پس از 7 سال کشمکش ‏دادگاه انگلیس درخواست آمریکا علیه ایران را رد کرد

دادگاه عالی بریتانیا اعلام کرد که رای محاکم آمریکایی علیه دیگر کشورها، در سیستم قضایی انگلیس قابل پیگیری نیست
‏دادگاه عالی بریتانیا بعد از 7 سال، درخواست وکلای آمریکایی برای محکومیت ایران به پرداخت حداقل 512 میلیون دلارخسارت بابت تلفات نظامیان آمریکا در پایگاه خُبر عربستان (Heiser Case) را مردود دانست.
حمید بعیدی نژاد، سفیر کشورمان در لندن در فضای مجازی نوشت: دادگاه عالی بریتانیا اعلام کرد که رای محاکم آمریکایی علیه دیگر کشورها، در سیستم قضایی انگلیس قابل پیگیری نیست.
رای دادگاه عالی بریتانیا بدینوسیله امکان طرح دعاوی جدید وکلای آمریکایی علیه ایران را مانع میشود. این رای با توجه تصمیم اخیر کانادا برای فروش اموال دولت ایران در این کشور، اهمیت بیشتری می‌یابد و نشان میدهد که چگونه آمریکا و کانادا اصولی‌ترین مقررات بین‌المللی را نقض می‌کنند.
سایر اخبار این روزنامه
آمادگی بانک‌های اروپایی برای ورود به ساز و کار «اینستکس» رئیس کل بانک مرکزی: ارتباط بانکی ایران و روسیه با سامانه «سپام» برقرار شده است رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه: همه مسئولان یکصدا معتقدند با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد ترامپ: وظیفه خود سعودی‌هاست از خودشان دفاع کنند معاون اول رئیس جمهور: موافقت رهبر انقلاب با برداشت 300 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای راه‌اندازی راه آهن چابهار ـ زاهدان بازخورد شرارت در کاخهای شیشه‌ای لودریان: فرانسه مدرکی در مورد مبداء پرواز پهپادها به سوی عربستان ندارد پوتین: برجام هنوز زنده است و جایگزین ندارد پس از 7 سال کشمکش ‏دادگاه انگلیس درخواست آمریکا علیه ایران را رد کرد ازسوی دکتر جهانگیری انجام شد؛ انتصاب دکتر سیمایی صراف به عنوان دبیر هیات دولت در گفت‌و‌گوی تلفنی؛ دکتر ظریف و همتای انگلیسی او آخرین تحولات اجرای برجام را بررسی کردند سخنگوی وزارت امور خارجه سفر هیئت طالبان به ایران را تایید کرد روحانیت و ضرورت حرکت اصلاحی (2)