موضع گیری جهانی علیه وعده ضد فلسطینی نتانیاهو

بخش اخبار جهان- اظهارات اخیر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، در صورت پیروزی در انتخابات کنست، با محکومیت جهانی مواجه شده است. دراین باره انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه با صدور یک بیانیه مشترک وعده‌های انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم کردند.
انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه همچنین نسبت به وعده‌های انتخاباتی نتانیاهو برای الحاق غور اردن و شمال بحرالمیت به اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند که اجرایی شدن این وعده‌ها نقض صریح قوانین بین‌المللی است.
در این بیانیه آمده است: انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه از تمامی طرف‌ها می‌خواهند که هیچ‌گونه اقدامی در تعارض با قانون بین‌المللی انجام ندهند تا امکان اجرای راه حل دو کشوری از بین نرود و همچنین دستیابی به فرصت تحقق صلح پایدار و عادلانه دشوارتر نشود.
گروه‌های فلسطینی نیز با محکومیت این اظهارات، تاکید کردند اجازه تحقق اهداف شوم و وعده اشغالگرانه را به رژیم صهیونیستی نخواهند داد. طی چند روز گذشته بسیاری از کشورها اظهارات گستاخانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با تکرار وعده انتخاباتی خود اعلام کرد که پس از انتخابات کنست، کرانه باختری، منطقه غور اردن و شمال دریای بحرالمیت را به اراضی اشغالی الحاق خواهد کرد. وی افزود: الحاق تمامی شهرک‌ها و مناطق استراتژیک با موافقت آمریکا صورت خواهد گرفت.