حملات پهپادی انصار‌الله تاسیسات نفتی «آرامکو» عربستان را به آتش کشید

حملات پهپادی انصار‌الله به مجموعه پالایشگاهی «آرامکو» عربستان، خسارات جدی به این تاسیسات نفتی وارد کرد به گونه‌ای که عربستان نتوانست خبر این حملات را سانسور نماید و در پی آن وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نفتی "آرامکو" هدف پهپادهای "درون" قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، آتش‌سوزی تاسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در استان‌های "بقیق" و "هجره خریص" مهار شده و گروه‌های متخصص درحال انجام تحقیقات درباره علت این حادثه هستند.
بنابر اعلام سخنگوی نیروهای وابسته به انصارالله یمن، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور صبح دیروز (شنبه) برابر با 14 سپتامبر با 10 پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را در قالب عملیات "توازن بازدارندگی دوم" هدف گرفت.
شبکه المسیره گزارش داد،‌ یحیی سریع، سخنگوی نظامی وابسته به انصارالله از جزئیات یکی از بزرگترین عملیات پهپادی این گروه در عمق عربستان پرده برداشت.


یحیی سریع اظهار کرد، یگان پهپادی انصارالله با 10 فروند پهپاد پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را هدف قرار داد و بر این عملیات نام "توازن بازدارندگی دوم" اطلاق کرد.
این سخنگو اشاره کرد، هدف گیری دو میدان نفتی بقیق و خریص بزرگترین عملیات در عمق عربستان است و این عملیات واکنشی مشروع و عادی به جنایت‌های متجاوزان و محاصره است.
وی تصریح کرد: عملیات توازن بازدارندگی در پی عملیات اطلاعاتی دقیق و رصد قبلی و همکاری با ساکنان منطقه انجام گرفت.
به نوشته تارنمای "آسوشیتدپرس"، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی شعله‌های عظیمی را در افق این منطقه به همراه صدای شلیک گلوله نشان می‌دهد.
میدان و پالایشگاه مذکور بزرگترین مخزن نفتی عربستان با ظرفیت یک میلیارد بشکه نفت است.
"جنبش انصار الله" یمن ماه گذشته میلادی اعلام کرد که بزرگ‌ترین عملیات خود از انجام داده و میدان نفتی و پالایشگاه نفت وابسته به آرامکو را هدف قرار داده است.
عربستان و امارات از فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و براساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
سایر اخبار این روزنامه
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر روحانی؛ اختیارات بانک مرکزی در خصوص مدیریت بازار ارز تمدید شد امضای قرارداد افزایش 500 میلیون فوت مکعبی گاز در کشور وزیر بهداشت: تمام داروهای موردنیاز تا 3 سال دیگر در کشور تامین می‌شود اخبار کوتاه اقتصادی سخنگوی وزارت خارجه: اخطار وزارت خارجه به کانادا درباره مصادره ساختمان‌های فرهنگی ایران با هدف مقابله با فشارهای آمریکا؛ بانک‌های ایرانی در راه پیوستن به سوئیفت روسی کانادا شریک تروریسم اقتصادی حملات پهپادی انصار‌الله تاسیسات نفتی «آرامکو» عربستان را به آتش کشید حمایت دوباره اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی از برجام با اشاره به انتشار گزارش جاسوسی رژیم صهیونیستی از آمریکا ظریف: آمریکا با داشتن دوستی مثل نتانیاهو، نیازی به دشمن ندارد دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر مطرح کرد اصلاح قانون مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تا پایان سال زیرگذر گیشا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد اساسنامه صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت ابطال شد ضبط وثیقه 30 میلیارد تومانی متهم پرونده پتروشیمی شهرداری هم با قبوض کاغذی عوارض شهری خداحافظی کند