ترامپ: باور ندارم اسرائیل از ما جاسوسی کرده باشد

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته که باور ندارد اسرائیل از کشورش جاسوسی کرده باشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهار نظر ازسوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از انتشار گزارشی مطرح شد که نشریه «پولیتیکو» منتشر کرد.
گزارش این نشریه حاکی از آن است که یک گزارش امنیتی احتمال می‌دهد اسرائیل پشت نصب سیستم‌های جاسوسی از تلفن‌های همراه در داخل کاخ سفید و نیز در دیگر مناطق حساس پایتخت آمریکا در دو سال گذشته بوده باشد.
این مجله به نقل از یک مقام سابق عالی‌رتبه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد، برخلاف حوادث جاسوسی دیگر که در خاک آمریکا برملا می‌شوند دولت ترامپ، رژیم صهیونیستی را از این بابت توبیخ نکرده و به نظر می‌رسد این رویداد هیچ تبعاتی نداشته است.


درحالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به داشتن روابط بسیار نزدیک و دوستانه با رژیم صهیونیستی افتخار می‌کند اما اکنون گفته می‌شود که تل‌آویو درحال جاسوسی از واشنگتن بوده است.
سه مقام ارشد پیشین دولت آمریکا می‌گویند واشنگتن به این جمع‌بندی رسیده که اسرائیل در پس نصب دستگاه‌های جاسوسی از تلفن‌های همراه در نزدیکی کاخ سفید و دیگر مکان‌های حساس در پایتخت ایالات متحده بوده است.
به نوشته نشریه «پولیتیکو» به نقل از این منابع که نامشان را ذکر نکرد، برخلاف تمام موارد قبلی از افشا شدن جاسوسی دولت‌های خارجی در خاک آمریکا اما این بار دولت ترامپ نه تنها از تل‌آویو انتقاد نکرد بلکه هیچ تنبیهی نیز برای اسرائیلی‌ها در نظر نگرفت.
در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شدت از گزارش پایگاه الکترونیکی آمریکایی "پولیتیکو" انتقاد و جاسوسی کشورش از آمریکا را رد کرد. این درحالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی "i24NEWS" در گزارشی به نقل از سه مقام آمریکایی که پیشتر در پست‌های اطلاعاتی و جاسوسی حضور داشته‌اند اعلام کرد: "آمریکا بر این باور است اسرائیل تجهیزات و دستگاه‌های جاسوسی و شنود کوچکی موسوم به Sting Rays (دستگاه اسرارآمیز ردگیری تلفن همراه بین المللی) یا IMSI Capture را در فضایی نزدیک کاخ سفید و مراکز حساس دیگر در سراسر واشنگتن کار گذاشته است."
یکی از مقامات عالی رتبه آمریکایی گفته است: "ظاهرا این دستگاه‌ها برای جاسوسی علیه شخص ترامپ و معاونان و همکاران ارشد وی طراحی شده‌اند؛ البته هنوز مشخص نیست که تلاش‌های اسرائیل به نتیجه رسیده است یا خیر".