جهانگیری: دولت تردیدی در اجرای طرح تحول سلامت ندارد

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در بخش تامین اعتبار برای اجرای طرح تحول سلامت تاکید کرد: کمترین تردیدی در دولت برای استمرار اجرای طرح تحول سلامت وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش‌بیمارستانی با اشاره به اهمیت فعالیت اورژانس پزشکی برای مردم اظهار کرد: در مواقع حادثه چه حوادث طبیعی و چه حوادثی نظیر حوادث رانندگی که مردم دچار گرفتاری می‌شوند، اولین دلگرمی آنها تماس با اورژانس برای کمک گرفتن است.
وی با بیان اینکه کارکنان اورژانس کشور فریادرس حادثه‌دیدگان هستند، افزود: پرسنل اورژانس کسانی هستند که در نخستین لحظات با برخوردهای مسئولانه، دلسوزانه و انسان‌دوستانه خود با حادثه‌دیدگان موجب تقویت روحیه و اعتماد آنها می‌شوند.  معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه متاسفانه همچنان بیشترین آمار تلفات مربوط به حوادث جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنان بیشترین آمار تلفات و مجروحان اورژانسی مربوط به حوادث جاده‌ای است که در داخل و خارج شهرها اتفاق می‌افتد. زمانی که جمعیت کشور کمتر بود تلفات جاده‌ای در سال تا 27 هزار نفر نیز افزایش داشت اما خوشبختانه طی سال‌های اخیر خدمت خوبی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شامل  پلیس، اورژانس، وزارت راه و... شکل گرفت و این دستگاه‌ها مسئولانه به میدان آمدند. بر همین اساس نیز تا سال‌های قبل روند تلفات جاده‌ای در کشور کاهشی بوده است.
معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تصمیم دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: دولت مصمم به اجرای طرح تحول سلامت به عنوان مهمترین طرحی که نیازهای اولیه مردم در خدمات درمانی را با پرداخت حداقل هزینه از سوی آنها برطرف می‌کرد، بود. خوشبختانه این طرح دستاوردهای خوبی داشت و پزشکان به نقاط مختلف کشور رفتند و مردم نیز با هزینه‌های کم درمان شدند اما در ادامه اجرای آن با مشکلات بودجه‌ای مواجه شدیم.


جهانگیری در ادامه به تلاش‌های آمریکا برای ایجاد اختلال در روند تامین تجهیزات پزشکی و داروی مورد نیاز ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بخش دارو و تجهیزات پزشکی از جمله نیازهای مهم سلامت مردم هستند که آمریکایی‌ها برخلاف ادعاهای دروغ‌شان با بهره‌گیری از روش‌های مختلف در تامین نیازهای دارویی کشور اختلال ایجاد می‌کنند با این حال ما تاکنون موفق شده‌ایم که داروی مورد نیاز خود را وارد کنیم.