کمپین جهانی ?who is Hussain در 60 کشور

یک کمپین جهانی به نام امام حسین (ع) در تمام روزهای سال و در بسیاری از نقاط جهان فعالیت می‌کند تا نشان دهد نه تنها اعتقاد به امام حسین(ع) منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، بلکه می‌تواند نام امام حسین(ع) را فراتر از عزاداری‌های معمول، به عموم جهانیان معرفی کند. به گزارش «مردم سالاری آنلاین» کمپین جهانی who is Hussain? یا «حسین کیست؟» در کشورهایی چون هند، مکزیک و برزیل تا قلب اروپا و آمریکا و کشورهای آفریقایی با هر مذهب و آیینی فعالیت می‌کند. کمپینی که نه تنها در ایام محرم و عاشورا بلکه در تمام سال «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست» را فریاد می‌زند. فعالیت آنها تنها محدود به ایام محرم و برپا کردن خیمه عزا نیست، آنها در سرمای زمستان در خیابان‌های تورنتو و لندن و اسلو و آمستردام و ... حسین(ع) را به کسانی یادآوری می‌کنند که امام را تنها مختص به عزاداری می‌دانند. آنها هدف این جنبش را شناساندن امام به همه مردم جهان می‌دانند. آنها حسین(ع) را به‌عنوان یک مصلح اجتماعی و فردی عدالت‌طلب به جهان معرفی می‌کنند. در این میان آنچه این حرکت را منحصر می‌کند این است که اعضای کمپین هیچ اصراری به تغییر دین و مذهب شنوندگان ندارد. گفته می‌شود در حال حاضر بسیاری از اعضای فعال این جنبش جهانی مسیحی و هندو هستند، اما در عین حال ارادتشان به امام عجیب است. کمپین جهانی «حسین(ع) کیست؟» چند سال قبل توسط چند جوان باهدف شناساندن امام به جهانیان راه‌اندازی شد و حالا فعالیت آن به روشی متفاوت در بیش از 60 نقطه دنیا ادامه دارد. سال ۲۰۱۲ چند جوان شیعه انگلیسی در ماه محرم تصمیم گرفتند علاوه بر برگزاری هیات عزاداری در پایتخت انگلیس، دِین خود به امام حسین(ع) را به روش دیگری ادا کنند و کمپین who is hussain? را در لندن راه‌اندازی کردند. دغدغه‌ها و ایده‌هایشان را جمع‌بندی کردند و به این نتیجه رسیدند که سراغ کسانی بروند که تابه‌حال حتی نام حسین(ع) را هم نشنیده‌اند. هفت سال از تصمیم چند جوان شیعه انگلیسی برای راه انداختن کمپین جهانی حسین کیست می‌گذرد و حالا صدها نفر از مردم کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، کشورهای آسیایی، برزیل، آفریقا با آیین‌های مختلف مبهوت شخصیت امام حسین (ع) شدند و داوطلبانه به این کمپین جهانی پیوستند.
اهدای خون هم یکی دیگر از فعالیت‌های مرسوم اعضای کمپین است. آنها در روزهای تعیین شده با همان بازوبند معروف به مراکز اهدای خون می‌روند. بر‌اساس آمار موجود از ابتدای فعالیت کمپین تا سال میلادی گذشته، داوطلبان، ۲هزار و 130 بار خون اهدا کرده و برنامه اطعام با غذای گرم را برای 268 هزار و390 نیازمند در شهرهای مختلف جهان انجام داده‌اند. اعضای کمپین who is hussain? رسالت خود را به روش‌های دیگر نیز نشان می‌دهند، یک روز در هر ماه به پایبندی به ارزش‌های انسانی اختصاص دارد. این ارزش‌های انسانی یک روز در همت جمعی برای شست‌وشو و نظافت معابر شهر خلاصه می‌شود و آن‌وقت است که در بیش از 60 نقطه دنیا در یک روز مشخص اعضای کمپین با همان بازوبند طلایی who is hussain? جارو به دست می‌گیرند و خیابان‌های شهر را تمیز می‌کنند. از دیگر اقدامات اعضای این کمپین که با هماهنگی از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود رسیدگی به کارتن‌خواب‌های دنیا در شهرهای مختلف است. آنها با لبخندی بر لب همراهشان می‌شوند. لباس گرم به آن‌ها هدیه می‌دهند. آرایشگاه سیار در خیابان راه می‌اندازند و سر و صورت ژولیده کارتن‌خواب‌ها را اصلاح می‌کنند. بعد نوبت اطعام است. کنار آن‌ها می‌نشینند و به مشکلاتشان گوش می‌دهند. اگر بیمار باشند همراهشان می‌شوند و آن‌ها را به مطب دکتر یا بیمارستان می‌برند. اگر کارتن‌خواب‌ها به دلیل فقر از خانواده‌هایشان جدا شده باشند آن‌ها را به خیران و حامیان مالی کمپین «حسین کیست؟» که همه آن‌ها از مردم عادی هستند وصل می‌کنند و بارها پیش‌آمده که کارتن‌خواب‌ها در شهرهای مختلف از آوارگی نجات پیداکرده‌اند. داوطلبان کمپین معرفی امام حسین(ع) گاهی نیز پناه پناهجویان دنیا می‌شوند. پناهجویان سوری که به کشورهای اروپایی پناه می‌آورند و تا مدت‌ها در کمپ‌ها و در بدترین شرایط زندگی می‌کنند. یا پناهجویانی که از کشورهای دیگر به شوق زندگی بهتر به کشورهای اروپایی می‌آیند و آواره می‌شوند. داوطلبان کمپین با همان بازوبند معروف سراغ آن‌ها می‌روند و برایشان وعده‌ غذای گرم و لباس می‌برند و از این رهگذر واسطه آشنایی آن‌ها با پیام امام می‌شوند.
چالش 40 روز 40 کار خوب یکی دیگر از فعالیت‌های کمپین جهانی «حسین کیست؟» است. 3 سال قبل چالش 40 روز 40 کار خوب از روز عاشورا تا روز اربعین کلید خورد. پوستر 40 کار خوبی که باید در هر روز انجام می‌شد در پایگاه اطلاع‌رسانی who is hussain? منتشر شد و اعضای کمپین می‌دانستند برای مثال از روز اول در روز سوم باید به‌ صورت واحد چه فعالیتی انجام دهند. حالا نوای «این حسین(ع) کیست که عالم همه دیوانه اوست؟» تنها نوای آشنا محتشم کاشانی نیست که با فرا رسیدن محرم به گوش می‌رسد. حالا در بیش از 60 نقطه از جهان صدها نفر با اسم امام به زندگی بازگشته‌اند و او را می‌شناسند. غروب عاشورا شاید روزگاری برای اهل بیت امام غروب غربت و تنهایی بود، اما حالا چراغ امیدی است که بسیاری را نجات و به زندگی باز می‌گرداند. حالا طنین «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» امام را نه تنها شیعیان، نه تنها مسلمانان بلکه انسان‌های جهان شنیده‌اند و به آن لبخند می‌زنند.