حفظ نظام با اعمال خلاف شرع نقض غرض است

وزیر اطلاعات با بیان این که «سیاست ما در حفظ نظام باید حسینی(ع) باشد»، گفت: «اگر برای دفاع از نظام از راه معصیت رفتیم، ثواب نمی‌کنیم. حفظ نظام جمهوری اسلامی با اعمال خلاف شرع نقض غرض است». به‌گزارش جماران، «حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی طی سخنرانی در شب عاشورای حسینی در حرم امام خمینی(ره) تهمت و افترا زدن یا بازی با آبروی دیگران حتی به اسم «افشاگری» و فحش دادن، برای دفاع از جمهوری اسلامی را خسارت‌بارترین اعمال و رفتارهایی بی‌ارتباط با مکتب امام‌حسین(ع) و آرمان‌های جمهوری اسلامی دانست و با تأکید بر اینکه باید از اسلام دفاع کرد، گفت: «امام راحل زمانی که برای اسلام احساس خطر کردند، سکوت را جایز ندیدند.

عزاداری شب عاشورای حسینی فرصتی شد تا سخنرانان این مراسم در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی سیاسی‌ترین رویداد تاریخ اسلام را یک بار دیگر ترازی برای ارزیابی عملکردها و تصمیم‌گیری‌ها در عصر حاضر قرار دهند.   
از جمله وزیر اطلاعات با بیان این جمله که «سیاست ما در حفظ نظام باید حسینی(ع) باشد»، گفت: «اگر برای دفاع از نظام از راه معصیت رفتیم، ثواب نمی‌کنیم. حفظ نظام جمهوری اسلامی با اعمال خلاف شرع نقض غرض است». به‌گزارش جماران، «حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی طی سخنرانی در شب عاشورای حسینی در حرم امام خمینی(ره) تهمت و افترا زدن یا بازی با آبروی دیگران حتی به اسم «افشاگری» و فحش دادن، برای دفاع از جمهوری اسلامی را خسارت‌بارترین اعمال و رفتارهایی بی‌ارتباط با مکتب امام حسین(ع) و آرمان‌های جمهوری اسلامی دانست و با تأکید بر اینکه باید از اسلام دفاع کرد، گفت: «امام راحل زمانی که برای اسلام احساس خطر کردند، سکوت را جایز ندیدند. گاهی خطر متوجه اصل اسلام است و دشمن به‌دنبال این است که نامی از اسلام نباشد. گاهی خطر به این شکل است که احکام اسلام را تحریف و وارونه می‌کنند. آن وقت اسم اسلام باقی می‌ماند اما در مقام عمل از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.»


وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با قیام خود اسلام را از خطر نابودی نجات داد، تصریح کرد: «در زمان یزید موجودیت اسلام به بازی گرفته و ابزاری برای کسب قدرت شد و برای اهداف سیاسی راحت از احکام اسلام عبور کردند. امام حسین(ع) این را فاتحه اسلام می‌دانست و لذا فرمود در برابر چنین وضعیتی باید واکنش نشان دهیم». علوی با یادآوری اینکه «مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که از کوچک‌ترین حرکت خلاف شرع دفاع نمی‌کنند و آن را نمی‌پذیرند»، افزود: «باید مواظب باشیم به چنین وضعیتی دچار نشویم که تهمت و افترا بزنیم و خیال کنیم از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم؛ این مصداق «اخسرین اعمال» است. با آبروی افراد بازی کنیم و خیال کنیم از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم؛ این مصداق اخسرین اعمال است؛ گرچه نام افشاگری بر آن بگذاریم. مگر خود افشاگری حرام نیست؟ مگر رسول اکرم(ص) نفرمودند افشای سرّ برادرت خیانت است؟»
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با هشدار نسبت به اینکه امروز انقلاب اسلامی در دوراهی عزت  و ذلتی تاریخی قرار گرفته است، اظهار کرد: انقلاب و ارزش‌های امام یعنی ایستادن در برابر دشمنان و مبارزه با زورگویی و البته تحمل سختی‌ها و تحریم‌ها. راه دیگر، خدای ناکرده، بازگشت به دوران ذلت و اسارت ملت ایران و حاکمیت زورگویان است. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام مجید انصاری که در مراسم شب تاسوعای حسینی(ع) در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، افزود: ملت ایران ۴۰ سال به پای نام امام حسین(ع) و پرچم انقلاب ایستاده است و امروز هم به پای انقلاب و شعارهای نهضت و در برابر استکبار ایستاده‌ایم.
او با بیان اینکه دشمنان تلاش نکنند بین دولت و ملت ما تفرقه ایجاد کنند، ادامه داد: اختلاف سلیقه هست اما اختلاف عقیده نیست. اختلاف روش هست، اما اختلاف در مبانی نیست. ما امروز توانسته‌ایم در برابر زورگویان بایستیم و منطق مقاومت را احیا کنیم و مطمئناً ملت ایران با بهره‌گیری از عبرت‌های عاشورا این مسیر را ادامه خواهد داد.