شرط انصارالله برای پایان حملات یمن به عربستان

"محمد البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هدف از عملیات اخیر پهپادی انصارالله به تاسیسات نفتی «آرامکو» را وادار کردن عربستان برای پایان دادن به جنگ دانست و گفت: وقتی عربستان تجاوزگری خود را متوقف و به محاصره خود علیه یمن پایان دهد، این عملیات‌ها به طور خودکار متوقف خواهد شد.
وی بر ادامه عملیات پهپادی به مراکز حساس و حیاتی عربستان تاکید کرد و افزود: این حملات توسعه خواهد یافت و تاسیسات حیاتی‌تر و حساس‌تر از تاسیسات نفتی را هدف قرار خواهد داد.
البخیتی گفت: رادار‌های آمریکا و عربستان از رهگیری هواپیما‌های یمنی‌ها ناتوانند. اگر می‌توانستند این هواپیما‌ها را رهگیری کنند، آن‌ها را سرنگون می‌کردند. علاوه بر این، اظهارات وزیر خارجه آمریکا هست که گفت" این هواپیما‌ها از ایران می‌آیند"، زیرا هیچ دلیل و مدرکی وجود ندارد که از یمن میآیند. اساسا او برای ادعای خود که این هواپیما‌ها از ایران میآیند، باید دلیل و مدرک ارائه می‌کرد که نکرد. این امر یک ورشکستگی نظامی و سیاسی برای عربستان و آمریکا است.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصار‌الله یمن در پاسخ به سوالی درباره ابتکار ایران برای توقف جنگ در یمن و مخالفت عربستان با آن، با بیان اینکه «عربستان حتی در چارچوب منافع خود و ملتش نیز حرکت نمی‌کند بلکه در چارچوب منافع آمریکا گام برمی‌دارد»، تصریح کرد: جای تعجب ندارد که همه دعوت‌ها خواه بین ما یا بین خودش و ایران را رد می‌کند و نمی‌پذیرد.


البخیتی افزود: اکنون توقف جنگ نه تنها به منفعتی مشترک بین یمن و عربستان تبدیل شده بلکه فراتر از آن به منفعتی مهم‌تر برای عربستان نسبت به یمن مبدل گردیده است، زیرا یمن چیز زیادی ندارد که از دست بدهد، اما با این حال ما شاهد لجاجت عربستان هستیم، زیرا آمریکا برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.
19 نقطه از پالایشگاه‌های سعودی در حملات پهپادی یمن آسیب دیده است
تصاویر ماهواره‌ای که دولت آمریکا منتشر کرده نشان می‌دهد که 19 نقطه از دو پالایشگاه سعودی تحت تاثیر حملات پهپادی نیروهای انصارالله قرار گرفته است.شبکه فاکس نیوز با انتشار تصاویر ماهواره‌ای که دولت آمریکا آن را منتشر کرده است گزارش داد که حملات پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی بسیار دقیق بوده و با دقت بالایی انجام شده است.
این گزارش افزود: قطعات بیشتری که به اهداف اصابت نکرده‌اند نیز به دست آمده است که توسط سرویسهای اطلاعاتی عربستان سعودی و آمریکا تحت بررسی و تحلیل قرار دارند.
علیرغم تکذیب قاطع مقامات ایرانی، مقامات آمریکایی در ادامه فرافکنی‌های خود علیه ایران و در راستای تضعیف توان نظامی و قدرت بومی انصارالله مدعی هستند که این حملات با تسلیحاتی که نیروهای یمن در اختیار دارند ناسازگار است و حملات از جایی به غیر از یمن انجام شده است.
سایر اخبار این روزنامه
زنگنه: نخستین بار برداشت ایران از پارس جنوبی از قطر پیشی می‌گیرد روحانی در اجلاس سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا مطرح کرد تاکید بر تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه سندرز: آقای ترامپ، به خواست دیکتاتوری وحشی عربستان مجوز جنگ نمی‌دهیم پایان جنگ علیه یمن چگونه رقم می‌خورد؟ انتقاد چین از اتهام‌زنی‌‌های بی‌سند آمریکا به ایران درباره یمن شرط انصارالله برای پایان حملات یمن به عربستان رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: اکنون زمان بازگشت به دیپلماسی با ایران است رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا دستاوردهای دیپلماسی را به خطر انداخته است سخنگوی وزارت امور خارجه: دیدار رئیس‌جمهور با ترامپ در دستور کار نیست یادداشت مدیرمسئول روحانیت و ضرورت حرکت اصلاحی (1) توقیف یک فروند شناور توسط نیروی دریایی سپاه شورای نگهبان به موادی از طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفت صدور حکم غیرقطعی حبس و اعدام برای 2 عضو گروهک تروریستی سعودیها هرگز انتظار چنین لحظه‌ای را نداشتند