وزیر بهداشت: تمام داروهای موردنیاز تا 3 سال دیگر در کشور تامین می‌شود

وزیر بهداشت گفت: در زمینه دارو، 97 درصد نیاز دارویی در داخل کشور تولید می‌شود، با استفاده از 1200 شرکت دانش بنیان تصمیم داریم در 3 سال آینده تمام داروهای مورد نیاز کشور را تامین کنیم.
دکتر سعید نمکی در نشست مشترک با نیلا ملوک همتای اندونزیایی خود گفت:همکاری با کشورهای آسیایی به ویژه اندونزی برای ایران بسیار مهم است و آماده گسترش همکاری‌های بیشتر با این کشور هستیم. ایران آماده همکاری با اندونزی در زمینه صنعت حلال، واکسیناسیون، توریسم سلامت، درمان، پژوهش و آموزش است.
وی گفت: اندونزی تجربه خوبی در مدیریت بلایای طبیعی دارد و آماده استفاده از تجربیات این کشور هستیم.
وزیر بهداشت گفت: ایران در حوزه زیر ساخت‌ها، واکسیناسیون، کنترل بیماری‌ها و بهداشت زنان و کودکان دستاوردهای خوبی داشته است.


وی به اجرای طرح تحول سلامت در دولت روحانی اشاره کرد و گفت: سهم بخش سلامت از جی دی پی کشور(تولید ناخالص داخلی) بعد از اجرای این طرح، حداقل3 درصد افزایش یافت.
نمکی گفت: توسعه زیرساخت‌ها در مناطق محروم و خدمات درمانی ارزان برای بیماران صعب العلاج از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت بود.
وی افزود: در گام دوم طرح تحول سلامت، اولویت پیشگیری بر درمان را پیگیری می‌کنیم.
نمکی به ریشه کنی سرخک، حذف مالاریا و کزاز نوزادان و شروع تلاش‌ها برای حذف بیماری‌های مشترک انسان و دام اشاره کرد و افزود: از نیمه دوم امسال برنامه « هر خانه، یک پایگاه سلامت» را شروع می‌کنیم که در این برنامه، 20 میلیون زن را برای جامعه محور کردن نظام سلامت آموزش خواهیم داد.
وی به امضای سه قرارداد همکاری بین ایران و اندونزی در زمینه بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: آماده تشکیل کارگروه‌هایی با وزارت بهداشت اندونزی برای توسعه توریسم سلامت بین دو کشور هستیم.
وی گفت: آماده انتقال تجربه و دانش به اندونزی در زمینه فناوری‌های دارویی، سلول‌های بنیادی و پیوند عضو هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر روحانی؛ اختیارات بانک مرکزی در خصوص مدیریت بازار ارز تمدید شد امضای قرارداد افزایش 500 میلیون فوت مکعبی گاز در کشور وزیر بهداشت: تمام داروهای موردنیاز تا 3 سال دیگر در کشور تامین می‌شود اخبار کوتاه اقتصادی سخنگوی وزارت خارجه: اخطار وزارت خارجه به کانادا درباره مصادره ساختمان‌های فرهنگی ایران با هدف مقابله با فشارهای آمریکا؛ بانک‌های ایرانی در راه پیوستن به سوئیفت روسی کانادا شریک تروریسم اقتصادی حملات پهپادی انصار‌الله تاسیسات نفتی «آرامکو» عربستان را به آتش کشید حمایت دوباره اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی از برجام با اشاره به انتشار گزارش جاسوسی رژیم صهیونیستی از آمریکا ظریف: آمریکا با داشتن دوستی مثل نتانیاهو، نیازی به دشمن ندارد دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر مطرح کرد اصلاح قانون مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تا پایان سال زیرگذر گیشا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد اساسنامه صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت ابطال شد ضبط وثیقه 30 میلیارد تومانی متهم پرونده پتروشیمی شهرداری هم با قبوض کاغذی عوارض شهری خداحافظی کند