بادکنکی که ترکید

جان بولتون، همان کسی است که سال گذشته در یک سخنرانی در جمع منافقین به آنها وعده داده بود انقلاب اسلامی ایران 40 سالگی خود را نخواهد دید و من و شما (بولتون و منافقین) در شب عید نوروز 1398 در تهران سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را جشن خواهیم گرفت.
حالا جان بولتون از مسئولیت مشاورت امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا حذف شده ولی انقلاب اسلامی ایران نه‌تنها 40 سالگی خود را جشن گرفت و بولتون و منافقین در حسرت سفر به تهران ماندند، بلکه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران توانستند پهپاد 200 میلیون دلاری آمریکا را سرنگون کنند و در برابر فشار حداکثری ترامپ و دارودسته‌ او قدرتمندانه مقاومت نمایند و توطئه‌های امثال جان بولتون را نقش بر آب کنند.
این مقاومت قدرتمندانه و خنثی کردن توطئه‌های رنگارنگ، نشان داد ترامپ، بولتون، پمپئو و نتانیاهو گرفتار تخیلات موهوم هستند و مردم ایران را نمی‌شناسند و از واقعیت‌های داخلی ایران تصور درستی ندارند.
شاید موضوع درباره جان بولتون کمی تفاوت داشته باشد. اطلاعاتی که در اختیار داریم نشان می‌دهد جان بولتون، برای سخنرانی‌هایش از منافقین پول می‌گیرد و تاکنون میلیون‌ها دلار بابت همین اراجیفی که علیه ایران گفته از آنها دریافت کرده است. بدین ترتیب، باید پذیرفت که تمام ژست‌های ضدایرانی بولتون، شگردهائی برای اخاذی از منافقین بود. ترامپ هم لابد تازه موضوع را فهمیده و حالا که حساب به دستش آمده، بولتون را حذف کرده است. بولتون فقط بادکنکی بود که در زمان مقتضی ترکید.
حالا نوبت به پمپئو و نتیانیاهو رسیده که در وادار کردن ترامپ به کارهای خلاف قوانین بین‌المللی و جنگ‌افروزی در سراسر جهان، سهم عمده‌ای دارند. به نظر می‌رسد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ترامپ برای آن اهمیت زیادی قائل است و برنامه دارد که حتماً بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شود، قربانیان دیگری هم خواهد داشت که پمپئو یکی از آنها خواهد بود کما اینکه فاصله گرفتن از نتانیاهو نیز رویدادی محتمل در این مقطع است.