نتیجه انتخابات؛ بن‌بست سیاسی دیگر در اسرائیل

با شمارش آرای انتخابات مجلس رژیم صهیونیستی که روز سه‌شنبه برگزار شد، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و حزب‌ آبی سفید (ئتلاف ژنرال‌ها) به ریاست بنی گانتس به بن‌بست رسیده و هر یک 32 کرسی از مجموع 120 کرسی کسب کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، کمیته انتخابات اعلام کرد، شمارش آرا نشان داد، حزب لیکود و آبی - سفید هر کدام 32 کرسی به دست آوردند به این ترتیب هیچ یک دو حرب اصلی نتوانسته‌اند حدنصاب 61 کرسی از مجموع 120 کرسی مجلس را در اختیار بگیرند.
طبق نتایج اعلام شده، حزب آویگدور لیبرمن به نام "اسرائیل خانه ما" موفق به کسب 9 کرسی شد.
نتایج نشان می‌دهند، بدون حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری لیبرمن،‌ نتانیاهو، نخست‌وزیر قادر نخواهد بود دولت جدید تشکیل دهد.


برخی ناظران پیش‌بینی می‌کنند که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق و رهبر حزب راستگرای "اسرائیل خانه ما"، در این مذاکرات نقش سرنوشت‌سازی ایفا کند. لیبرمن هرچند راستگراست اما با بنیامین نتانیاهو اختلافات جدی دارد.
براساس گزارش اسکای نیوز، طبق نتایج نظرسنجی‌ها، ائتلاف راست‌گرا به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت شانسی برای تشکیل ائتلاف دولتی ندارد.
در این راستا نظرسنجی‌ها از کسانی که در انتخابات رژیم صهیونیستی شرکت کرده‌اند، حاکیست که بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، رقیب اصلی او، فاصله نزدیکی دارند و موفق به کسب اکثریت محسوسی نشدند.
در انتخابات ماه فروردین امسال، هر چند حزب لیکود بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد، بنیامین نتانیاهو در نهایت موفق به تشکیل دولت ائتلافی نشد.
بنیامین نتانیاهو در مبارزات انتخاباتی خود بیش از هر چیز بر امنیت اسرائیل تاکید کرده بود. او هفته گذشته برای جذب رای جناح راست افراطی وعده داد که اگر مجددا قدرت را در دست بگیرد، بخش‌های مهمی از کرانه غربی رود اردن را ضمیمه اراضی اشغالی کند.
بنی گانتس که فرمانده سابق ارتش است، می‌گوید که اسرائیل پس از یک دهه حکمرانی بنیامین نتانیاهو، به یک رهبر جدید نیاز دارد که به فساد مالی متهم نباشد. ناظران این انتخابات را نوعی همه‌پرسی درباره شخصیت و عملکرد نتانیاهو می‌دانند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: ایران و روسیه دلار و سوئیفت را دور می‌زنند رهبر انقلاب در مراسم تقدیر از مهمان‌نوازی موکب‌داران عراقی و خادمان راهپیمایی اربعین: دنیای امروز به شدت نیازمند معرفت آزادگی حسینی است در یاداشتی رسمی به سفارت سوئیس هشدار شدید ایران درباره اتهام زنی آمریکا رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: به جای اتهام زنی قدرت ملت ها را باور کنید که به پا خاسته اند نتیجه انتخابات؛ بن‌بست سیاسی دیگر در اسرائیل مقامات آمریکایی: ترامپ تمایلی به درگیری نظامی با ایران ندارد پلوسی: دموکرات‌ها قطعا در انتخابات آینده ترامپ را شکست می‌دهند در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور؛ برای تکمیل طرح ریلی چابهار به زاهدان تسهیلات اختصاص یافت تحلیل سیاسی هفته سخنگوی دولت: ساعات کاری ادارات در دو هفته اول مهر شناور می‌شود ترامپ: دستور افزایش تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرده‌ام طی حکمی ازسوی محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت؛ علی اعطا رئیس کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا شد رئیس جمهور سه عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری را منصوب کرد