نیروی انتظامی در مورد تجمع‌ کارگران «هپکو» بسیار خوب عمل کرد


حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور به خبرگزاری صداوسیما گفت: بعضی افراد رفتار نیروی انتظامی را با کارگران معترض هپکو نقد می‌کنند که من از موضع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را بررسی کردم.
ذوالنور افزود: در حقیقت ‌اشتباهی که درخصوصی‌سازی صورت می‌گیرد این است که در روند خصوصی‌سازی، دقت لازم صورت نمی‌گیرد و قوانین رعایت نمی‌شود وهمین باعث می‌شود که خریداران بخش‌های خصوصی‌سازی شده، به جای اینکه آن را رونق و بهبود بخشند و سودآورتر کنند، ​به فکر زمین و اموال آن می‌افتند و کم‌کم زمینه خروج ملک و مال را از کاربری اصلی‌اش فراهم می‌کنند. این روال باعث غیرسودآور شدن کارخانه، نپرداختن حقوق کارگران و اعتراض آنان می‌شود.
وی اظهارداشت: الان درباره هپکوی اراک بعضی از کارگران حدود هشت ماه است که حقوق نگرفته‌اند و اعتراض آنان، اعتراض بجا و به حقی است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: مسئولان مربوطه باید این مشکل را حل کنند و وظیفه نیروی انتظامی نیست که مطالبات کارگران را پاسخ دهد و اقناع‌سازی کند، اما در این مدت نیروی انتظامی بسیار خوب عمل کرد.


ذوالنورگفت: نیروی انتظامی دو هفته تلاش می‌کرد که کارگران را متقاعد و متفرق کند در صورتی که این کار، وظیفه مسئولان دیگر مانند استاندار است، اما در نهایت وقتی که ریل راه‌آهن بسته می‌شود و مسافران قطار‌ها دچار مشکل می‌شوند و مسئولان از نیروی انتظامی درخواست برخورد و متفرق کردن جمعیت را می‌کنند، نیروی انتظامی باید وارد شود.
وی افزود: با این حال نیروی انتظامی خویشتنداری به خرج داد و با خواست مسئولان شورای تامین و مسئولان مربوط در شورای امنیت کشور‏، نیروی انتظامی مجبور به مداخله و برخورد است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی بنا باشد برخوردی صورت گیرد ممکن است در تجمع کارگران دلسوز و زحمتکش گاهی عناصری نفوذ می‌کنند که به دنبال امنیتی کردن فضا و ایجاد مشکل هستند، وقتی که چنین افرادی با نیروی انتظامی درگیر می‌شوند و سنگ پرانی می‌کنند، طبیعی است که نیروی انتظامی برای جمع کردن غائله اقدام می‌کند.
ذوالنور، به مسئولان کشوری، دولت و دستگاه‌های مربوط توصیه کرد به مطالبات پاسخ بدهند و مشکل کارگران را حل کنند تا مجبور نشوند از نیروی انتظامی بخواهند ورود و با چنین تجمعاتی برخورد کند.
وی یادآور شد: ممکن است که در میان برخورد‌ها ماموری مرتکب خطا شود و دست به اقداماتی بزند که ممکن است گاهی به اختیار خودش هم نباشد و فضا به گونه‌ای شود که زمینه‌ساز برخی برخورد‌ها
شود.