واکنش ظریف به نمایش تازه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتانیاهو و تیم «ب»، فقط به دنبال جنگ هستند

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به نمایش جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعاهای وی را رد کرد.
دکتر محمدجواد ظریف در توئیتی نوشت: دارنده تسلیحات هسته‌ای «واقعی» همانند چوپان دروغگو درباره یک سایت تخریب شده ادعایی در ایران، فریاد می‌زند. او و تیم ب، بی‌توجه به خون بی‌گناهان و هفت تریلیون دلار دیگر، فقط به دنبال جنگ هستند.
وزیر امور خارجه ایران در این توئیت ویدیویی از سخنرانی سال 2002 میلادی (1379) نتانیاهو در کنگره آمریکا را ضمیمه کرده است. این ویدیو مربوط به تشویق‌های وی برای حمله به عراق در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا در سال 2002 میلادی است.
ظریف افزود: تضمین دادن‌های وی در سال 2002 میلادی درباره «بازتاب‌های مثبت» حمله به عراق را به یاد بیاورید. ولی قطعا این بار وی نمی‌تواند از کنار به تماشا بنشیند.


ظریف در توئیت دیگری تصویری از صفحه اول نشریه «ساندی تایمز» مورخ پنجم اکتبر 1986 میلادی (13 مهر 1365) منتشر کرد.
ساندی تایمز در صفحه نخست خود تیتر زد: «فاش شد: اسرار زرادخانه هسته‌ای اسرائیل.» این نشریه در گزارش خود نوشته بود: نیروگاه بمب هسته‌ای اسرائیل در عمق صحرای نقب ساخته شده و بیش از بیست سال است که مخفیانه فعالیت می‌کند.
نتانیاهو روز دوشنبه در یک نمایش تازه بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای متهم کرد. ادعای وی حتی با مخالفت شدید احزاب صهیونیستی مواجه شد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک «سایت تسلیحات هسته‌ای اعلام نشده» ایران را در آباده یافته است.
نتانیاهو با انتشار برخی «عکس‌های ماهواره‌ای» که طبق ادعای او در ماه ژوئن (خرداد) گرفته شده‌اند، مدعی شد که ایران پس از آگاهی یافتن از این که این سایت هسته‌ای لو رفته است، اقدام به نابودی این سایت و سرپوش‌گذاری کرده‌اند.
نتانیاهو در ادامه سناریوسازی خود بااین ادعاکه ایران توافق هسته‌ای ومعاهده عدم اشاعه هسته‌ای(ان پی تی) را نقض کرده از کشورهای دیگر خواست تا به تحریم‌های ترامپ برای فشار بیشتر بر ایران ملحق شوند.
این درحالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره در گزارش‌های خود پایبندی ایران را به برجام تایید کرده است. در راستای همکاری‌های مداوم ایران و آژانس، «کرنل فروتا» مدیر کل موقت این نهاد بین‌المللی روز یکشنبه به ایران سفر کرد.
فروتا عصر دوشنبه در نشست خبری در وین پایتخت اتریش اعلام کرد آژانس همچنان به برجام متعهد است. فروتا درباره ادعای وجود سایت‌های مخفی در ایران به این نکته اشاره کرد که نمی‌توان با فرضیات درباره برنامه هسته‌ای ایران قضاوت کرد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آوریل سال 2018 میلادی (فروردین 1397) در ادعایی بی‌اساس گفت که جاسوسان موساد به هزاران سند هسته‌ای از تهران دست یافته‌اند که نشان می‌دهد ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای بوده است. دونالد ترامپ ماه بعد از این رویداد، با اشاره به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط اسرائیل از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد.
جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد و اعلام کرد که اسرائیل تمامی اسناد را جعل کرده است.
نتانیاهو سال گذشته نیز در اقدامی مشابه و با طرح ادعای بی‌اساس دیگری گفته بود که ایران چندین تاسیسات سری هسته‌ای دیگری در اختیار دارد که یکی از آن‌ها در «تورقوزآباد» واقع است.
طرح این ادعا آن هم توسط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کافی بود تا بنیامین نتانیاهو و گاف او دست‌مایه طنز مردم دنیا به ویژه مردم ایران شود و آن‌ها در فضای مجازی با انتشار تصاویری از لحظه اعلام کشف جدید نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل، او را مخاطب طنزهای خود قرار دهند. واکنش‌ها به ادعاهای جدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سطح مسئولان ارشد دستگاه دیپلماسی کشور نیز رسید و علاوه بر وزیر امور خارجه، یکی از معاونان و همچنین سخنگوی این وزارت‌خانه، طرح این ادعاها را بی‌پایه و اساس عنوان و آن را تکذیب کردند.
*موضع‌گیری شدید احزاب صهیونیست علیه نمایش تبلیغاتی نتانیاهو درباره ایران
در همین ارتباط، احزاب رژیم صهیونیستی از شوی تازه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم علیه ایران به شدت انتقاد کردند.
پس از آنکه نتانیاهو بار دیگر ادعای بی‌پایه و اساس خود مبنی بر تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را مطرح کرد، حزب «اردوگاه دموکرات» در بیانیه‌ای او را به «تلاش برای استفاده از مسائل امنیتی به منظور کسب منافع شخصی» متهم کرد.
این حزب که ائتلافی از احزاب چپگراست، با اشاره به سه پرونده فسادی که نتانیاهو در آن درگیر است، اعلام کرد: بهتر است فردی که مظنون به ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت است به مسائل امنیتی کاری نداشته باشد.
«بنی کانتس» رئیس ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» هم گفت: استفاده نتانیاهو از اطلاعات حساس امنیتی در راستای اقدامات تبلیغاتی نشان‌دهنده قضاوت ناقص اوست.
سایر اخبار این روزنامه