رایزنی‌های سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه، امروز در آنکارا

روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه امروز در آنکارا در نشستی تحولات سوریه و اوضاع ادلب را بررسی می‌کنند.
آقای روحانی رئیس‌جمهور کشورمان برای شرکت در این نشست دیشب به ترکیه رفت.
درحال حاضر اداره استان ادلب (مناطقی که در کنترل تروریست‌ها قرار دارد) در دست گروهک «دولت نجات ملی» مورد حمایت ترکیه است. گروهکی که 11 آبان 96 با هماهنگی تروریست‌های جبهه النصره تشکیل شد و دارای وزارتخانه‌های مختلف است.
از همان ماههای ابتدایی تشکیل این گروهک، زمانی که به مرور ائتلاف آن با جبهه النصره آشکار گردید، اعتراضات گروههای مختلف نیز آغاز شد. استان ادلب اکنون از لحاظ اداری در کنترل گروهک «دولت نجات ملی» و از لحاظ نظامی در سیطره تروریست‌های جبهه االنصره قرار دارد.


درگیری‌های ماههای گذشته اکنون در جنوب ادلب متوقف شده و مرکز آشتی روسیه در سوریه روز جمعه گذشته اعلام کرد که دولت دمشق تصمیم گرفته تا از روز سی‌ویکم آگوست (شنبه) آتش‌بس یکجانبه‌ای را در ادلب برقرار کند.
سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه تاکنون چهار مرتبه در شهرهای سوچی (آذر 96)، آنکارا (فروردین 97)، تهران (شهریور 97) و سوچی (بهمن 97) گفت‌و گوهای مشترکی با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه‌ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه انجام داده‌اند.
در سفر یکروزه آقای روحانی در حاشیه اجلاس آنکارا، رئیس جمهو رکشورمان دیدارهای جداگانه‌ای با روسای جمهوری فدراسیون روسیه و ترکیه دارد که در آن مهم‌ترین مسائل فیمابین و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
خبرگزاری آناتولی نیز به نقل از یوری اوشاکوف سخنگوی کرملین اعلام که ولادیمیر پوتین در دیدار دوجانبه خود با رئیس‌جمهور کشورمان در خصوص سامانه مالی جایگزین سوئیفت برای برقراری مبادلات میان ایران و روسیه رایزنی خواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
سکه به کانال 3 میلیون تومانی سقوط کرد ظریف در پاسخ به جوسازی مقامات آمریکایی علیه ایران به دنبال حمله انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان: پذیرش راه حل‌های پیشنهادی ایران به غائله یمن خاتمه خواهد داد «سی ان ان» خبر داد گفتگوی مقامات کاخ سفید برای کاهش تحریم‌های ایران مردم چهاردانگه: دیگر اجازه انتقال زباله ساری به چهاردانگه را نخواهیم داد رایزنی‌های سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه، امروز در آنکارا وزیر علوم: رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها شرکت می‌کند میرور خبر داد؛ طرح محرمانه حزب کارگر برای برکناری جانسون و نخست‌وزیری کوربین رئیس سازمان انرژی اتمی: فناوری‌های نوین توان زیادی به نظام جمهوری اسلامی بخشید وزیر نیرو: وام روسیه برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان تمدید شد استقرار حاکمیت ملی در سوریه وزیر نیرو: وام روسیه برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان تمدید شد کمیسیون عمران مجلس هفته آینده قیمت بلیت هواپیما را بررسی می‌کند مدیرعامل مترو خبر داد: حفاری بیش از 1870 متر تونل در توسعه جنوبی خط 6 متروی تهران یارانه شهریور، سه شنبه واریز می‌شود دکتر روحانی فرا رسیدن سالروز استقلال نیکاراگوآ را تبریک گفت