ترین های ۳ هفته آغازین لیگ برتر

 با برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس ـ صنعت‌نفت، پرونده هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر بسته شد. در‌حالی به پایان هفته سوم لیگ رسیده‌ایم که شهرخوردو با کسب امتیازات کامل صدرنشین است و تیم‌هایی مثل استقلال، ذوب‌آهن و فولاد هم میهمانان ناخوانده نیمه‌پایینی جدول هستند. جالب این‌جاست که در بخش برترین‌ها و بدترین‌های لیگ نوزدهم تا به این‌جای کار استقلال و پرسپولیس با مربیان جدید خود هیچ سهمی ندارند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 3 هفته‌ای که از لیگ نوزدهم گذشته است.
  پای شهرخودرو   روی گاز
شهرخودرو که فصل گذشته هم نتایج قابل قبولی با یحیی گل‌محمدی گرفته بود، در لیگ نوزدهم هم توانست روند خوب خود را حفظ کند و حالا با کسب 3 پیروزی از 3 بازی خود و 9 امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی است. شهرخودرو، تنها تیمی است که این فصل آمار صددرصد پیروزی در بازی‌های خود را دارد.
 تیم‌های بدون باخت


علاوه‌بر شاگردان یحیی گل‌محمدی، سپاهان با امیر قلعه‌نویی، سایپا با ابراهیم صادقی، تراکتور با مصطفی دنیزلی، نفت مسجد‌سلیمان با مهدی تارتار و گل‌گهر سیرجان با وینگو بگوویچ تیم‌های بدون باخت در لیگ نوزدهم هستند.
  تیم بدون برد
8 تیم هستند که هنوز نتوانسته‌اند در لیگ نوزدهم بردی به دست آورند. نفت مسجد‌سلیمان با مهدی تارتار، گل‌گهر سیرجان با وینگو بگوویچ، استقلال تهران با آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی، ذوب‌آهن با علیرضا منصوریان، پارس‌جنوبی جم با فراز کمالوند، فولاد‌خوزستان با جواد نکونام، پیکان با حسین فرکی و شاهین شهرداری بوشهر با عبدا... ویسی در کسب پیروزی تا پایان هفته سوم ناکام بوده‌اند.
  بیشترین باخت
ماشین‌سازی تبریز با رسول خطیبی، پیکان با حسین فرکی و شاهین شهرداری بوشهر با عبدا... ویسی با 2 باخت، بیشترین باخت را در بین تیم‌های حاضر در لیگ برتر داشته‌‌اند.
 بیشترین تساوی
3 بازی و 3 تساوی هم از آمار جالبی است که در این 3 هفته بر جای مانده است. گل‌گهر سیرجان در این فصل اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند. شاگردان وینگو بگوویچ در تیم گل‌گهر همراه با شاگردان مهدی تارتار در تیم نفت مسجد‌سلیمان آمار صد‌درصد تساوی در این فصل را دارند.
  بهترین خط حمله
در بخش بهترین خط حمله شاید منتظر دیدن نام تیم‌هایی مثل پرسپولیس، سپاهان یا شهرخودرو باشید، اما خبری از این تیم‌ها نیست. تا پایان هفته سوم بهترین خط حمله لیگ را نساجی با زدن 8 گل در اختیار دارد. البته آن‌ها 8 گل هم دریافت‌ کرده‌اند تا از آن‌سو بدترین خط دفاع را هم توامان داشته باشند. بدترین خط‌ حمله لیگ هم در اختیار تیم‌های تراکتور، ماشین‌سازی، پارس‌جنوبی و فولاد خوزستان است که این فصل فقط یک گل زده‌اند.
  بهترین خط دفاع
فرمول قهرمانی در سال‌های اخیر در لیگ برتر یکسان بوده است. کمتر گل بخور تا قهرمان شوی. تا این‌جای کار سپاهان و تراکتور‌ با صفر گل خورده توانسته‌اند مدعیان دفاعی این فصل باشند. سپاهان که در فصل نقل و انتقالات سیاوش یزدانی را از دست داده بود، با جذب ولسیانی و حفظ بقیه بازیکنان فاز دفاعی و بخصوص نیازمند درون دروازه توانسته حسابی برای حریفان خط و نشان بکشد. تراکتور‌ برخلاف سپاهان اما ترکیب جدیدی را در فاز دفاعی روانه میدان کرد. آن‌ها رشید مظاهری را به عنوان شاه‌ماهی نقل‌و انتقالات جذب کردند  و با حضور رضا اسدی و میثم تیموری و خانزاده به استحکام دفاعی‌شان اضافه کردند. شاگردان دنیزلی در‌حالی آمار صفر گل خورده را ثبت کردند که یکی از مهم‌ترین مهره‌های آن‌ها یعنی اکبر ایمانی مصدوم است.