پناهیان: روحانی به تبلیغاتچی‌ها درباره زنان سوژه داد دولت و مجلس زیر تیغ یک واعظ

الهام برخوردار
علیرضا پناهیان روحانی اصولگرا از مخالفان جدی دولت حسن روحانی و مواضع سیاسی و اظهارات او است و همچنین به واسطه انتقادات تندی که به همه وارد کرده است بارها در محافل خبری با واکنش‌ها و جنجال‌هایی همراه بوده است. پناهیان که از حامیان احمدی‌نژاد محسوب می‌شد در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در سمت‌های نائب رئیس قرارگاه عمار و عضو هیئت امنای دانشگاه هنر انتخاب شد. از سمت‌های وی می‌توان به معاون فرهنگی لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله در دوران دفاع مقدس، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و عضویت مرکز جهانی علوم اسلامی اشاره کرد. او از طرفداران جامعه سرمایه‌داری اسلامی است. این روحانی واعظ از مخالفان طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال است و در دفاع از آن گفته بود: چه دلیلی دارد که ما افراد را تا هجده سالگی دانش‌آموز و کودک تلقی کنیم. برخی‌ها می‌خواهند پای قانون را وسط بیاورند و ازدواج افراد زیر هجده سال را جرم تلقی کنند که این نهایت نفهمیدن دین است.
او معمولا در مناسبت‌های دینی و مذهبی سخنرانی‌های جنجالی می‌کند و حملات تندی را متوجه دولت و یا منتقدان خود طی این سال‌ها داشته است و اینگونه سخنرانی‌ها معمولا در ماه محرم شدت بیشتری پیدا می‌کند. برای مثال، پناهیان اخیرا در یکی از سخنرانی‌های خود حملات شدیدی نسبت به نمایندگان مجلس در رابطه با شفافیت آراء داشته است که با واکنش‌های زیادی از سوی نمایندگان و دیگر فعالان سیاسی روبه‌رو شد.
«هرچقدر نماینده انتخاب می‌کنیم کسانی هستند که به شفافیت آراء رای نمی‌دهد و در استدلال بسیار جاهلانه و ابلهانه می‌گویند تفتیش عقاید می‌شود. مگر برای رای دادن به عقاید آنجا رفته‌اید؟ غلط می‌کنید بر اساس عقاید رای دادید. باید بر اساس کار کارشناسی رای بدهید. آهای مجلس شورای اسلامی آدم باش. چه چیزی را از ملت دارید پنهان می‌کنید؟»؛ این سخنان آخرین پرده از سخنرانی‌های جنجالی اخیر پناهیان بود که البته با واکنش تند برخی نمایندگان مواجه شد.


پناهیان روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با حمله به دولت مدعی شده است که حسن روحانی به تبلیغاتچی‌ها درباره زنان سوژه داده است. او گفته است: خدا لعنت کند کسانی را به دو‌قطبی‌سازی دامن می‌زنند و همه را متهم و منتسب به یک جناح می‌دانند. این لعنتی‌ها اجازه نمی‌دهند جامعه به پیش برود. صهیونیست‌ها این دوقطبی را در اکثر کشورها ایجاد کردند؛ البته در کشور ما موفق نشدند اما همیشه دعوا را راه می‌اندازند.
حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه هفته گذشته (20 شهریور 98) با تاکید بر اینکه نباید حادثه عاشورا و کربلا به‌ هیچ‌ عنوان جناحی شود، عنوان کرده بود: «اگر در مجالس عزای امام حسین(ع) سخنران و مداح بخواهد حادثه عاشورا را در خدمت خود و جناح خود قرار دهد، این موضوع خیانت به اباعبدالله‌الحسین(ع) است. خوشبختانه امسال موارد کمی از سخنان تفرقه‌انگیز شنیده شده و تعداد کسانی که به دنبال ایجاد دوقطبی کاذب بودند، اندک بوده و قابل اعتنا نیست و این از موفقیت‌های بزرگ ملت ایران است. اگر به درستی از تاریخ کربلا استفاده کنیم، عاشورا موجب وحدت بیشتر جامعه خواهد بود و چنانچه از عاشورا و کربلا فاصله گرفته و اختلاف به وجود آمد، حتما مسیر امام حسین(ع) را به درستی دنبال نکرده‌ایم».
اکنون نائب رئیس پیشین قرارگاه عمار روز گذشته با بیان اینکه اختلاف نظر در جامعه اسلامی باعث برکت است، گفته است: اما دوقطبی کردن جامعه رفتار منافقانه است و در جامعه ما هم سال‌ها است که شکل گرفته و دو قطب در کنار هم قرار گرفتند و این دوقطبی باقی ماند و البته کاذب است. تشکر می‌کنم که اخیرا رئیس‌جمهوری علیه دو‌قطبی‌سازی صحبت کردند اما عجیب بود که ایشان در یک سخنرانی هم دو‌قطبی برای انتخابات آینده بسازند و هم از دوقطبی‌سازی انتقاد کنند‌ هم به تبلیغاتچی‌ها در‌خصوص زنان سوژه دهند و در عین حال علیه دو‌قطبی صحبت می‌کنند. این مسئله عجیب است و زیاد در سخنرانی ایشان اتفاق افتاده است.
به گزارش رسانه‌ها وی افزود: این مسئله ادامه پیدا کرد و در همین فضا مسئله خلافت هم تحت‌تاثیر قرار گرفت. دو‌قطبی‌سازی باعث ایجاد دیکتاتوری رسانه‌ای می‌شود و شایسته‌سالاری از بین می‌رود و بسیاری از طرح‌ها و حرف‌ها در جامعه در دعوای دوقطبی زمین می‌ماند. بعضی‌ها که طرفدار شفافیت هستند وقتی می‌بینند کسی که از قطب دیگر است و درمورد شفافیت حرف زده به او حمله می‌کنند. مخصوصا سکوت اهل علم و اندیشه و هر انتقادی تلقی به توهین شدن هر امر به معروفی را سخت برخورد کردند همه از نتایح دو‌قطبی‌سازی است.
وی ادامه داد: من تقاضا می‌کنم اندیشمندان بررسی کنند دیکتاتوری رسانه‌ای شوم‌تر است یا دیکتاتوری انواع دیکتاتورها مثل رضا خان قلدر و آل سعود شوم است؟ دوقطبی‌سازی موجب دیکتاتوری روانی می‌شود. خدا لعنت کند کسانی را که به دو‌قطبی‌سازی دامن می‌زنند و همه را متهم و منتسب به یک جناح می‌دانند. این لعنتی‌ها اجازه نمی‌دهند جامعه به پیش برود. صهیونیست‌ها این دوقطبی را در اکثر کشورها ایجاد کردند. البته در کشور ما موفق نشدند اما همیشه دعوا را راه می‌اندازند. در این دوقطبی‌سازی برخی بدون شایستگی رشد می‌کنند و برخی با تبعیت از بی‌بی‌سی خبیث به دنبال این مسئله هستند.
پناهیان گفت: انتخابات مجلس از نظر رسانه ملی خیلی مهم نیست اما برخی می‌خواهند از آن سوءاستفاده کنند. انتخابات در جامعه سالم انتخاباتی است که کاندیداها حرف‌های خود را بزنند و با جذابیت حرف‌هایشان رای جمع کنند. اگر همت بر تخریب کاندیداهای دیگر باشد به معنای دوقطبی‌سازی خیلی بد است و اگر انتخابات به این شکل باشد نتیجه سالمی نخواهد داشت و مثل دموکراسی غربی می‌شود که به هر که رای دهند صهیونیست‌ها روی کار هستند.
وی ادامه داد: از نظر مروت و انصاف انتظار داریم رئیس‌جمهوری محترم اطرافیان خود را نهی از منکر کنند چون این‌ها آرامش را در جامعه از بین می‌برد. هروقت از اینها فاصله گرفتیم باید برای ظهور آماده باشیم. حضرت زهرا(س) دو ویژگی برای مردم مدینه برشمردند که فرمودند مسلمانان وقتی سخن باطل می‌شنوید با سرعت بیشتری به سوی آن می‌روید و ویژگی دوم این است که آن افعال قبیح را می‌بینید و چشم‌پوشی می‌کنید.
وی تاکید کرده است‌: زمان امام علی(ع) ایشان می‌فرمایند اگر شما باطل را توهین می‌کردید و اگر از مر حق کوتاه نمی‌آمدید کسانی بر شما مسلط نمی‌شدند که بخواهید برای برطرف کردن آنان هزاران کشته دهید. از شورای نگهبان تقاضا می‌کنم در انتخابات از مر حق کوتاه نیاید و بتواند وسط انتخابات بدون اینکه تنشی در زمین بازی ایجاد شود بگوید شما دروغ گفتید که می‌خواهند پیاده‌رو‌ها را دیوار بکشند. امام جمعه‌ای گفته بود اگر کاندیدایی پول داد، پول را بگیرید و علیه او رای دهید. از مر حق نباید کوتاه آمد. داوری را که نمی‌شود حذف کرد.
رئیس حوزه علمیه دارالحکمه گفت: البته من گله‌مند نیستم که چرا خیلی از اندیشمندان سکوت می‌کنند چون در خفقان رسانه‌ای که به معروفی تبدیل شده که نمی‌توان نهی‌اش کرد. قبلا از ترس ساواک نمی‌گفتند‌، الان می‌گویند نمی‌توانیم بگوییم از ترس بی‌بی‌سی‌چی‌ها که ما را داغون می‌کنند. بعد اسم این را حرفه رسانه می‌دانند. ان‌شالله زمان چیرگی حق بر باطل هم خواهد رسید. زمان امام زمان(عج) داریم افرادی که سخن باطل می‌گوید و امام او را اعدام می‌کند. مردم هم بیان بیمار‌گونه را می‌دانند، تیکه انداختن را می‌فهمند و امام زمان هم دستور اعدام را می‌دهد. مردم هم نمی‌گویند آزادی بیان نیست.
سخنران پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: خیانت فرمانداران و سرداران امام حسن مجتبی(ع) به ایشان به بهانه صلح و آرامش که موجب شدند صلح به امام حسن(ع) تحمیل شود یکی دیگر از مقدمات بود. اینها از عوامل شکل‌گیری کربلا بود. اگر به نهی امام حسین(ع) که عدم سکوت علما بود توجه می‌کردند حادثه کربلا رخ نمی‌داد.
حملات این روحانی واعظ تمامی ندارد و هر‌چه به انتخابات نزدیک می‌شویم زبان پناهیان و امثال او علیه دولت تندتر می‌شود و به‌گونه‌ای مسائل مختلف و تصمیماتی که در نظام گرفته می‌شود‌ را تحلیل می‌کنند که گویا تنها این دولت است که تصمیم نهایی را می‌گیرد و دیگر نهادها دخیل نیستند. در شرایطی که کشور و مدرم نیازمند همدلی و همکاری بیشتری در رابطه با ضرورت مقاومت و ایستادگی بیشترهستند آیا این دولت است که بر طبل نفاق می‌کوبند یا منتقدانی که مخالف خود را حامی دول بیگانه تلقی می‌کنند. تریبون نماز جمعه طبیعتاً نباید متعلق به یک جناح باشد در حالی که ما می‌بینیم که مسئولان ستاد برگزاری نماز جمعه تهران در آستانه انتخابات تریبون را در اختیار چنین سخنران پرحاشیه‌ای قرار می‌دهند که چند روز قبل نمایندگان مجلس را آماج شدیدترین حملات قرار داده بود. اما با این حال او بقیه را به دوقطبی‌سازی متهم می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
عصر روزجمعه اعلام شد وداع موتلفه با اسدالله عسگراولادی محمدعلی وکیلی تغییر رویکرد یا تاکتیک «ابتکار» مشکلات پیش‌روی تولید در صنعت خودروسازی را بررسی می‌کند ادامه یک راه ناتمام نگاهی به ناسزاگویی، عوارض و درمان آن فحش می‌دهم، پس هستم! چقدر رسانه‌ها در تضعیف جریان شعر ایران در این سال‌ها نقش داشته‌اند؟ شاعران در پیله و تریبون در اختیار شاعرنماها وزیر کشور: ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد در نامه به رئیس سازمان صداوسیما‌ مطهری: در شبکه سه اتهام زدند، خواستار پاسخگویی‌ام احمد داود اوغلو به طور رسمی از حزب عدالت و توسعه کناره‌گیری کرد اردوغان در مسیر انزوا پناهیان: روحانی به تبلیغاتچی‌ها درباره زنان سوژه داد دولت و مجلس زیر تیغ یک واعظ «‌ابتکار» از تازه‌ترین تحولات پس از برکناری جان بولتون گزارش می‌دهد زمزمه‌هایی از تغییر محاسبات کاخ سفید در قبال ایران با صدور بیانیه‌ای از سوی اتحادیه اروپا و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان اعلام شد