برجام فکاهی و حمله شمر به مردم !

مثل هفته های پیش، در پایان این هفته هم هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد
در شبکه های اجتماعی  و فضای مجازی را در این ستون باهم مرور می کنیم.
 
7 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا
مختار ثقفی و سریال مختارنامه: این دو مقاله از ابتدای محرم تاکنون هر روز در فهرست پربازدیدهای ویکی پدیا حضور دارد و نشان می دهد مردم هنوز به این سریال تاریخی که به وقایع عاشورا و بعد آن می پردازد علاقه زیادی دارند.
دختر آبی: این مقاله که به تازگی در 21 شهریور امسال مطرح شده در هفته پیش از مقاله های پر مخاطب بود. در این مقاله شرح ماجرا، مصاحبه های پدر سحر خدایاری و سوابق خودکشی اش قرار دارد.
اسدا... عسکراولادی: مقاله کوتاهی بعد از فوت عسکراولادی معروف به «آقای بازار» در 22 شهریور  پربازدید شده است.
هادی چوپان: گرگ ایرانی که توانسته در 26 شهریور و در بزرگ‌ترین رویداد پرورش اندام سال ۲۰۱۹ به نام  مستر المپیا نفر سوم شود.
حبیب ا... عسکراولادی: به نظر می رسد بسیاری با جست وجوی عسکراولادی در ویکی پدیا قصد داشتند درباره اسدا... برادر کوچک تر حبیب ا... بیشتر بدانند ولی اشتباها حبیب ا... را انتخاب کرده اند.
سریال ستایش: با شروع فصل سوم و انتقادهای زیادی که به گریم ستایش در این فصل بود انتظار داشتیم نام این سریال در پله های بالاتری قرار بگیرد.


 
7 پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی
1. بیانات مهم رهبر انقلاب درباره مذاکره با آمریکا
6.14 میلیون بازدید در 1637 کانال، تاریخ انتشار: 26/6
2. ضرب و شتم مردم توسط شمر تعزیه
3.90 میلیون بازدید در 764 کانال، تاریخ انتشار: 21/6
3. امضای توافقنامه عدم ساخت و استفاده بمب اتم (توافق طنزی که در آن توافقی شبیه برجام با امضاهای جعلی که نام موگرینی -وزیران خارجه وقت ایران و آمریکا و..  پای آن است )
2.70 میلیون بازدید در 378 کانال، تاریخ انتشار: 24/6
4. تلاش سگی برای نجات فرزندانش از زیر آوار
2.62 میلیون بازدید در 413 کانال، تاریخ انتشار: 22/6
5. عذرخواهی صبا کمالی بابت پست اهانت آمیزش
2.61 میلیون بازدید در 303 کانال، تاریخ انتشار: 21/6
6. پایان معافیت از سربازی در ازای ایثارگری والدین
2.46 میلیون بازدید در 1116 کانال، تاریخ انتشار: 25/6
7. شرایط رانندگان اسنپ و تپسی سخت شد
2.30 میلیون بازدید در 733 کانال، تاریخ انتشار 24/6
 
7 واژه فارسی پرجست وجو در گوگل
نتایج کنکور: درباره این واژه باید به اطلاع برسانیم که با  جست‌و‌جوهای زیادی که مربوط به نتایج کنکور می شده به این واژه رسیدیم و الا این واژه به خودی خود پر جست وجو نبوده. واژه هایی چون سایت سنجش، آزمون، کنکور، نتایج کنکور و ... به دست آمده است. دلیل آن هم اعلام نتایج کنکور در 23 شهریور بوده است.
اسم دختر با «گ»: یکی از عجیب های پر جست وجو در این هفته را می توان مربوط به این جست وجو دانست که مردم خراسان جنوبی، کردستان و گلستان بیشتر از همه آن را جست وجو کردند.
تلگرام طلایی فارسی: به نظر می رسد بسیاری برای رهایی از VPN به سراغ پوسته هایی رفته اند که پیش از این بدون استفاده از فیلتر شکن می توانسته آن ها را به محیط تلگرام اتصال دهد. مردم تهران  و  یزد  بیشتر از بقیه تلگرام طلایی را جست وجو کردند.
کشف سیاره ای شبیه زمین: در 21 شهریور بود که خبر کشف آب در سیاره ای که دمایی بین صفر و 40 درجه دارد خبرساز شد.
آیفون 11: بعد از رونمایی اپل 11 بسیاری برای دیدن ظاهر و مشخصات آن به سراغ گوگل رفتند و این هفته سهم مردم آذربایجان و اصفهان از دیگران بیشتر بود.
صبا کمالی: پست پردردسر اینستاگرامی این بازیگر با این که خیلی زود آن را حذف و عذرخواهی کرد باعث شد چند روزی در فضای مجازی بسیار دیده شود.
آهنگ جدید تتلو: استان های خراسان شمالی و جنوبی بیشتر از بقیه استان ها به دنبال  آهنگی که شش روز پیش از این خواننده زیرزمینی منتشر شده، بودند.
 
7 هشتگ داغ توئیتر از صبا رسانه
#دروغ_دختر_آبی، #دختر_آبی و #سحر_خدایاری  از هشتگ های داغ توئیتر بود که «دروغ دختر آبی» با حدود 175 هزار توئیت در صدر بود و بعد از آن «دختر آبی» با 135 هزار توئیت در رتبه بعدی قرار گرفت.
#محاکمه_خبرآنلاین بعد از گزارش 20:30 درباره دختر آبی به نوعی این خبرگزاری متهم به دروغگویی شد وکمپین محاکمه این خبرگزاری شکل گرفت.
#صبا_کمالی نام بازیگری است که بعد از پست اینستاگرامی اش که خیلی زود آن را حذف و عذرخواهی کرد و بسیاری آن را توهین به مقدسات می دانستند در توئیتر داغ شد.
کاربران توئیتر در تبیین مدیریت جهادی، تقدیر از مسئولان خدوم و بیان ظرفیت‌های اسلامشهر، هشتگ #طلای_اسلامشهر را داغ کردند. #حب_الحسین_یجمعنا هم از داغ های هفته بود.