برد 2 گله تیم ملی در نخستین گام

گروه ورزش/  تیم ملی فوتبال ایران عصر دیروز (سه شنبه) در راه رسیدن به جام جهانی و جام ملت های آسیا در گروه سوم کار خود را با رویارویی با تیم ملی هنگ کنگ آغاز کرد. دیداری که ملی پوشان فوتبال ایران برای اولین بار به طور رسمی با مربیگری مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی خود به میدان رفتند. شاگردان ویلموتس با وجود حضور پرتعداد تماشاگران هنگ کنگی بازی را هجومی آغاز کردند. سانتر کوتاه جهانبخش در دقیقه 11 بازی روی سر آزمون فرود آمد اما ضربه سر او با واکنش گلر حریف همراه بود.
تیم ملی برای رسیدن به گل خیلی منتظر نماند و در دقیقه 23 ارسال رامین رضاییان که به سختی توسط گلر حریف قطع شد به سردار رسید و مهاجم نوک تیم ملی با شوتی دقیق توپ را به کنج دروازه حریف چسباند. در دقیقه 43 علیرضا بیرانوند با واکنشی به موقع و در موقعیت تک به تک مانع باز شدن دروازه ایران شد تا نیمه نخست با برتری یک گله ایران پایان یابد. تیم ملی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و در دقیقه 54 به گل دوم رسید. فرار جهانبخش به محوطه جریمه و ارسال زمینی این بازیکن، بهترین فرصت را نصیب کریم انصاریفرد کرد و تک ضربه او، گل دوم را رقم زد. اولین تعویض تیم ملی در دقیقه 61 شکل گرفت و وحید امیری به جای مهدی ترابی وارد زمین شد و پس از آن در دقیقه 70 علی کریمی به جای امید ابراهیمی به زمین آمد.
 در دقیقه 87 هم اشکان دژاگه جایگزین جهانبخش شد و یک دقیقه بعد ارسال زمینی او را مدافع هنگ کنگی در آستانه ضربه انصاریفرد به شکلی خطرناک به کرنر فرستاد و در نهایت تیم ملی با 2 گل به پیروزی رسید. تیم ملی ایران با این برد برای چهارمین بار در تاریخ رویارویی دو تیم با نتیجه 2بر صفر پیروز شد. دیروز بحرین از گروه سوم مسابقات هم به مصاف کامبوج رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. این دومین بازی بحرین بود که با این برد 4 امتیازی شد و به طور موقت صدرنشین گروه سوم شد و ایران در رده دوم ایستاد.