راز جوانی ستایش!

آفتاب یزد – گروه شبکه: فصل سوم سریال تلویزیونی «ستایش» از روز جمعه از شبکه سوم سیما آغاز شد. نکته عجیبی که بار دیگر در این سریال دیده شد و توجه مخاطبان را به خود جلب کرد، گریم غیرحرفه‌‌ای بازیگر نقش اصلی این سریال تلویزیونی است. یعنی چهره نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش در این فصل به طور عجیبی نسبت به فصل دوم جوانتر شده است. حالا به شوخی در شبکه‌های اجتماعی این اتفاق را مقایسه می‌کنند با ماجرای بنجامین باتن که هرچه سنش بالا می‌رفت جوانتر می‌شد! البته برخی‌ها این سوال برایشان ایجاد شده که مگر کارگردان سریال، فصل دو ستایش را ندیده است که چنین گریمی را برای نرگس محمدی در فصل سه ستایش در نظر گرفته‌اند؟

> ستایش جوان نشده، به آرامش رسیده است
در این رابطه تهیه‌کننده سریال «ستایش» درباره انتقاداتی که در فضای مجازی نسبت به گریم نرگس محمدی بازیگر این سریال همزمان با آغاز پخش فصل سوم مطرح شده است، توضیحاتی ارائه کرد. آرمان زرین‌کوب به مهر گفت: «ما در سریال «ستایش۱» با یک زن ۲۰ ساله رو به رو بودیم و در فصل دوم با یک زن ۴۰ ساله و حالا در فصل سوم که این شب‌ها روی آنتن شبکه سه می‌رود شاید در روند داستان تنها چند ماه از فصل دوم گذشته باشد.» وی درباره جوان‌تر شدن «ستایش» نسبت به فصل دوم بیان کرد: «این انتقادها پیش از این، نسبت به فصل دوم هم وجود داشت. «ستایش ۲» هم که شروع شد عده‌ای گفتند چرا ستایش پیر نشده و با یک عینک چهره‌اش تغییر کرد، اما اگر به اطراف خود نگاه کنید خانم ۴۰ ساله پیر نیست که بخواهیم او را پیر کنیم و به صورتش چروک اضافه کنیم. او در فصل سوم هم عینک می‌زند اما زمان مطالعه و یا تغییراتی را در زندگی او می‌بینیم که باید در روند قصه ببینیم.»



> این گریم باورپذیر است
وی اضافه کرد: «به نظرم عده‌ای کارشان این است که به محتوا دقت نمی‌کنند و از تماشای سریال لذت نمی‌برند. البته من نمی‌دانم منظور این افراد برای انتقاد از گریم ستایش چیست، چون به نظر ما این گریم خیلی باورپذیر است هرچند من خیلی دفاع نمی‌کنم و شاید همیشه مشکلاتی هم در گریم‌ها باشد، اما شما یک سریال را در چند وقت اخیر مثال بزنید که گریم‌هایش خیلی خوب باشد.» تهیه‌کننده ستایش درباره چهره او و این جوان‌گرایی توضیح داد: «ستایش در فصل قبل مشکلات و نگرانی‌هایی داشت که در این فصل ندارد. او در این فصل زنی صاحب انگیزه است، روابط، فرزندانش، زندگی روزمره و همه آنچه که زندگی او را در این فصل می‌سازد در فضایی آرامش‌دهنده است و اینها باعث شده که او بشاش‌تر شود و ما این بشاش بودن و آرامش را در چهره او ببینیم. در حالی که در فصل قبل شرایط زندگی او ثبات نداشت، پسرش به قتل متهم شده بود و هر لحظه نگران بود فرزندانش را از او بگیرند. این سختی‌ها باعث می‌شود که به خودش توجهی نداشته باشد و این نحوه از چهره پردازی بیشتر به واکاوی شخصیت مربوط می‌شود. شما می‌گویید در فصل سه ستایش خیلی جوان شده است و من می‌گویم اینگونه نیست، او صاحب انگیزه و آرامش شده است »
> واکنش کاربران
به هر حال این ماجرا دستمایه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«گریم ستایش را فقط گذر زمان می‌تونه درست کنه»
کاربر دیگری گفته است: «خب شاید کارگردان و گریمور و... اصلا ستایش۲ رو ندیده بودن»
دیگری نوشت:«سرگذشت عجیب بنجامین باتن ایرانی بانویی که هرچه سنش بالاتر میره جوانتر می‌شود»
یکی دیگر از کاربران این طور می‌نویسد:«یعنی راز جوانی ستایش چیه؟»
کاربران دیگر نوشته‌اند:« این سریال ستایش سه خواسته بنجامین باتن رو شبیه‌سازی کنه؟ مسئولین رسیدگی کنن خواهشا»، «یکی بیاد بگه ستایش تو فصل قبل مامان بزرگ شده بود الان چرا همسن نوه من شده؟»،«حالا که ستایش عینکشو برداشته گذر عمر را چجوری دریابیم؟»،‌« بالاخره علم پزشکی سینمای ایران کاری کرد که مادر از فرزند خود کوچکتر باشد»،‌«ستایش پوستشو کشیده و چشماشو لیزر کرده؟»،‌«من همش احساس می‌کردم ستایش میخواد آخر فیلم، کرم جوان‌شدن پوست را معرفی کنه»، « این دیگه ستایش نیست بنجامین باتنه»،‌« فقط تو ایران اتفاق میوفته که قیافه مادر از بچش جوانتر باشه و تو سه فصل به جای اینکه ستایش پیر بشه جوون میشه»،‌ «میگم شاید فصل دو بنده خدا بیمار بود الان خوب شده»،‌«مگر ستایش دو را نگاه نکردن خودشون؟»