خبر

طلای گرندپری توکیو
برای تکواندوکار ایران
میرهاشم انتقام گرفت
حسینی که مدتی قبل با شیطنت انگلیسی‌ها، اجازه حضور در گرندپری انگلستان را پیدا نکرد، در جایزه بزرگ توکیو، انتقام سختی از انگلیسی‌ها گرفت و روی سکوی نخست ایستاد.


روز نخست از مرحله دوم مسابقات گرندپری در سال 2019 در حالی از صبح دیروز (جمعه) با برگزاری رقابت‌های اوزان 68- کیلوگرم مردان و 57- و 67+ کیلوگرم بانوان برگزار شد که میرهاشم حسینی توانست با برتری مقابل حریف انگلیسی به مدال طلا برسد.میرهاشم در این رقابت‌ها ابتدا در مرحله یک شانزدهم نهایی با روبن ناوارو از مکزیک مواجه شد و به برتری 19 بر 12 رسید. نماینده وزن 68- کیلوگرم تکواندوی ایران در ادامه و در مرحله یک‌هشتم نهایی در پایان راند دوم با نتیجه 22 بر یک از سد جاویر پرز پولو از اسپانیا گذشت و با اقتدار راهی یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله 10 بر 2 سروش احمدی، دیگر نماینده کشورمان ایران را از پیش رو برداشت. او با این پیروزی هم به دیدار نیمه‌نهایی رفت، هم مدال برنز خود را قطعی کرد.
ادیوال پونتس از برزیل حریف تکواندوکار ایران در مرحله نیمه نهایی بود که البته برای میرهاشم دردسر زیادی درست نکرد. او توانست با نتیجه 10 بر 4 این حریف را از پیش رو بردارد و یک پای فینال شود. حریف تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم ایران در فینال کسی نبود جز کریستین مک‌نیش از انگلیس که تقریباً سخت‌ترین رقیب میرهاشم در این وزن به حساب می‌آید. ملی پوش ایران در این رقابت با ارائه عملکردی بسیار خوب و ثبت نتیجه 36 بر 20 از سد حریف خود گذشت تا مثل مرحله قبلی مسابقات نشان دهد که بهترین تکواندوکار این وزن در حال حاضر اوست. حسینی با شکست مک نیش، انتقام سختی از انگلیسی‌ها بابت عدم صدور روادید حضور در مسابقات جهانی منچستر گرفت و نشان داد که هنوز هم فرصت زیادی دارد و برای رقبایش در المپیک خط و نشان کشید. بعد از ماجرایی که در ارتباط با حضور او در منچستر اتفاق افتاد و میرهاشم ویزای حضور در انگلستان را دریافت نکرد، او تصمیم به خداحافظی گرفت چرا که کارش برای حضور در المپیک سخت شده بود. با این حال این جوان تکواندوکار خیلی زود خودش را جمع و جور کرد و برگشت. میرهاشم حالا مشغول جمع کردن امتیاز برای حضور در المپیک 2020 توکیو است و توانسته قدم‌های محکمی را بردارد.