ظریف در پاسخ به جوسازی مقامات آمریکایی علیه ایران به دنبال حمله انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان: پذیرش راه حل‌های پیشنهادی ایران به غائله یمن خاتمه خواهد داد

وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی در پاسخ به جوسازی مقامات آمریکایی علیه ایران به دنبال حمله انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان،خطاب به پمپئو نوشت: نه مقصر شناختن ایران بلکه پذیرش راه حل‌های پیشنهادی ایران به غائله یمن خاتمه می‌دهد.
دکتر محمد جواد ظریف دیروز در این توئیت عنوان کرد: با شکست در سیاست «فشار حداکثری»، پمپئو به سیاست «فریب حداکثری» روی آورده است.
وزیر امور خارجه بیان کرد: ایالات متحده و اقمارش با این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی می‌انجامد، امروز در یمن گیر کرده‌اند.
ظریف تصریح کرد: مقصر شناختن ایران، به این فاجعه پایان نخواهد بخشید. در مقابل، پذیرش پیشنهاد ایران در فروردین 94 مبنی بر پایان دادن به جنگ و شروع مذاکرات، ممکن است به این غائله خاتمه دهد.


پمئو دیروز در واکنش به حمله نیروهای مردمی یمنی به پالایشگاه‌های سعودی گفت: درحالی که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند که در دیپلماسی مشارکت دارند، تهران پشت نزدیک به 100 حمله علیه عربستان است!
پمپئو مدعی شد: ایران اکنون حمله‌ای بی‌سابقه به این تامین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد!
پمپئو در ادامه رویکردهای خصمانه خود علیه ایران، نوشت: ما از همه ملت‌ها می‌خواهیم به طور واضح و علنی حملات ایران را محکوم کنند. ایالات متحده با شرکا و هم‌پیمانان‌مان همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل آید که تقاضای بازارهای انرژی به خوبی تامین شود و ایران بابت تعرضش مسئول شناخته شود.
*واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه
سخنگوی وزارت امور خارجه هم در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا و یکی از سناتورهای آمریکایی درخصوص حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان توسط یمنی‌ها اظهار داشت: حدود 5 سال است که ائتلاف سعودی با تجاوزات مکرر به یمن و ارتکاب انواع جنایات جنگی آتش جنگ را در منطقه شعله‌ور نگاه داشته و یمنی‌ها نیز نشان داده‌اند در مقابل جنگ و تجاوز ایستادگی می‌کنند.
وی با اشاره سخنان وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: چنین اتهام‌زنی‌ها و اظهارنظرهای کور و بی‌حاصل در چارچوب دیپلماتیک غیر قابل درک و بی‌معنی است. در روابط بین‌المللی حتی «خصومت ورزی» هم دارای حداقلی از باورپذیری و چارچوب‌های منطقی است که مقامات آمریکا این اصول حداقلی را نیز درنوردیده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: اینگونه اظهارنظرها و اقدامات بیشتر شبیه برنامه‌ریزی سازمان‌های مخفی و اطلاعاتی برای تخریب وجهه کشوری به منظور زمینه سازی برای اقداماتی در آینده است. آمریکایی‌ها سیاستی به نام «فشار حداکثری» در پیش گرفتند که ظاهرا به دلیل ناکامی‌ها به سمت «دروغ حداکثری» گرایش پیدا کرده است. موسوی تنها راه حل ایجاد آرامش در منطقه و پایان دادن به بحران بی‌حاصل در یمن را توقف حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی، قطع کمک‌های سیاسی و تسلیحاتی کشورهای غربی به متجاوزین و تلاش برای یافتن راه حل‌های سیاسی دانست.
سایر اخبار این روزنامه
سکه به کانال 3 میلیون تومانی سقوط کرد ظریف در پاسخ به جوسازی مقامات آمریکایی علیه ایران به دنبال حمله انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان: پذیرش راه حل‌های پیشنهادی ایران به غائله یمن خاتمه خواهد داد «سی ان ان» خبر داد گفتگوی مقامات کاخ سفید برای کاهش تحریم‌های ایران مردم چهاردانگه: دیگر اجازه انتقال زباله ساری به چهاردانگه را نخواهیم داد رایزنی‌های سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه، امروز در آنکارا وزیر علوم: رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها شرکت می‌کند میرور خبر داد؛ طرح محرمانه حزب کارگر برای برکناری جانسون و نخست‌وزیری کوربین رئیس سازمان انرژی اتمی: فناوری‌های نوین توان زیادی به نظام جمهوری اسلامی بخشید وزیر نیرو: وام روسیه برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان تمدید شد استقرار حاکمیت ملی در سوریه وزیر نیرو: وام روسیه برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان تمدید شد کمیسیون عمران مجلس هفته آینده قیمت بلیت هواپیما را بررسی می‌کند مدیرعامل مترو خبر داد: حفاری بیش از 1870 متر تونل در توسعه جنوبی خط 6 متروی تهران یارانه شهریور، سه شنبه واریز می‌شود دکتر روحانی فرا رسیدن سالروز استقلال نیکاراگوآ را تبریک گفت