ناکامی توطئه جدید ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل

بخش خبری: توطئه جدید ضد ایرانی آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل با هدف صدور بیانیه علیه ایران درخصوص حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان با مخالفت سایر اعضاء ناکام ماند.
در نشست عادی شورای امنیت که به ریاست روسیه برگزار شد، گزارش دبیرکل در خصوص عملیات یمنی‌ها علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان قرائت شد. در این نشست که با موضوع بررسی تحولات یمن برگزار شد، نماینده آمریکا در شورای امنیت، سعی کرد تا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مقصر این حمله قلمداد کرده و دیگر اعضای شورای امنیت را وادار به همراهی در خصوص این ادعا کند.
با این حال ادعای مخدوش مقامات آمریکایی، ازسوی نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به چالش کشیده شد.
در این نشست که با بی‌اعتنایی سایر اعضاء شورا نسبت به طرح اتهامات آمریکا علیه ایران همراه بود کشورهای عضو نسبت به افزایش تنشها در بحران یمن ابراز نگرانی کردند.


نماینده آمریکا در شورای امنیت پس از ناکامی در جلب حمایت اعضای دیگر درخصوص مقصر جلوه دادن ایران، پیشنهاد دیگری را مبنی بر برگزاری جلسه بسته و غیر علنی شورای امنیت با هدف صدور بیانیه در خصوص حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان را مطرح کرد اما نماینده روسیه، این پیشنهاد را نیز نپذیرفت.
نماینده روسیه به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت اظهار داشت: هنوز تحقیقات مستند و جامعی درخصوص حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان صورت نگرفته و در نتیجه، زمان مناسبی برای صدور بیانیه شورای امنیت نیست.
متعاقبا، روسیه تاکید کرد که لازم است اعضای شورای امنیت بر روی صدور بیانیه‌ای جامع در خصوص تحولات یمن در آینده با یکدیگر همکاری کنند.
لاوروف: اتهام زدن به ایران دردی را دوا نمی‌کند
وزیر امور خارجه روسیه نیز با تاکید بر اینکه اتهامات بی‌اساس تنها باعث افزایش تنش در منطقه می‌شوند، خواستار تحقیقات کامل بر سر حمله به تاسیسات نفتی عربستان شد.
سرگئی لاوروف درخصوص اتهام‌زنی‌های آمریکا به ایران درباره دست داشتن در حمله به تاسیسات آرامکو عربستان گفت: تا آنجایی که من می‌دانم تحقیقات کاملی بر سر این مسئله در جریان است. باید از اینکه تحقیقات بی‌طرفانه صورت بگیرند، اطمینان حاصل شود؛ چراکه طرح اتهامات بی‌اساس دردی را دوا نخواهد کرد و تنها تنش‌های موجود در منطقه را افزایش می‌دهد.
در پی وقوع یک حمله پهپادی گسترده انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان مقامات آمریکایی و سعودی با ادعای این‌که حوثی‌ها نمی‌توانسته‌اند بدون کمک جمهوری اسلامی چنین عملیاتی را انجام دهند، تلاش دارند ایران را عامل این حمله معرفی کنند.
سازمان ملل اعلام کرده است که تحقیقاتی بین‌المللی درباره عامل حمله اخیر به عربستان انجام خواهد داد.