امر به معروف و نهی از منکر را در بدحجابی حبس نکنیم

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر باید ناظر بر مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت خواری باشد، افزود: مجلس و دولت باید قوه قضاییه را در راه مقدس مبارزه با مفسدان کمک و با وضع قوانین و اقدامات به جا از تخلفات جلوگیری کنند.
به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در گردهمایی تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر که با حضور خانواده شهدای آمر به معروف و ناهی از منکر، خدام بارگاه منور رضوی و جمعی از مسئولان استانی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر تنها معطوف به حجاب نیست و آن را نباید تنها در بدحجابی حبس کنیم، اظهار کرد: تذکر به خانم‌های بد حجاب در جای خود محفوظ، اما امر به معروف و نهی از منکر را نباید در چند مورد دسته چندم حبس و محدود کنیم. حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: در امر به معروف و نهی از منکر باید با خُلق نیکو، بیان و ادبیات درست افراد را هدایت کرد، نه مجبور؛ باید از ادبیات فاخر استفاده کنیم، چراکه تندی مردم را از دین گریزان می‌کند. وی گفت: ما هنوز یک تاکسی اطراف حرم را برای تخلف نکردن در دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب نتوانستیم درست کنیم، با وجود این که شهرداری محترم بسیار محکم و باجدیت به موضوع ورود کرده است، این‌ها نامش منکر نیست؟ ما در قبال این‌ها وظیفه نداریم؟
تولیت آستان قدس رضوی، دشمنان خارجی و اضمحلال داخلی را دو تهدید و خطر برای اسلام معرفی کرد و گفت: اشرافیت دوران جاهلیت را پیغمبر از بین برد، اما بعد از پیامبر(ص) اشرافیت جدید ایجاد شد که یزید از درون آن ایجاد شد و عاشورا در نتیجه آن به وقوع پیوست. وی تصریح کرد: اگر ما هم همین وضع را داشته باشیم، آقازاده‌ها آزاد باشند، به بیت المال دست درازی کنند، گرفتار اشرافیت خواهیم شد و امر به معروف و نهی از منکر باید ناظر به این خطرات عمده باشد. وی افزود: چرا مردم برای 10 یا 20 میلیون تومان وام باید مدت‌ها بدوند اما یک آقازاده به راحتی وام‌های میلیاردی بگیرد و بعد طلبکار هم باشد. صدها جوان در این کشور برای 100 هزار تومان مانده‌اند و بعد یک آقازاده 30 ساله صدها میلیارد تومان وام می‌گیرد و راست راست راه می‌رود. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز در قوه قضاییه نشاط و عمل مضاعف احساس می‌شود، امیدواریم در این دوران با جدیت با مفسدان و متخلفان برخورد کنند و خداوند در این راه نورانی به آن‌ها توفیق دهد.شایان ذکر است در این مراسم از خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر نیز تجلیل شد.
دیدار با خانواده جان باخته حادثه کربلا


تولیت آستان قدس همچنین با خانواده «حسین خاوری» از جان باختگان حادثه کربلا در مشهد دیدار و گفت وگو کرد. صفحه اینستاگرامی تولیت آستان قدس با انتشار این خبر نوشت : حجت الاسلام والمسلمین مروی، در این دیدار جان باختن در لباس عزای اهل بیت (ع)، در روز عاشورا و در حرم مطهر امام حسین (ع) را توفیقی عظیم خواند و برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده ایشان صبر و اجر مسئلت کرد.