با حضور وزیر کار فاز نخست طرح 620 واحدی مسکن مهر شهرستان پاوه افتتاح شد

کرمانشاه- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: فاز نخست طرح 620 واحدی مسکن مهر شهرستان "پاوه" با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار و جمعی از مسئولین استان کرمانشاه افتتاح شد.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مراسم این افتتاحیه، گفت: افتتاح این واحدها تنها بخشی از طرح "تپه کوله" در شهرستان پاوه است و 432 واحد دیگر با توجه به پیشرفت 93 درصدی که دارند در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
محمد شریعتمداری اعتبار تخصیص یافته برای فاز نخست این طرح را نزدیک به 16 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در سال 92 طرح مسکن مهر شهرستان پاوه متوقف شد که خوشبختانه با همت استاندار کرمانشاه و مسئولان محلی دوباره آغاز به کار کرد.
وی افزود: در صورت نیاز مردم پاوه به واحد مسکونی و باتوجه به اینکه زیرساخت‌هایی برای ساخت 600 واحد دیگر در این منطقه ایجاد شده است ساخت آن را کلید خواهیم زد، اما درحال حاضر متقاضی کافی به تعداد قابل قبولی نرسیده است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص واحدهای نیمه تمام مسکونی در کشور، اظهار داشت: درحال حاضر 450 هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که براساس تعهد وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال جاری، این واحدها به بهره‌برداری خواهند رسید.
شریعتمداری، از اجرای طرح «مسکن امید» خبر داد و گفت: سال آینده 400 هزار واحد جدید دیگر با عنوان مسکن امید در بافت فرسوده شهرها؛ توسط شرکت‌های مهندسی مختلف به خصوص شرکت‌های تعاونی که نقش مهمی در ساخت مسکن دارند، احداث می‌شود.
همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این افتتاحیه، گفت: مرحله اول طرح 620 واحدی مسکن مهر شامل 192 واحد است که تاکنون برای ساخت آن 15 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل آورده‌های مردم و تسهیلات بانکی هزینه شده است.
مسعود شریفی افزود: مجموعاً برای این طرح نزدیک به 47 میلیارد تومان هزینه شده است.
گفتنی است؛ همچنین طرح توسعه شرکت صنعت گستر سدید(تولید صندلی خودرو) و طرح توسعه شرکت لاوینپلاست بیستون (تولید کامپاند و گرانول پلیمری) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.