هشدار سازمان جهانی بهداشت: جان میلیون‌ها کودک یمنی در خطر است

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که ادامه جنگ و کاهش کمک‌های مالی جان میلیون‌ها کودک در یمن را تهدید می‌کند.
این نهاد بین‌المللی بر لزوم پایبندی و انجام تعهدات کشورها برای نجات جان مردم یمن تاکید کرد و گفت:بخش بهداشتی درمانی در یمن به خاطر درگیری‌های گسترده با بحران شدید رو به رو ست که منجر به شیوع وبا و سایر بیماری‌ها و بسته شدن درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی شده است.
پیش‌تر نیز «ناتالیا کانیم» مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد نسبت به وقوع فاجعه انسانی برای زنان یمنی هشدار داد.وی افزود: هر دو ساعت یک زن یمنی به خاطر کمبود امکانات بهداشتی و درمانی به هنگام وضع حمل جان خود را از دست می‌دهد و 100 بیمارستان هم ویران شده است.
جنگ تحمیلی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن ادامه دارد و محاصره همه جانبه این کشور اوضاع وخیمی را برای غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان ایجاد کرده است.این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، کمبود شدید مواد غذایی و دارو در این کشور را «بزرگ‌ترین فاجعه انسانی» نامید.


افزایش شکاف عربستان و ابوظبی بر سر جنگ یمن
ازسوی دیگر شکاف میان "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان و "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی که کشورهایشان رهبری ائتلاف عربی در جنگ یمن را برعهده دارند، در ماه‌های اخیر آشکار شده و بتدریج بیشتر می‌شود.شبکه تلویزیونی «النبا» وابسته به مخالفان عربستان به نقل از «میدیا پارت» (Media part) رسانه فرانسوی گزارش داد: دلیل اصلی این شکاف آن است که امارات یقین کامل دارد، جنگ یمن هیچ موفقیتی نخواهد داشت، درحالی که عربستان، این درگیری را با هر قیمتی ادامه می‌دهد.
این پایگاه خبری، شرایط کنونی در جنوب یمن و درگیری نیروهای دولت فراری و مستعفی یمن به عنوان متحدان دولت سعودی با نیروهای کمربند امنیتی و شورای انتقالی جنوب به عنوان هم پیمان امارات را به ازدواجی تشبیه کرده که دو طرف با یکدیگر اختلافات بسیار زیادی دارند.
روابط امارات و دولت مستعفی یمن به عنوان متحد عربستان اخیرا بشدت متشنج شده به طوری که بتازگی جمع زیادی از یمنی‌ها در استان تعز در غرب یمن به خیابان‌ها آمدند و خواستار خروج نیروهای اماراتی از کشورشان شدند.