نطق توفانی نصرا... در حمایت از ایران

در پی سخنان حماسی و عاشورایی دبیر کل حزب ا... لبنان خطاب به رهبر انقلاب، کاربران توئیتر عبارت «ما ترکناک یابن الحسین» به معنای «ای فرزند حسین، شما را رها نمی کنیم» را که سید حسن نصرا... خطاب به حضرت آیت ا... خامنه ای بیان کرد تبدیل به هشتگ کرده و با محوریت آن توئیت های حمایت آمیز منتشر کردند.  کاربری ذیل همین هشتگ نوشت: «الی آمریکا الشیطان الاکبر و إسرائیل و آل سعود و کل محور الشر فی معسکر یزید والمفسدین فی الأرض فکِدْوا کیدَکم واسْعَوا سعیَکم و ناصِبْوا جهدکم فوَاللهِ #ماترکناک_یابن_الحسین» به این معنا که «ای آمریکا و شیطان بزرگ، ای اسرائیل، آل سعود و تمام محور شر که اکنون در اردوگاه یزید هستید، هر تلاشی دارید انجام دهید و سعی خود را به انتها برسانید که به خدا قسم ما فرزند حسین را رها نخواهیم کرد.»
سیدحسن نصر ا...: اگر آیت ا... خامنه ای بیعت ما را بردارد هرگز او را رها نمی کنیم
دبیر کل حزب ا... لبنان در دو سخنرانی در شب و ظهر عاشورا، بر ادامه حمایت جریان مقاومت از جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب تأکید کرد. سیدحسن نصرا... در سخنرانی انقلابی و صریح خود به مناسبت شب عاشورا گفت: ما در دل نبردی بزرگ هستیم و آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند خیمه‌گاه ما را محاصره کنند. امروز جمهوری اسلامی ایران خیمه گاه ما و آیت ا... العظمی امام خامنه ای، فرمانده خیمه‌گاه ما و حسین زمان ماست. وی با بیان این که مقاومت اسلامی، خیمه گاه خود را در برابر فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها نمی‌گذارد، ادامه داد: در نبرد امروز شما نمی توانید در میانه بایستید، یا با حسین هستید یا با یزید. امروز اگر آیت ا... خامنه ای به ما بگوید از تاریکی شب استفاده کنید [و بروید] ما می گوییم ای سید ما و ای امام ما، به خدا قسم اگر بدانیم که همه ما کشته خواهیم شد، سپس آتش زده می شویم و خاکستر ما را به باد دهند و سپس زنده شویم و این عمل هزار بار تکرار شود، ای فرزند حسین تو را رها نخواهیم کرد (...ما ترکناک یابن الحسین).  پس از این سخنان سیدحسن نصرا... جمعیت هزاران نفری حاضر در ضاحیه بیروت، عبارت «ماترکناک یابن الحسین» را تکرار کردند و در ادامه دبیر کل حزب ا... لبنان خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی هم گفت: به ترامپ و نتانیاهو می‌گوییم ما قومی هستیم که نه محاصره نه تحریم، نه فقر و نه گرسنگی، هیچ یک اراده ما را سست نمی‌کند. دبیر کل حزب ا... در سخنان ظهر دیروز خود نیز استراتژی ادامه حمایت از ایران را تکرار کرد.
هشدار نصرا... درباره پیامدهای جنگ علیه ایران


سید حسن نصرا... در سخنرانی دیروز خود نیز درباره پیامدهای هرگونه جنگ علیه ایران هشدار داد و گفت:  هرگونه پروژه جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران را نمی پذیریم زیرا این جنگ منطقه را شعله ور و کشورها و ملت ها را ویران خواهد کرد. این جنگ، جنگی علیه همه محور مقاومت خواهد بود. وی با بیان این که امروز ما به عنوان بخشی از محور مقاومت موضع خود را تکرار می کنیم و می گوییم که در نبرد حق و باطل و نبرد حسین (ع) و یزید بی طرف  نخواهیم بود، گفت: این جنگ فرضی پایان اسرائیل و سلطه و حضور آمریکا در منطقه خواهد بود. امام و رهبر و سید و حسین ما در این زمان حضرت آیت ا... العظمی سید علی خامنه ای هستند. ایشان رهبر محور مقاومت و رهبر ما هستند. ایران قلب محور مقاومت و مرکز اساسی آن است. ‎وی همچنین تحریم های آمریکا علیه ایران و محور مقاومت را محکوم کرد و افزود: این اقدام، تجاوزگری دولت آمریکا با فشار مالی و اقتصادی بعد از شکست در جنگ هایش علیه مقاومت در لبنان و فلسطین و همچنین شکست سیاست هایش در جنگ های نیابتی در لبنان، سوریه و عراق است.
واکنش سی. ان . ان به مواضع نصرا...
پس از آن که دبیر کل حزب‌ا... لبنان، دوشنبه در شب عاشورا (۱۴۴۱) رهبر انقلاب اسلامی را فرمانده خیمه‌گاه مقاومت نامید و خطاب به او گفت «فرزند حسین،‌ تو را مقابل آمریکا و اسرائیل تنها نمی‌گذاریم»، شبکه خبری سی.ان.ان عربی آن را مورد توجه قرار داد و در گزارشی نوشت: «[سید] حسن نصرا... دبیر کل حزب‌ ا... لبنان، در سخنرانی [شب] سالروز عاشورا، رهبر عالی ایران را به «حسین» تشبیه کرد».