازی خودکفایی بنزین با جان «همدلی» از ماجرای استاندارد نبودن سوخت در پایتخت گزارش می‌دهد بازی خودکفایی بنزین با جان انتقاد از تضعیف مجلس و نمایندگان؛ تابش: روسای قوای مقننه و قضائیه مقابل تخریب‌کنندگان بایستند امان‌الله قرایی‌مقدم در نقد رواج کتاب‌های زرد روان‌شناسی: اعتماد آمپول نیست که تزریق شود مدعیان اخلاق مرزهای بی‌اخلاقی را تا ناکجا آبادِ تهمت و دروغ آشکار جابه‌جا کرده‌اند تورج سلحشوری در گفت‌وگو با همدلی: می خواهند صدای پروانه را خفه کنند پروانه سلحشوری در تشریح حاشیه‌سازی جدید اصول‌گراها علیه‌ او به همدلی گفت: بهای حمایت از حرف مردم را می‌پردازم ولی‌الله شجاع‌پوریان با زبان رزمندگان با تو سخن می گویم کاش به‌ اندازه تبلیغ پفک، برای محیط‌ زیست هم تبلیغ می‌کردند ولی‌الله شجاع‌پوریان با زبان رزمندگان با تو سخن می گویم فرهنگ سیاه‌پوشی تداوم بن‌بست سیاسی در تل‌آویو